Maar dan toch... omdat hier zoveel BMW fans rondlopen: jullie hebben er één bij.
Ik rij nu een aantal jaren rond in een '07 Alfa Romeo 159 (2.4 5-cyl diesel, automaat). Fijne - mooie - en tamelijk vlotte (200pk/400Nm) auto maar toch nèt niet af. Té vaak garage bezoeken, rammeltjes en niet het comfort en de finesse wat je van een dergelijk prijskaartje mag verwachten.
Knaagt al een tijdje... en tsja... dan ga je shoppen!
Betrouwbaar, comfort en met gemak een aanhanger kunnen trekken. Toen kwam ik plots bij een E61 535d uit. Deal is vrjiwel rond. Morgen er nog even een klap op geven...

Details:
- '05 E61 535d Touring
- 247.000km
- High Executive
Verder stoelen met memory (must ivm lengteverschil), profi navi, xenon, standkachel (nice!), panoramadak (had niet gehoeven, maar ok) en tal van gadgets die erbij horen.
Het plaatje ziet er gewoon goed uit: van een lokale BMW dealer die de auto geleverd en altijd onderhouden heeft, van 1e eigenaar (vertegenwoordiger) en de bekende zaken (vlinderkleppen, roetfilter, etc.) zijn al vervangen.
Dan de proefrit: wat een finesse. Geen aandrang en toch bijzonder snel. Voelt daardoor misschien wel minder snel. De Alfa is impulsiever maar daardoor ook minder vloeiend te rijden. De hele auto straalt volkomen rust uit, in tegenstelling tot de Alfa.
Je kunt aan die auto niet zien dat er bijna 2,5ton op zit. De Alfa met 100dkm heeft meer moeite zijn leeftijd te verbergen...
Heb in de vorige auto's Harman Kardon (MINI) en Bose (Alfa) gehad. Daarom is de business audio is voor verbetering vatbaar, maar ach ja - je moet wensen houden

Had net zo goed een 530d, 525d of zelfs een 520d kunnen zijn, maar hier loop je tegenaan - beter dan dit wordt het niet snel qua dieselrijden. Met gemak regelijk zuinig (7,5l/100km door de vrouw) te rijden. Ik zal zelf mikken op 9l/100km

De aflevering zal medio Augustus zijn i.v.m. bouwvak en wat er nog aan de auto gebeuren moet (trekhaak monteren, remmerij, wat afwerkzaken en beurt/APK), maarja dat is dan zo.
De 1e roadtrip is misschien het BMW museum in München

Fototje dan: