8)

Zo is het maar net; Nadat de Duitsers WO 1 hadden verloren is door de overwinnaars bepaald ( Vrede van Versailles 1919) dat de Duitsers geen oorlogs industrie mochten bezitten. Voor BMW als producent van militaire vliegtuig motoren, om te overleven, maar 1 keus; auto motoren en weg motoren.Dennis Schroyen schreef:iedereen vergeten waar het BMW logo voor staat?
BMW doet zeker nog wel wat in vliegtuigmotoren......................ze hebben een groot belang in RR straalmotoren!Ruud Hulsegge schreef:Volgens mij zijn er daardoor een heleboel gelukkige auto- en moterliefhebbers. En de autofabrikanten zijn bijna allemaal blijven bestaan en de echte vliegtuigfabrikanten zijn bijna allemaal verdwenen of doen niks meer in vliegtuigen.
Ok, dan hebben ze dus eventjes 10 jaar lang geld in een project gepompt. Maar hebben ze ontwikkeling en productie gedaan? Of hebben ze zoals zoveel bedrijven die een belang nemen bankje gespeeld. Dat is n.l een heel ander spelletje. Daarom lijkt het in niets meer op de passie en toewijding zoals ze in de beginjaren in de vliegtuig industrie hadden.romo schreef:BMW doet zeker nog wel wat in vliegtuigmotoren......................ze hebben een groot belang in RR straalmotoren!Ruud Hulsegge schreef:Volgens mij zijn er daardoor een heleboel gelukkige auto- en moterliefhebbers. En de autofabrikanten zijn bijna allemaal blijven bestaan en de echte vliegtuigfabrikanten zijn bijna allemaal verdwenen of doen niks meer in vliegtuigen.
Weet niet of dat inmiddels achterhaald is, volgens dit artikel is BMW er in 2000 weer uit gestapt;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_plc
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast