Regenbanden of semislicks
- David R.
Regenbanden of semislicks
Wat is jullie ervaring. Dit jaar al 2 keer meegemaakt dat we begonnen op een nat circuit maar waar na verloop van tijd de ideale lijn werd drooggereden. Het is dan echter nog niet overal droog dus met slicks vindt ik dat dan wat link. Ik wil niet nog een setje extra banden + velgen meenemen dus mijn vraag is of de semi's echt veel minder zijn op een natte baan of dat er wel mee te leven is.
- Tom van H.
Re: Regenbanden of semislicks
Toen ik voor het eerst op regenbanden reed ging er een wereld voor me open. Auto had opeens veel meer grip en was veel voorspelbaarder dan bij semi-slicks of straatbanden, waardoor ik voor het eerst echt door durfde te rijden in de regen. Voor mij niets anders meer in de regen! (of het moet toevallig zo uitkomen
)

+1000Tom van H. schreef:Toen ik voor het eerst op regenbanden reed ging er een wereld voor me open. Auto had opeens veel meer grip en was veel voorspelbaarder dan bij semi-slicks of straatbanden, waardoor ik voor het eerst echt door durfde te rijden in de regen. Voor mij niets anders meer in de regen! (of het moet toevallig zo uitkomen)
-
En wat voor regenbanden dan? En specifiek voor mij welke regenstraatbanden? 

- Bert ///M3
Denk dat er race regen bedoeld word en niet straatbanden 

- David R.
Ok duidelijk, gewoon regenbanden dus. Misschien toch iets eerder overstappen naar slicks bij een droge lijn.
-
Beste David,
ik heb ook alleen slicks en regenbanden.
Als het iets te droog wordt, slijten de regenbanden als een gek.
Echter als het nog ietwat nat is of heel nat, dan zijn regenbanden super om mee te rijden.
Op Assen was ik een rondje of 8 eerder gestopt met op regenbanden rijden dan jij de laatste keer.
Mijn regenbanden zijn op Assen niet gesleten.
Die van jou waren meer gesleten dan die van mij die middag.
Vanwege de slijtage heb jij denk ik de vraag gesteld.
De meeste adviezen wijzen in de richting zoals ik er zelf ook over denk.
Of slicks of regenbanden onder de auto en niks anders voor mij.
Groeten en tot de volgende keer op het circuit.
Jan-Jaap van Dalen
ik heb ook alleen slicks en regenbanden.
Als het iets te droog wordt, slijten de regenbanden als een gek.
Echter als het nog ietwat nat is of heel nat, dan zijn regenbanden super om mee te rijden.
Op Assen was ik een rondje of 8 eerder gestopt met op regenbanden rijden dan jij de laatste keer.
Mijn regenbanden zijn op Assen niet gesleten.
Die van jou waren meer gesleten dan die van mij die middag.
Vanwege de slijtage heb jij denk ik de vraag gesteld.
De meeste adviezen wijzen in de richting zoals ik er zelf ook over denk.
Of slicks of regenbanden onder de auto en niks anders voor mij.
Groeten en tot de volgende keer op het circuit.
Jan-Jaap van Dalen
- David R.
He Jan Jaap
Ja dat klopt. Voor waren ze gewoon helemaal kapotgereden. Volgende keer dus iets eerder stoppen en wisselen. Ik had nog wel een paar keer de natte stukken opgezocht om ze wat te koelen maar dit is toch niet genoeg geweest.
Komende vrijdag ga ik weer naar Zandvoort.
Ja dat klopt. Voor waren ze gewoon helemaal kapotgereden. Volgende keer dus iets eerder stoppen en wisselen. Ik had nog wel een paar keer de natte stukken opgezocht om ze wat te koelen maar dit is toch niet genoeg geweest.
Komende vrijdag ga ik weer naar Zandvoort.
- Bert ///M3
Na het uitstapje van vorig jaar heb ik ook over het semi slicks verhaal nagedacht maar ik blijf gewoon bij slicks en regen. Alleen bij twijfel en een nog wat natte baan gewoon de regenbanden er onder houden, dan maar een set regenbanden versleten als auto in puin.
Je ziet die cupklassen wel doorrijden op semi slicks als het regent zoals de Swift cup, maar die zie je dan ook met bosjes van de baan zeilen als het wat harder regent.
Je ziet die cupklassen wel doorrijden op semi slicks als het regent zoals de Swift cup, maar die zie je dan ook met bosjes van de baan zeilen als het wat harder regent.
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
Heb zelf weleens met semi's in de regen gereden, maar als je een beetje door wilt rijden dan is het net russian roulette. Ene moment heb je grip, volgende moment is er geen houden aan..
Als het droge spoor verschijnt dan doen ze het wel weer prima.
Als het droge spoor verschijnt dan doen ze het wel weer prima.
En dan heb je voor een beetje natte baan natuurlijk nog de intermediates 

- Bert ///M3
We rijden niet allemaal rond met dikke trailers met 64 setjes banden er in 

Ik heb ze ook niet hoor.Bert ///M3 schreef:We rijden niet allemaal rond met dikke trailers met 64 setjes banden er in