Welk BMW forum?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
HJ2

Welk BMW forum?

Bericht door HJ2 » 22 jul 2010, 22:54

DF-genoten,

Omdat ik mijn Z3 2,8l en mijn E39 528i heel erg begon te missen heb ik mij nBella Lancia Lybra verruild voor een E39 523i uit '99 in werkelijk briljante staat (one happy camper here :P )

de 2,5l voldoet prima, voor het echte boenderen heb ik immers de Lotus nog :df:

Omdat ik al een tijdje uit de scene ben: Wat is het beste Nederlandstalige BMW forum op het moment? Van de Lotus heb ik leren sleutelen, dus graag een forum waar ook wat echte sleutelaars zitten.

Dezelfde vraag natuurlijk voor Engels- en Duitstalige fora, dan spijker ik, behalve sleutelen, ook mijn talen weer eens bij.

Enlighten me!! :thumbup:

Robin Hartog

Re: Welk BMW forum?

Bericht door Robin Hartog » 22 jul 2010, 22:56

Het beste Nederlandse BMW forum? Daar heb je zojuist dit bericht gepost. Duh..

:wink:

Seriously: Ik hoor vaak BMW-portal voorbij komen o.i.d.?

JurT

Bericht door JurT » 22 jul 2010, 23:03

bmwdriversclub, bmw portal, r2motorsport, bmwfan. Op deze fora's neus ik vaak rond.

B46

Bericht door B46 » 24 jul 2010, 01:03

ik ben altijd op www.bmwportal.nl te vinden :)

Mark N

Bericht door Mark N » 24 jul 2010, 06:17

Ik denk dat je hier al aardig goed zit ook. :D

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 jul 2010, 12:26

Ja, het aantal beamers is gigantisch gestegen de laatste tijd alhier :angel:
Het is altijd handig een forum achter de hand te hebben waar al een gigantisch aantal posts zijn, liefst met oplossingen voor problemen en antwoorden op veel voorkomende vragen.

Ik zie dat er ook wel fora zijn waar het reuze gezellig is, maar het technische gehalte toch wel achterblijft :?

Met de suggestie's kan ik wel wat mee!

Groetjes,
Henk-Jan

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 24 jul 2010, 12:38

Bmwfan kan dan wel eens handig zijn, niet heel veel sleutelaars maar wel erg veel kennis.

Tevens een kennisbank waar al veel dingen in staan, en een technische hoek waar mensen hun vragen kunnen stellen.

Verder ben ik ook nog actief op R2motorsport, bmwportal thundercars (meer voor de gezelligheid) en natuurlijk hier op DF.

Succes!

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 jul 2010, 18:55

Thank all!

Ik denk dat ik hier wel even zoet mee ben :-)
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... f&t=884748

Ik heb me al her en der ingeschreven.
Jammer dat mijn beamah zo goed is, ik hoef niks te doen!

Nou ja, dan eerst maar transmissieolie+ filter verversen :bag:
Zoals met alle wagens zullen de problemen wel van zelf komen heh heh :beer:

JurT

Bericht door JurT » 24 jul 2010, 20:19

www.bmw-syndikat.de ben ik ook veel te vinden, is een Duits forum met erg veel kennis. www.dtmpower.net is een amerikaans forum. bmwclub2003.nl is ook nog een leuk NL forum.

Ik zit vooral veel op bmw-syndikat en kijk regelmatig op de nl'se fora's. Alleen sommige fora's zoals bmwfan zijn echt moeilijk qua regels. Die moderators daar kunnen soms echt muggenziften. Voor de rest wel een fijn een fijn forum.

Maar de kennis die ze daar hebben is ook op dit forum te vinden. Op de meeste Nederlandse bmw fora's is er niet veel kennis van de M modellen (op de bmwdriversclub na) en dat is op dit forum wel weer.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jul 2010, 20:56

Op BMW driversclub na kom ik eigenlijk helemaal niet meer op nederlandse BMW forums. Zitten meestal alleen maar dromers en wankers, weten meestal niks enige wat ze kunnen is photoshoots houden van hun auto. Ben daar echt klaar mee.

Bimmerforums.com vind ik wel goed hoewel dat forum echt huge is. Elk subforum heeft een beetje zijn eigen cultuur, bijvoorbeeld het E36 M3 forum is nogal van het niveau van de nederlandse forums, maar het circuitgedeelte is weer erg profi. De meesten die in een forumdeel posten komen weer weinig in het andere enz, maar elk model heeft wel weer zijn eigen sectie.

Tom

Bericht door Tom » 24 jul 2010, 21:38

Elke keer kijk ik wel weer ff wat op die merkfora maar ik ben er snel klaar mee. Helft van die lui is altijd blind voor dat ene merkje, alsof er niks beters op aarde is.

JurT

Bericht door JurT » 24 jul 2010, 21:57

Bert ///M3 schreef:Op BMW driversclub na kom ik eigenlijk helemaal niet meer op nederlandse BMW forums. Zitten meestal alleen maar dromers en wankers, weten meestal niks enige wat ze kunnen is photoshoots houden van hun auto. Ben daar echt klaar mee.

Bimmerforums.com vind ik wel goed hoewel dat forum echt huge is. Elk subforum heeft een beetje zijn eigen cultuur, bijvoorbeeld het E36 M3 forum is nogal van het niveau van de nederlandse forums, maar het circuitgedeelte is weer erg profi. De meesten die in een forumdeel posten komen weer weinig in het andere enz, maar elk model heeft wel weer zijn eigen sectie.
Haha daar heb je wel een sterk punt van die photoshoots. Iedereen heeft dan ook dezelfde mening, ze vinden de auto namelijk allemaal geweldig :mrgreen:

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 jul 2010, 22:30

Tom schreef:Elke keer kijk ik wel weer ff wat op die merkfora maar ik ben er snel klaar mee. Helft van die lui is altijd blind voor dat ene merkje, alsof er niks beters op aarde is.

Mja... WEL veel merkinfo en daar is het me om te doen 8)
De rest prik ik wel doorheen hoor.

En verder:

Het forum wat de benchmark is voor mij is het forum voor mijn lotus:
www.lotuselancentral.com

Goed qua sfeer, aantal bezoekers met kennis en een gigantische kennis databank. Altijd binnen een dag een antwoord waar je wat mee kunt :-)

Voor de Mmetjes heb ik nog niet zo veel belangstelling, des te meer voor mijn nieuwe aanwinst, de 523i natuurlijk :clap:

Ik ben ook hier weer blij met de inhoudelijke reacties!

Plaats reactie