Van kind's af aan ben ik helemaal autogek ik zat al vroeg achter het stuur met papa op een afgesloten industrie terrein en zelfs met de vrachtwagen was het toch leuk:D.
Toen ik 16 werd had ik maar 1 doel dat was door sparen voor m'n 1e auto, dit deed ik dan ook en het lukte aardig om op me 17 al een goed beeld te hebben wat ik ging kopen.
Ik had alleen nog een hobby waar ik veel geld aan uit gaf namelijk wielrennen, hier ben ik nu mee gestopt sinds me 19e omdat ik na 10 jaar wedstrijden rijden het wel gezien had en eens de andere kant van het leven wou mee maken.
Omdat ik voor m'n 18e al een achterlijk dure racefiets had gekocht met de nodige rotzooi erbij had ik me hard gespaarde geld al wel voor een deel opgeslokt, toch kwam er toen ik na 2,5 maand me rijbewijs had een auto:D.
Ik had via een bekende autodealer samen met m'n pa geregeld dat hij voor mij een golf 4 zou zoeken, het liefste uit Duitsland vanwege de optie's, na 1,5 maand wachten en ik te horen kreeg dat m'n eisen te hoog lagen voor wat ik wou uitgeven en het dan slimmer was om voor iets goedkopere auto te gaan, dit zagen mijn ouders ook wel zitten omdat ik al vaak genoeg gezegd had dat voor minder dan een 1.6 m'n bed nog in eens uitkwam (nee niet verwend maar gewoon kei hard werken en weten wat je wilt).
Na dat ik na lang zoeken nog niets had gehoord viel me hier in de buurt een Vw Polo 6n2 uit 2001 op, vooral door het sportieve kitje wat er rondom zat van de fabriek af, en ik zou officieel 3e eigenaar worden.
Dat stond me wel aan dus na een proefritje en gemerkt te hebben dat een 1.4 16V ook niet echt langzaam was gelijk gekocht, misschien was dat een grote fout want 3 weken na de aankoop stond de auto hier in de garage op blokken om er een nieuwe versnellingsbak +drukgroep enz onder te zetten.
Paar foto's:
Zo was hij toen ik hem kocht, natuurlijk gelijk die middag goed gewassen:D
Helaas had ik al wel een foutje gemaakt, bij het parkeren in het '''mooie'' dorp waar ik woon de auto in de stad neer gezet, helaas om 11 uur s'nachts niet opgelet in wat voor vak ik stond.
Toen ik eenmaal naar huis ging reed ik naar achter maar had hij veel moeite, ik dacht dat het niets was dus reed door, toen bleek dus dat de voorbumper achter een idioot hoge stoep was blijven haken( was omhoog gekomen door een boomstronk) met gevolg dat hij in 2e lag.
Maar na een tijd wat flink wat tijd er aan besteed te hebben met een goede maat was het resultaat best goed binnenkort word hij weer gespoten en eronder geplaatst.
Nou ik hem bijna een jaar heb en toch al 15.000+ erbij heb geteld ben ik toch wel tevreden ondanks de hoge kosten.
(voor de liefhebbers van wielrennen, ondanks dat een hoop van de wielrenners nergens naar kijkt! )
Het is dan wel geen bakbeest of snelheids monster maar om mee te beginnen als 18 jarige is het niet bepaald slecht vind ik zelf.
Echte plannen heb ik niet, omdat ik nu aan het door sparen ben voor m'n volgende auto die wel snel moet zijn.
Enigste wat ik verandert wil hebben en heb gedaan zijn wat audio spulletjes, helaas zit het niet altijd mee met m'n auto dus laat ik dat lekker wachten.
Groetjes Michael