Ik ben Steven N. ben 20 jaar en woon in Franeker (Friesland). Ik studeer aan de NHL in Leeuwarden en volg de studie HBO Marketing Management.
Ik ben een paar jaar intensief bezig geweest met mijn vorige hobby, scootertuning. Hiermee heb ik meegedaan aan de scootersprints door het land. Voor geinteresseerden (weinigen op dit forum waarschijnlijk) is hier de project-pagina van mijn voormalige Lamborghini oranje sprinter; http://forum.scooterforum.net/forum/sho" onclick="window.open(this.href);return false; ... e=26&pp=30 (pagina 26).
Na vele forums te hebben bezocht kwam ik op het Driving-fun forum. Ik heb wat topics gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat dit een serieus forum is van mensen met verstand van zaken.
Over mijn eigen auto.
Mijn keuze is gevallen op een BMW 318is E30. Dit type sprak mij al een tijdje aan en wilde graag achterwiel aandrijving icm een betaalbare auto.
Ik heb een paar maanden de internetsites in de gaten gehouden en kwam op marktplaats mijn huidige auto tegen. Hij stond alleen wel in Den Haag.
Maar goed, ik had lang gezocht en wou toch wel graag even een kijkje nemen. De auto bekeken en gereden en besloten hem te nemen.
Er is veel aan de auto gebeurd waardoor hij een stuk verbeterd is. Overigens wil ik de auto zo orgineel mogelijk houden.
De volgende dingen zijn aangepast;
- Nieuwe thermostaat
- Remslangen
- Wiellager
- Nieuwe draagarm
- Nieuwe tank
- Roest onder de ramen professioneel verwijderd
Dit is allemaal in het voordeel van de motorische staat geweest van de auto. Ook is er optisch nog het een en ander veranderd;
- Edition velgen, BBS Honingraad 205/50/15
- Velagingsveren -60/-40 (achter veren komen nog andere voor)
- Mistlampen
- Nieuwe deuren gekocht, ivm roest en deuken. (geen tijd voor montage tot op heden)
- Onderhand nieuwe achterbanden, Toyo Proxes T1-R
Dan tijd voor foto's;
Zo heb ik hem gekocht
Toen zijn de velgen enzovoorts gekomen
En toen de verlaging. Ook een wiel naafkap verloren, daarna allemaal verwijderd.
Uiteraard kom je altijd kleine dingen tegen waar iets aan gedaan moet worden.
Bij toeval ben ik de eigenaar van 5 jaar terug tegen gekomen bij de plaatselijke BMW-specialist. Hij kon mij meer vertellen over de historie van de auto en hij had oude foto's voor me.
Dit jaar had ik in de planning om mijn eerste ronden over de Nurburgring Nordschleife te maken maar dit is er tot op heden nog niet van gekomen. Wel heb ik mij al goed ingelezen in de gevaren en vreugde van het mooie circuit. Ik heb de Nurburgring nu ongeveer 6 keer bezocht.
Wat moet er nog aan de auto gebeuren?
- Achterveren monteren (-40mm verlaging, zodat hij 'strak' ligt)
- Deuren monteren
- Uitlijnen
- Eventueel nieuwe remblokken
- Bijna aan nieuwe voorbanden toe
Mvg Steven Nauta