Michael komt ook kijken...

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
michaelvg

Michael komt ook kijken...

Bericht door michaelvg » 20 jul 2010, 22:18

Goede avond allemaal, ik volg het forum al een tijdje maar had nooit de interesse om me te registeren nu ik steeds vaker kijk word het toch wel leuk aangezien ik hier een hoop monsters (bijna allemaal) voorbij zie komen.

Van kind's af aan ben ik helemaal autogek ik zat al vroeg achter het stuur met papa op een afgesloten industrie terrein en zelfs met de vrachtwagen was het toch leuk:D.
Toen ik 16 werd had ik maar 1 doel dat was door sparen voor m'n 1e auto, dit deed ik dan ook en het lukte aardig om op me 17 al een goed beeld te hebben wat ik ging kopen.
Ik had alleen nog een hobby waar ik veel geld aan uit gaf namelijk wielrennen, hier ben ik nu mee gestopt sinds me 19e omdat ik na 10 jaar wedstrijden rijden het wel gezien had en eens de andere kant van het leven wou mee maken.

Omdat ik voor m'n 18e al een achterlijk dure racefiets had gekocht met de nodige rotzooi erbij had ik me hard gespaarde geld al wel voor een deel opgeslokt, toch kwam er toen ik na 2,5 maand me rijbewijs had een auto:D.
Ik had via een bekende autodealer samen met m'n pa geregeld dat hij voor mij een golf 4 zou zoeken, het liefste uit Duitsland vanwege de optie's, na 1,5 maand wachten en ik te horen kreeg dat m'n eisen te hoog lagen voor wat ik wou uitgeven en het dan slimmer was om voor iets goedkopere auto te gaan, dit zagen mijn ouders ook wel zitten omdat ik al vaak genoeg gezegd had dat voor minder dan een 1.6 m'n bed nog in eens uitkwam (nee niet verwend maar gewoon kei hard werken en weten wat je wilt).

Na dat ik na lang zoeken nog niets had gehoord viel me hier in de buurt een Vw Polo 6n2 uit 2001 op, vooral door het sportieve kitje wat er rondom zat van de fabriek af, en ik zou officieel 3e eigenaar worden.
Dat stond me wel aan dus na een proefritje en gemerkt te hebben dat een 1.4 16V ook niet echt langzaam was gelijk gekocht, misschien was dat een grote fout want 3 weken na de aankoop stond de auto hier in de garage op blokken om er een nieuwe versnellingsbak +drukgroep enz onder te zetten.
Paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo was hij toen ik hem kocht, natuurlijk gelijk die middag goed gewassen:D

Helaas had ik al wel een foutje gemaakt, bij het parkeren in het '''mooie'' dorp waar ik woon de auto in de stad neer gezet, helaas om 11 uur s'nachts niet opgelet in wat voor vak ik stond.
Toen ik eenmaal naar huis ging reed ik naar achter maar had hij veel moeite, ik dacht dat het niets was dus reed door, toen bleek dus dat de voorbumper achter een idioot hoge stoep was blijven haken( was omhoog gekomen door een boomstronk) met gevolg dat hij in 2e lag.
Maar na een tijd wat flink wat tijd er aan besteed te hebben met een goede maat was het resultaat best goed binnenkort word hij weer gespoten en eronder geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding
Nou ik hem bijna een jaar heb en toch al 15.000+ erbij heb geteld ben ik toch wel tevreden ondanks de hoge kosten.
Afbeelding
(voor de liefhebbers van wielrennen, ondanks dat een hoop van de wielrenners nergens naar kijkt! )

Het is dan wel geen bakbeest of snelheids monster maar om mee te beginnen als 18 jarige is het niet bepaald slecht vind ik zelf.

Echte plannen heb ik niet, omdat ik nu aan het door sparen ben voor m'n volgende auto die wel snel moet zijn.
Enigste wat ik verandert wil hebben en heb gedaan zijn wat audio spulletjes, helaas zit het niet altijd mee met m'n auto dus laat ik dat lekker wachten.

Groetjes Michael

GTRene

Re: Michael komt ook kijken...

Bericht door GTRene » 20 jul 2010, 22:20

welkom, en inderdaad niet verkeerd om mee te starten :thumbup:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 20 jul 2010, 22:23

Dankje :D haha ja helaas blijft m'n update van andere velgen en audio maar achter, nu helemaal na dat ze vorige week me sloten hebben geforceerd, gelukkig kwamen ze niet binnen want dan was me radio en of auto weg :banaan:

Alfistroel

Bericht door Alfistroel » 20 jul 2010, 23:19

Welkom plaatsgenoot.

Enne..... het is een stad!

RJay

Bericht door RJay » 21 jul 2010, 17:39

Welkom op DF. :thumbup:
Lekker mazzel met die polo zeg....... Nou ja, bij mijn eerste (en nog steeds daily) auto kon ik ook binnen anderhalf jaar tijd 2x de koppakking laten vervangen etc (ik ga nóóit meer naar die garage :evil: )

Tikt aan inderdaad, maar je slaat je er aardig doorheen.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 21 jul 2010, 21:49

@ Alfistroel Dankje, hahaha ze zeggen het ja idd, of het nou zoveel verschil maakt. Als ik op me eigen ga wonen ben ik er toch gelijk weg :banaan:

@RJay Dankje, haha ja ik ga ook nooit meer naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb.
Laatst gewijzigd door michaelvg op 26 mei 2011, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jul 2010, 01:14

Welkom :wink:

Versnellingsbakken blijft een drama bij die dingen en ik zou bij de 16V ook op tijd de distributie doen en me niet houden aan de voorgeschreven interval. De 6n1 willen nogal roesten maar van de 2 weet ik dat eigenlijk niet. Het blijft een leuke auto maar VAG blinkt niet uit door kwaliteit om en nabij die periode (95-00) helaas.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 22 jul 2010, 18:34

Bedankt voor de tip !! idd gelukkig gaat er die af na de vakantie helaas zit het beestje bijna aan de 2 ton :'( maar goed onderhoud en goed warm rijden scheelt de helft. ( van bochtenwerk lijden alleen m'n el cheapo bandjes)

Linds155

Bericht door Linds155 » 22 jul 2010, 18:37

welkom!! :df:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 22 jul 2010, 18:44

Welkom!

Polo'tjes zijn leuk :D Heb zelf een 6N 1.6 gehad. Waarbij recentelijk de bak ook helemaal kapot is gedraaid. Versnellingsbakken bij die Polo's gaan meestal stuk rond de 150.000 km.
Draagarmen willen ook nog wel eens stuk gaan bij veel snel bochtenwerk ;) Verder prima auto's!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 23 jul 2010, 17:54

Welkom kerel, mooie polo

Laurens

Bericht door Laurens » 23 jul 2010, 19:52

Welkom !

Denk dat het eerder een uitzondering is als je een Polo 6n vind met 2 ton zonder bak wissel die gaan allemaal stuk...
In het diff zitten klink nagels die los laten dan tussen je tandwiel komen er vervolgens een gat in het bakhuis slaan.
Wat al werd gezegd distributie echt elke 90.000 of 5 jaar doen hebben hier pas nog een een Golf gehad met een 1.4 16v waar het al te laat was... De spanrol is van kunstof en dat breekt uit elkaar.

Verder gaat er trouwens niet heel veel aan stuk dus bak heb je nu gehad en distributie op tijd doen dan gaat het helemaal goed :wink:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 24 jul 2010, 16:11

Dankje allen:)

Ja klopt de riem en de rest van het zooitje gaat er binnekort af.
Gelukkig zitten er nu ook nieuwe raamgeleiders, en complete sloten op omdat ze hebben geprobeerd binnen te komen :evil:

Oja, ik kocht de auto met 182.000 en een beetje puur omdat ik deze wou hebben, en zit nu al aan de 198.000 dus mischien had ik beter een diesel kunnen zoeken :hammer:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 14 jan 2011, 11:45

oeps verkeerde foto's :df:
Laatst gewijzigd door michaelvg op 14 jan 2011, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 14 jan 2011, 11:51

Na weinig hier nog neer gezet te hebben heb ik toch een best leuke update.
De polo is verkocht en er staat nu een Peugeot 206 2.0 16V gti voor in de plaats, gelukkig was de vorige eigenaar net zo'n ''miereneuker'' als ik en ziet hij er echt nu super uit.
Zal snel wat betere foto's maken als het weer mee zit en ze plaatsen bij mijn auto.

Het enigste min punt wat ik zelf heb is de 2 uitlaten het heeft een beetje een tuppewear gehalte vind ik, gelukkig valt het geluid wat er vanaf komt reuze mee dus ik twijfel nog om het terug naar standaard te brengen.

een klein voorproefje :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 jan 2011, 13:06

Welkom hier Micheal.

RJay

Bericht door RJay » 14 jan 2011, 19:17

Nice, nette kar zo. Eigenlijk moet je 'm met die velgen nog ietsje omlaag leggen voor 't mooie, maar kan 't wel begrijpen als je dat niet hoeft :mrgreen:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 28 jan 2011, 13:21

Bedankt!

En inderdaad is het mooier om hem lager te leggen maar zoals ik gelezen heb is het met de torsiestaaf achter van een 206 een hels karwij om dat voor elkaar te krijgen.
Heb ik eerlijk gezegd nog niet echt goed gezocht want ik kwam alleen op tupperware forum's uit die hem zo laag leggen dat ze nog geen drempel op kunnen en dat vind ik dan weer niet nodig.

Ik weet niet of iemand hier is die ervaring met een 206 heeft ?

Gr. Michael

micdee

Bericht door micdee » 29 jan 2011, 21:06

Nice ride.

Veel plezier gewenst.

K heb zelf ook een paar 205 GTI's gehad.. en ik weet niet of er veel verschil in het onderstel zit (ik mag toch aannemen van wel) maar verlagen bij een 205 kon snel fout gaan. Het heeft bij mij bij 1 van de 205 er voor gezorgd dat ik elke 6 maanden een aandrijfas moest vervangen. (gescheurde stofhoezen)

michaelvg

Bericht door michaelvg » 01 feb 2011, 21:07

Hmm daar was ik dus al bang voor, ik heb met mijn vorige auto ook genoeg problemen gehad dus deze blijft lekker zoals hij is. :lol:

cork

Bericht door cork » 11 feb 2011, 14:22

welkom enne....nice bike 8)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 11 feb 2011, 16:52

Ja, laten we het eens over de fiets hebben.
Ridley?

Lid geweest van de Jonge Renner, zeker?

michaelvg

Bericht door michaelvg » 15 feb 2011, 19:50

Bedankt !! zie het nu pas, maar het is geen ridley haha een Eddy Merckx :df: veel driving fun aan beleefd voor een 2 wieler.
Dit staat alleen nu allemaal op een heel laag pitje.
Ik ben lid geweest vroeger van de jonge renner alleen ben ik daar later weg gegaan om vervolgens bij wv Breda te gaan rijden.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 feb 2011, 21:31

Eddy Merckx fiets - check
WV Breda Knoopunt - check

Nu nog een BMW kopen en we zouden broertjes kunnen zijn.
8) :popcorn:

328iHIOB

Bericht door 328iHIOB » 15 feb 2011, 21:39

welkom en leuke auto hoor.

Veel rijplezier ermee.

Plaats reactie