"Nut en noodzaak" van hulp en giften.............
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Re: "Nut en noodzaak" van hulp en giften.............
Ik geef niks aan anderen. Behalve als onze vriend de overheid het doet.
*gierige klootzak is*
*gierige klootzak is*

- GTRene
triest...
wat dat betrefd kun je het al niet aan sommige organisaties overlaten (strijken zelf te veel op) maar helemaal niet aan bepaalde landen zelf...
ergste is dat het weer niet bij de mensen die het het hardste nodig hebben komt...
moet gewoon echt anders, en niet ineens alles...als er dan zaken niet kloppen of zijn veranderd kun je weer zaken wijzigen bv.
magoed, blijft moeilijk helaas.
wat dat betrefd kun je het al niet aan sommige organisaties overlaten (strijken zelf te veel op) maar helemaal niet aan bepaalde landen zelf...
ergste is dat het weer niet bij de mensen die het het hardste nodig hebben komt...
moet gewoon echt anders, en niet ineens alles...als er dan zaken niet kloppen of zijn veranderd kun je weer zaken wijzigen bv.
magoed, blijft moeilijk helaas.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik krijg nogal eens van die oma's met puppieogen en een rammelbak aan de deur.
Een vriendelijke nee is alles wat ze krijgen. Dat klinkt hard, maar ik kan op dat moment geen beslissing nemen of dat doel geld waard is; daar heb ik tijd voor nodig, en daar kunnen ze niet op wachten.
Ik hoef niks te geven, dat doet de minister van al. 0.7% van ons bnp wordt al verdeeld onder de subsidiesponsen.
(elke) Jan modaal met zijn 30k per jaar geeft dus al 210 euro bruto. Daar hoeft hij niks voor te doen.
210 oude dametjes zijn al langsgeweest voor een euri in de gleuf.
Het enige wat die goede doelen momenteel aan het doen zijn, is damage control van de een slecht beleggingsjaar.
Zodra dat weer op niveau is, gaan ze van de rente van hun kapitaal, na aftrek van alle kosten dat jaar wat er overblijft iets goeds doen.
Doe je dat ergens in een bananenrepubliek, dan zijn verliezen van 70 tot 90% aan corruptie acceptabel, want zo werkt het nu eenmaal.
Zo blijft er van je euro die je in die gleuf stopt niet veel over kan ik je zeggen.
Ik ben voor ontwikkelingssamenwerking, maar dan wel op de volgende voorwaarden:
- Externe beleidscontrole op stichtingen.
- Verbod op belegging van kapitaal. Alleen renterekeningen in NL zijn toegstaan
- Een vast % overheadskosten toegestaan op elke euro die binnenkomt.
- Harde eisen aan salarissen van directie en medewerkers.
- Geen cent in bananenrepublieken waar gigantische % aan strijkstokken blijven steken, ongeacht de concequenties voor de arme bevolking. Een zwarte lijst die voor elke stichting geldt
- Overheadkosten deling tussen stichtingen. Huisvesting, administratie vervoer etc.
- Outsourcen van bedelen naar uitzendbureaus verbieden. (ivm hoge comissiekosten)
Als daarin is voldaan, zul je zien dat je die 7% niet eens nodig hebt om goed te doen, en dat het met minder kan. Veel minder.
Hier ter lering en vermaak: nog liever korten op de subsidie, dan de baas minder geld geven:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... irect.html
Volgevreten bedrijven, zonder enige gene zijn het. Kotsmisselijk wordt ik ervan.
Een vriendelijke nee is alles wat ze krijgen. Dat klinkt hard, maar ik kan op dat moment geen beslissing nemen of dat doel geld waard is; daar heb ik tijd voor nodig, en daar kunnen ze niet op wachten.
Ik hoef niks te geven, dat doet de minister van al. 0.7% van ons bnp wordt al verdeeld onder de subsidiesponsen.
(elke) Jan modaal met zijn 30k per jaar geeft dus al 210 euro bruto. Daar hoeft hij niks voor te doen.
Het enige wat die goede doelen momenteel aan het doen zijn, is damage control van de een slecht beleggingsjaar.
Zodra dat weer op niveau is, gaan ze van de rente van hun kapitaal, na aftrek van alle kosten dat jaar wat er overblijft iets goeds doen.
Doe je dat ergens in een bananenrepubliek, dan zijn verliezen van 70 tot 90% aan corruptie acceptabel, want zo werkt het nu eenmaal.
Zo blijft er van je euro die je in die gleuf stopt niet veel over kan ik je zeggen.
Ik ben voor ontwikkelingssamenwerking, maar dan wel op de volgende voorwaarden:
- Externe beleidscontrole op stichtingen.
- Verbod op belegging van kapitaal. Alleen renterekeningen in NL zijn toegstaan
- Een vast % overheadskosten toegestaan op elke euro die binnenkomt.
- Harde eisen aan salarissen van directie en medewerkers.
- Geen cent in bananenrepublieken waar gigantische % aan strijkstokken blijven steken, ongeacht de concequenties voor de arme bevolking. Een zwarte lijst die voor elke stichting geldt
- Overheadkosten deling tussen stichtingen. Huisvesting, administratie vervoer etc.
- Outsourcen van bedelen naar uitzendbureaus verbieden. (ivm hoge comissiekosten)
Als daarin is voldaan, zul je zien dat je die 7% niet eens nodig hebt om goed te doen, en dat het met minder kan. Veel minder.
Hier ter lering en vermaak: nog liever korten op de subsidie, dan de baas minder geld geven:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... irect.html
Volgevreten bedrijven, zonder enige gene zijn het. Kotsmisselijk wordt ik ervan.
-
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... zoek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
1,8%...
1,8%...
- Maus335i
Fak, je haalt me de woorden al uit de mondsmiley schreef:Ik hoef niks te geven, dat doet de minister van al. 0.7% van ons bnp wordt al verdeeld onder de subsidiesponsen.

- Michel P
+1Maus335i schreef:Fak, je haalt me de woorden al uit de mondsmiley schreef:Ik hoef niks te geven, dat doet de minister van al. 0.7% van ons bnp wordt al verdeeld onder de subsidiesponsen.
210 oude dametjes zijn al langsgeweest voor een euri in de gleuf.We dragen via de belasting al minimaal 2 tot 300 euro per jaar af aan goede doelen en/of ontwikkelingshulp. Dat vind ik meer dan voldoende....
- Elise
Standaard geef ik altijd wat, alleen als het doel me niet aanstaat geef ik niks.
(Hartstichting, Nierstichting, Dierenbescherming etc. dus wel en ik geef b.v. niet aan aardbevingen, overstromingen en dat soort geneuzel)
En ja....de krantenbezorgers krijgen ook altijd wat met de kerst
(Hartstichting, Nierstichting, Dierenbescherming etc. dus wel en ik geef b.v. niet aan aardbevingen, overstromingen en dat soort geneuzel)

-
Wel in het juiste perspectief zetten hè. Volgens mij geven ze het grootste deel uit aan ondersteuning van bestaande kankerpatiënten. Ook nobel, maar misschien niet naar verwachting van vele mensen.Tom schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... zoek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
1,8%...
- GTRene
waar woon jeElise schreef:Standaard geef ik altijd wat, alleen als het doel me niet aanstaat geef ik niks.

- Elise
- JP
Goede doelen zijn tot daaraantoe....., maar al die steunkaarten van fanfare, schutterij, Sinterklaasfonds-iets, Carnavalsvereniging, etc.etc..... 

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Ik geef alleen aan organisaties die zich inzetten voor dieren, mensen hebben we al genoeg op de wereld 

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik moet bekennen dat ik inderdaad 'n paar keer per jaar me te buiten ga aan die kippetjes bij Kentucky Fried Chicken. Die zetten zich inderdaad in voor 'n betere kip.Nutkees schreef:Ik geef alleen aan organisaties die zich inzetten voor dieren, mensen hebben we al genoeg op de wereld
Ik heb hier 'n aantal weken gepost over de duivenoverlast die ik had/heb.
Dus.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Die van mij met 'n aantal keren 't NRC niet te hebben bezorgd, krijgt van mij de kolere.Elise schreef: En ja....de krantenbezorgers krijgen ook altijd wat met de kerst
- jaydee
Als iemand de moeite neemt om met een collectebus langs de deuren te gaan, stop ik daar bijna altijd wel wat in (hooguit een euro, net wat ik aan munten in de zak heb). Juist omdat die persoon de moeite neemt.
Het wordt wel steeds minder, want de collectebus sterft uit. Machtigingen (die je ook nog zelf weer op moet zeggen!) teken ik niet. In dat geval is het pech voor de persoon die aan de deur komt.
Televisieacties zijn massale tranentrekkerij
Het wordt wel steeds minder, want de collectebus sterft uit. Machtigingen (die je ook nog zelf weer op moet zeggen!) teken ik niet. In dat geval is het pech voor de persoon die aan de deur komt.
Televisieacties zijn massale tranentrekkerij

- RVV
Ik gooi altijd wat in een collectebus. Maar gek genoeg niet eens direct voor een goedendoelen organisatie.
Ik doe het vooral als een stukje waardering voor de collectant. Meestal of eigenlijk altijd mensen die linksom of rechtsom direct betrokken zijn bij het leed van de ziektes waarvoor ze lopen. Dochter ernstig ziek, of vader heeft hersenziekte etc. De mensen die met een collectebus lopen doen dat echt vanuit hun hart, hun steentje op die manier (lopen collecte) willen bijdrage aan het bestrijden van het leed waar hun naasten mee te maken hebben.
Juist daar heb ik veel waardering voor, daarom gooi ik ook geld in een collectebus, zodat die collectant ook weet waarvoor hij het doet.
Ik doe het vooral als een stukje waardering voor de collectant. Meestal of eigenlijk altijd mensen die linksom of rechtsom direct betrokken zijn bij het leed van de ziektes waarvoor ze lopen. Dochter ernstig ziek, of vader heeft hersenziekte etc. De mensen die met een collectebus lopen doen dat echt vanuit hun hart, hun steentje op die manier (lopen collecte) willen bijdrage aan het bestrijden van het leed waar hun naasten mee te maken hebben.
Juist daar heb ik veel waardering voor, daarom gooi ik ook geld in een collectebus, zodat die collectant ook weet waarvoor hij het doet.
- Tristan
Geef extra aan KWF, mede vanwege mijn zus die 26 is en kanker heeft. Dat is eigenlijk het enige. Als je goed bedenkt dat 1 op de 2 mannen enige vorm van kanker krijgt....
Daarom is onderzoek goud waard en heb ik er absoluut geen probleem mee om daarvoor een extra gift te geven.
Daarom is onderzoek goud waard en heb ik er absoluut geen probleem mee om daarvoor een extra gift te geven.
- RVV
Dat verhaal van 1 op de 2 mannen en 1 op de 3 vrouwen krijgt kanker vind ik echt angstzaaierij...
Betaal NU en u blijft gevrijwaard.nl idee..
De kerk heeft eeuwenlang hetzelfde gedaan... betaal NU en uw ziel gaat niet naar de hel...
Zelfs mijn vrouw die kanker heeft gehad werd onpasselijk van die benadering in die TV tranentrek show.
Betaal NU en u blijft gevrijwaard.nl idee..
De kerk heeft eeuwenlang hetzelfde gedaan... betaal NU en uw ziel gaat niet naar de hel...
Zelfs mijn vrouw die kanker heeft gehad werd onpasselijk van die benadering in die TV tranentrek show.
- Tristan
Rico, door een gesprek met een arts in het Radboud heb ik ineens een heel ander beeld van kanker. Ook qua aantal gevallen. Schrikbarend!
- JP
Iedereen om zich heen ziet toch wel dat de hoeveelheid kankergevallen explosief is? Al denk ik dat veel onder dezelfde noemer 'kanker' genoemd wordt, maar toch.
Als dan geld voor onderzoek nodig is, dan geef ik graag.....al moeten ze niet te opdringerig worden met een automatische incasso elke maand. Dat had zo'n telefoniste laatst voorgeslagen....of ik niet elke maand €100 wou doneren......

Als dan geld voor onderzoek nodig is, dan geef ik graag.....al moeten ze niet te opdringerig worden met een automatische incasso elke maand. Dat had zo'n telefoniste laatst voorgeslagen....of ik niet elke maand €100 wou doneren......

- RVV
Tristan schreef:Rico, door een gesprek met een arts in het Radboud heb ik ineens een heel ander beeld van kanker. Ook qua aantal gevallen. Schrikbarend!
Tristan ik zeg niet dat het niet waar is, maar dat het angstzaaierij is.
Want dit is namelijk goochelen met statistieken. Mensen worden (gemiddeld) steeds ouder en daardoor is de kans dat ze eenmaal op leeftijd door kanker worden getroffen groter. Een (westers) mensenlichaam is niet "ontwikkeld" om 80 tot 100 jaar mee te gaan.
vroegahh.. haalde een gemiddeld mens net aan de 40 jaar.. prima want de biologische rol was toch al uitgespeeld. Vandaag de dag rekken we (terecht) ons leven op naar leeftijden die ooit ondenkbaar waren.. door medische kunde worden veel ziektes (op tijd) aangepakt.. maar het lichaam verzwakt steeds meer naarmate we ouder worden.. en daardoor krijgt kanker op hogere leeftijd meer kans om toe te slaan.
Je zus heeft kanker (erg triest ook heel veel sterkte daarmee) ze is 26 jaar, maar niet 1 op de 3 26 jarige vrouwen heeft kanker. Er zijn genoeg mensen die 80 plus worden en dan pas kanker krijgen (ook erg, maar dat is een uitvloeisel van onze ouderdom)..
Begrijp me niet verkeerd, heel veel mensen worden getroffen door kanker, mijn halve familie is er door overleden. Mijn vrouw heeft het gehad, ken de angst en ellende er om heem maar al te goed. Maar inspelen op angst vind ik een goedkope marketingstunt van de KWF.
Ze zou ook kunnen stellen dat 1 op 1 van de mensen dood gaat.. is ook een waarheid van een koe.
- Robertdj
Same here, mijn moeder loopt collecte voor KWF. Als ik dan hoor hoe asociaal sommige mensen collectanten afwimpelen kan ik niet anders dan doneren.RVV schreef:Ik gooi altijd wat in een collectebus. Maar gek genoeg niet eens direct voor een goedendoelen organisatie.
- Dennis Cavallino
Laatst kwam er een moeke met 2 dochters (stay down René, ze waren nog geen 12...) collecteren voor het Diabetes fonds.
Dus ik vroeg: 'Weten jullie wat Diabetes is?'
Wisten ze natuurlijk niet, is ook knap lastig uit te leggen, laat staan te begrijpen voor koters. Tenzij je het zelf hebt.
Dus ik vertel gewoon dat 't verdomd lastig is als je Diabetes hebt, bijvoorbeeld dat je er blind van kan worden. Dat maakt imho meer impact dan dat je zegt dat je er dood aan kunt gaan. Dat ga je van andere ziektes ook. Intussen pleur ik wat kleingeld in 't rammelbakje en heb 't idee dat ze met een nog beter gevoel hun rondje gingen afmaken.
Hopelijk gaan ze daar op school nog even over praten met de hele klas en draagt dat meer bij aan de kennisoverdracht en het bewustzijn van een nieuwe generatie.
Verder geef ik heel selectief aan goede doelen.
Krantenjongen krijgt ook wat. Ook al krijgen we de zelfde krant ook altijd iets vroeger al binnen op de iPad.
Dus ik vroeg: 'Weten jullie wat Diabetes is?'
Wisten ze natuurlijk niet, is ook knap lastig uit te leggen, laat staan te begrijpen voor koters. Tenzij je het zelf hebt.
Dus ik vertel gewoon dat 't verdomd lastig is als je Diabetes hebt, bijvoorbeeld dat je er blind van kan worden. Dat maakt imho meer impact dan dat je zegt dat je er dood aan kunt gaan. Dat ga je van andere ziektes ook. Intussen pleur ik wat kleingeld in 't rammelbakje en heb 't idee dat ze met een nog beter gevoel hun rondje gingen afmaken.
Hopelijk gaan ze daar op school nog even over praten met de hele klas en draagt dat meer bij aan de kennisoverdracht en het bewustzijn van een nieuwe generatie.
Verder geef ik heel selectief aan goede doelen.
Krantenjongen krijgt ook wat. Ook al krijgen we de zelfde krant ook altijd iets vroeger al binnen op de iPad.

-
Collectanten iets geven omdat ze ergens om geven vind ik een beetje aparte gedachtengang.. Kan het gevoel wel begrijpen, maar het is uiteindelijk wel het doel waar ze voor komen waar het om zou moeten gaan.