Het begon allemaal een maand of 2 terug met een korte rit in de Q7 V12 TDI. Net genoeg om weer eens te proeven van de Audi renstal. Hoeveel plezier ik ook in de 335i heb gehad, een ding zat me altijd tegen en dat was het missen van comfort en de rust in het interieur. Gemiddeld rij ik 45.000km per jaar waarvan ik denk 90 tot 95% snelweg is. Het is niet dat de 335i een houten plank is, maar het was wel een kleine stuiterbal en ook echt doorrijden (200+ in .de natuurlijk

Anyway, de zoektocht naar een andere auto begon. At first, altijd gekeken naar een A8L W12 zoals ik had, toch wel dé auto om veel mee te cruisen. Maar zowel in Nederland als Duitsland gewoon geen enkele te vinden die ook maar in de buurt komt van wat ik had, ofwel perfecte samenstelling en bomvol opties. Tenzij je ging kijken naar gloednieuwe modellen met amper een km op de teller, maar daar begin ik niet aan.
Daarna ben ik eens langzaam gaan snuffelen in de Audi S8. Veel mooie auto's met vrijwel het hele boekje, alleen ik weet van een eerdere rit in de S8 dat die sportstoelen gewoon kut zitten. Prima voor een korte rit, klote voor lange ritten naar het zuiden van Europa. Ad wees me op een S8 met comfortstoelen bij vd Akker en het duurde 1 of 2 dagen? Voordat ik op de stoep stond voor een proefrit. Zaterdag en zondag die auto meegekregen en uiteraard was ik verkocht. Wat een ##(@ heerlijke brul van die V10 voorin zeg

Lekker complete auto, ik rip even de specs van vd akker

Natuurlijk moet je altijd wel wat te zeiken overhouden, dus mis ik misschien toch dat B&O setje (hoewel de geluidskwaliteit van de BOSE echt meer dan prima is) en wellicht de keramische remschijven. Maar daar staat tegenover dat het vervangen van die schijven een godsvermogen kost, dus mis ik ze eigenlijk ook weer niet.Advanced Key One Touch (openen en starten zonder sleutel d.m.v. vingerafdruk)
Alcantarapakket (o.a. hemelbekleding en hoedenplank)
Elektirsch verstelbare comfortstoelen met geheugenfunctie
Inleg uitgevoerd in carbon
Automatisch dimmende binnenspiegel
Elektrisch bedienbare zonwering voor de achterruit
Mechanisch bedienbare zonweringen voor de achterzijruiten
Uitgebreid lederpakket (o.a. deurinleg in middenconsole in leder met stiksels)
Verwarmbare comfortstoelen en achterbank
Massage- en ventilatiefunctie op beide comfortstoelen
Zwart Valcona lederen bekleding
Interieurlichtpakket
Comfort middenarmsteun voor
Aluminium interieurpakket
Comforthoofdsteunen voor
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak
Servosluiting op de portieren
Audi Parking System Advanced (inclusief achteruitrijcamera)
20 Inch lichtmetalen velgen 7 dubbelspaaks-design
Dubbel geluidsisolerend glas met verwarmbare voorruit
Elektrisch inklapbare en automatisch dimmende buitenspiegels
Exterieurlichtpakket
BOSE Surround Sound (270 Watt totaalvermogen)
Bluetooth autotelefoonvoorbereiding
Audi Music Interface (I-Pod voorbereiding)
Xenon Plus verlichting (groot- en dimlicht in Xenon)
Adaptive Light (actieve bochtenverlichting)
Adaptive Air Suspension Sport (actieve luchtvering)
Adaptive Cruise Control (instelbaar t.o.v. de voorligger)
Standkachel (interieurvoorverwarming)
Het rijdt echt prima. Ik was even bang dat ik toch nóg meer comfort wilde en de S8 geen optie zou zijn t.o.v. de W12, maar hier wen ik snel genoeg aan. In tegenstelling tot de W12 wil de S8 wel de bocht om haha.
Sinds gister al 500km er bij gezet, vandaag weer

Pics soon, maar zolang de .PDF nog online staat bij vdakker: http://www.akker.biz/pdf/vd_akker_Audi_S8_468.pdf
PS: heb toch de wel de 335 met een brok in de keel achter gelaten. Erg veel plezier en mooie dagen in die auto gehad, maar dit past beter bij mn soort km's.