Test Audi A3 Cabrio 1.8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
DF@news

Test Audi A3 Cabrio 1.8

Bericht door DF@news » 21 jul 2010, 10:07

Auto voor de vrouw, of toch stiekem?

Het is weer zomer, dé periode van het jaar waarin iedereen zich op z’n gemak voelt en wanneer iedereen straalt en lacht. Wat is er dan mooier om rond te kunnen rijden in een cabriolet en optimaal te genieten van de zon op je bol. Optimaal genieten van het weer en een fijne auto is dat ook mogelijk met de cabrioversie van de Audi A3?

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen en het hebben over het imago van de A3 Cabrio. Eigenlijk geldt dit imago niet alleen voorde A3, maar voor veel van de kleinere open auto’s zoals ook de Mini, de Peugeot 207 CC en bijvoorbeeld de Opel Tigra. Allemaal staan ze bekend als vrouwenauto’s en scoren ze ieder jaar hoog op de lijst bij de ‘Gay-car-of-the-year’ verkiezing. Is dat nou eigenlijk wel terecht of gewoon een opvatting die bij de introductie van een nieuwe auto maar meteen wordt overgenomen?

http://www.driving-fun.com/903/home/tes ... ekem-.aspx

Afbeelding

Robertdj

Re: Test Audi A3 Cabrio 1.8

Bericht door Robertdj » 21 jul 2010, 10:35

Goede test, ben het eens met zowat ieder punt. Heb laatst een avondje in exact hetzelfde type gereden. Er is meer ruimte achterin dan ik vooraf had gedacht. Verder is het een moderne gevoelloze auto met een sportief tintje, jammer dat het versnellen door het gebrek aan geluid zo emotieloos is.

Tom

Bericht door Tom » 21 jul 2010, 10:41

Mooie test en knappe foto's weer!

Auto zelf vind ik afschuwelijk. Hij klopt niet vind ik.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jul 2010, 10:48

Tom schreef:Mooie test en knappe foto's weer!

Auto zelf vind ik afschuwelijk. Hij klopt niet vind ik.

Niet om 't een of ander, en ik winkel ook niet in dit segment, maar als ik zie waar de 'concurrentie' mee komt in dit segment, is dit in mijn ogen een 'mooie' kar....

Tom

Bericht door Tom » 21 jul 2010, 11:04

Doe mij maar een MINI Cooper S cabrio ofzo.
(of ben ik nu echt een kapper? :mrgreen: )

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 jul 2010, 11:18

Leuke test.

Auto zelf is oerlelijk. Krijg het Fiat Punto Cabrio gevoel. Te hoge en korte kont, met een te steil oplopende lijn. Vooral met de kap dicht is niet om aan te zien.

Robin, de 1-cabrio of de EOS zijn veel rustiger en ‘natuurlijker’ vormgegeven. De A3 oogt te geforceerd imho….

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jul 2010, 12:13

Over smaak valt niet te twisten, jongens. :D

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jul 2010, 13:36

Heeft de auto geen stoelen of was de fotograaf deze vergeten ? Mooie test verder.

Auto is natuurlijk het lelijke eendje en wordt daarom ook niet verkocht. Zie het A3 cabrio draadje op DF.

wooter

Bericht door wooter » 24 jul 2010, 23:15

Boven de 170 km/u schrik dat het windscherm loslaat? Jammer, ik deed blindelings 190 in de Audi Cabrio van 1996 en dat stevige windscherm had toch geen neigingen tot loslaten :)

Zelf vind ik de A3 ook niet kloppen. Het ziet eruit als de hatchback, en de grote hoge rolbeugels zijn gewoon lelijk - niet voor niets dat ze bij de MINI mk2 dan ook aanzienlijk verlaagd zijn.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 jul 2010, 11:13

wooter schreef:Boven de 170 km/u schrik dat het windscherm loslaat? Jammer, ik deed blindelings 190 in de Audi Cabrio van 1996 en dat stevige windscherm had toch geen neigingen tot loslaten :)
Ja, het zal vast en zeker makkelijk 200 kunnen, maar ik vond hem nogal schudden en heen en weer zwiepen dat ik hem bij hogere snelheden dus plat legde. Ik weet niet wat voor scherm de A4 heeft, maar in de A3 is het een scherm dat in het midden kan knikken om hem op te vouwen, dat maakt hem niet steviger....

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 aug 2010, 06:44

Mooie foto's, goeie test. Blijf alleen vinden dat DF een goeie eindredacteur moet vinden voor de teksten, er staan nog steeds veel stijlfoutjes in.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 11 aug 2010, 10:13

Ravin ///M schreef:Mooie foto's, goeie test. Blijf alleen vinden dat DF een goeie eindredacteur moet vinden voor de teksten, er staan nog steeds veel stijlfoutjes in.
Is dat zo? Show me. Wordt er graag op gewezen. Ben er toch erg scherp op namelijk.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 aug 2010, 11:38

[zomer] [de periode..iedereen] [wanneer iedereen] = 2x zelfde persoonsbepaling in zelfde zin, 2x verwijzen naar tijdsbepaling in dezelfde zin

[optimaal te genieten van de zon op je bol. Optimaal genieten van] = stijl; 2x optimaal genieten in twee opvolgende zinnen zonder opzet tot repetitio (benadrukking)

[en een fijne auto>,< is dat ook mogelijk] interpunctie

[Eigenlijk geldt dit imago] verwijzing naar een nog niet beschreven imago

[open auto’s zoals ook de Mini] tautologie; wordt hier gebruikt om vergelijking uit te drukken en dan valt 'ook' weg

[scoren ze ieder jaar hoog op de lijst] contaminatie van hoog scoren en hoog op de lijst staan

[160pk en 250Nm die al beschikbaar zijn bij 1.500 toeren zijn de waarden die de bekende 1.8 liter turbomotor in deze Audi levert.] contaminatie van de waarden van en prestaties leveren

[Dat levert niet alleen een heel rappe auto op, maar ook nog eens een wagen die serieus sportief gereden kan worden.]

[Ook bij de A3 is dat niet het geval natuurlijk] waarom is dat natuurlijk, in de zin ervoor zeg je [Over het algemeen merk je toch bij voorwielaangedreven auto’s dat de grip op de voorwielen niet oneindig is.] dus hoeft het niet natuurlijk te zijn dat het bij de Audi ook zo is.

[guldenmiddenweg] gulden middenweg

[140/150 km/u] in een verhalende tekst gebruik je liever geen schuine streep

[harder te gaan in verband met de angst om het windscherm te verliezen] stijl: om is overbodig

[ De stoelen zijn goed en bieden veel steun en zeker bij wat sportiever rijgedrag is dat toch wel prettig. Een kleine misser in het interieur is de middenarmsteun die toch wel in de weg zit ] stijl: 2x toch wel in opeenvolgende zinnen

[Zowel niet vanaf de motor direct in het interieur, maar ook niet wanneer je open rijdt en het geluid uit de uitlaat zou kunnen horen.] Zowel niet, maar ook niet = fout

[Niet iedereen zal er fan van zijn, maar het geeft wel een beetje hetzelfde effect dat een Mini Cabrio ook geeft] De rolbeugels van de Audi geven volgens deze zin het zelfde effect als de auto Mini Cabrio geeft

[Omdat ze continu omhoog staan is er dus ruimte onder om de achterbank neerklapbaar te maken en zo de bagageruimte te vergroten. Dat is wel nodig ook...] 'dat is wel nodig ook' slaat hier op 'er dus minder ruimte onder om de achterbank neerklapbaar te maken' en niet op 'bagageruimte vergroten', zoals je bedoelde

[Boodschappen zullen dus in een grote tas moeten en op de achterbanken worden geplaatst.] Je hebt het steeds over één A3 cabrio gehad

[Hij is sportiever dan je verwacht en is fraai afgewerkt.]

[die afwisselend >,< rustig in de zon] komma hoort hier niet

[de haren >,< te rijden] hier ook niet

[auto, voor] Mooier: [auto. Voor]

[Ook wij stapten in het begin in met het vooroordeel dat de A3 Cabrio een vrouwen auto is of inderdaad eerder genoemde prijs eigenlijk wel verdiend.]
vrouwen auto = vrouwenauto
verdiend = verdient

Vertel je nu iets nieuws (dat jij ook het vooroordeel van de 'vrouwenauto' deelde), of verwijs je naar de tekst van de eerste alinea. Want in die eerste alinea stelde je een vraag en vertelde je niets over je eigen oordeel. Het lijkt er op dat je terug wijst, want je herhaalt wel de vraag of de hoge ranking bij Gay Car of the Year terecht is.

[of inderdaad] of hij inderdaad

[eerder genoemde prijs] ik zou hier de naam van genoemde prijs nog eens herhalen, niet letterlijk, liefst met een grappige omschrijving

[Toch hebben we moeten concluderen dat we een ander stempeltje op het papier moeten drukken.]
stijl; 2x we moeten in dezelfde zin

(en nu ga ik ontbijten)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 11 aug 2010, 11:50

Eet smakelijk! ;).

Geen speld tussen te krijgen! Een aantal erg scherpe punten inderdaad. Het leest niet slecht weg en het is niet echt fout, maar inderdaad sommige dingen kloppen niet 100% als je het zo bekijkt. Dank voor je uiteenzetting, zeer bruikbaar en leerzaam!

Maar is het iets voor jou om die eindredactie te doen? Gezien je scherpe en heldere kritiek op dit stuk.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 aug 2010, 11:52

:popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 11 aug 2010, 12:02

Wilde net zeggen Ravin, is dat niks voor jouw dan, ik zou dat allemaal missen hoor pfffffffffffffff :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 aug 2010, 12:52

Lijkt me leuk, laat maar weten hoe en wat. :df:

PS> mag ik dan ook de testauto's beschouwen om je text inhoudelijk te beoordelen? :hosanna:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 aug 2010, 13:14

Luco schreef: ik zou dat allemaal missen hoor pfffffffffffffff :mrgreen:
+1 heel scherp en kanp Ravin maar ik zou ze allemaal niet zien zonder er zo op gewezen te worden :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 11 aug 2010, 15:06

Respect hoor Ravin.... :shock: :o

Plaats reactie