H&R of Eibach Pro-Kit op Z4M?
- Franzino
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
H&R of Eibach Pro-Kit op Z4M?
Ik heb als nieuwe aanwinst een Z4M roadster. Hij is uitgerust met oem 19" CSL velgen. Maar ik vind dat hij nu met de standaard M ophanging iets te hoog op zijn poten staat. De wagen wordt gebruikt als puur fun voertuig op de openbare weg en zal ook af en toe eens op circuit komen (trackdays, NS). Aan de remmen komen ook nog wat aanpassingen. Maar daar weet ik al wat ik wil.
Ik wil een setje verlagingsveren in combinatie met de originele M-dempers plaatsen. Ik ben aan het twijfelen tussen H&R verlagingsveren en Eibach Pro-Kit. Meningen of ervaringen over deze twee? Ik weet dat verlagen met veren alleen niet optimaal is, maar de hoeveelheid cm is niet extreem en de standaard M-dempers kunnen dit normaal gezien zonder problemen aan.
Eibach Pro-Kit: V: 2cm / A: 1cm
H & R: V&A: 2,5cm
Ik wil een setje verlagingsveren in combinatie met de originele M-dempers plaatsen. Ik ben aan het twijfelen tussen H&R verlagingsveren en Eibach Pro-Kit. Meningen of ervaringen over deze twee? Ik weet dat verlagen met veren alleen niet optimaal is, maar de hoeveelheid cm is niet extreem en de standaard M-dempers kunnen dit normaal gezien zonder problemen aan.
-
Re: H&R of Eibach Pro-Kit op Z4M?
Tja. Daarover zijn de meningen verdeeld. Achterdempers van Z4M zijn al aan de zwakke kant dus daar ou ik niet een nog stuggere veer op zetten. H&R valt dan af.Franzino schreef:Ik weet dat verlagen met veren alleen niet optimaal is, maar de hoeveelheid cm is niet extreem en de standaard M-dempers kunnen dit normaal gezien zonder problemen aan.
Vind trouwens het "hoog op de poten" argument een beetje onzin bij die auto's. Zodra je erin gaat zitten zakt ie al een eind, als je er met z'n tweeen in zit issie gewoon laag. Hoeveel rijkwaliteit wil je inboeten voor de show stilstaand?
Z8 staat ook te hoog leeg. Gooi er 80L benzine in de tank en hij komt 14mm naar beneden...... Schrok een beetje toen ik dat meette!
- Franzino
Dat van die achterdempers wist ik niet... Nu staat hem er zo bij (met volle tank). Met de standaard 18" heeft de hoogte mij nooit gestoort, maar met de 19" wel. Het upgraden met Eibach veren blijkt wel zeer veel gedaan te worden op de Z4M en dit zou het weggedrag eerder positief beinvloeden. Na het plaatsen van Eibach Pro-Kit veren, zou het weggedrag stabieler en iets comfortabeler zijn. Zelf in de koopreview van EVO magazine spreken ze over Eibach veren.steve smith schreef:Tja. Daarover zijn de meningen verdeeld. Achterdempers van Z4M zijn al aan de zwakke kant dus daar ou ik niet een nog stuggere veer op zetten. H&R valt dan af.
Vind trouwens het "hoog op de poten" argument een beetje onzin bij die auto's. Zodra je erin gaat zitten zakt ie al een eind, als je er met z'n tweeen in zit issie gewoon laag. Hoeveel rijkwaliteit wil je inboeten voor de show stilstaand?
Z8 staat ook te hoog leeg. Gooi er 80L benzine in de tank en hij komt 14mm naar beneden...... Schrok een beetje toen ik dat meette!
H&R en Eibach veren zouden de rijkwaliteiten niet negatief beinvloeden met standaard M-dempers. Als dit zo was, dan kwamen ze er zowieso niet onder.
- Bijlagen
-
- Z4M CSL.JPG (96.76 KiB) 2796 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Franzino op 09 jun 2010, 16:36, 4 keer totaal gewijzigd.
- Franzino
By the way; heb jij een Z8? WAUW! 

-
Nee. Heb geen Z8. Maar ben er wel veel met eentje op pad en aan het klussen waar redelijk wat aan gedaan is. Zal er dit jaar ook de MaartenMemorial mee rijden.Franzino schreef:By the way; heb jij een Z8? WAUW!
PS dat zwarte ding op de dorpel zou ik snel vervangen door blank folie, visueel vloekt het.
- Franzino
Dat is er al af....steve smith schreef: PS dat zwarte ding op de dorpel zou ik snel vervangen door blank folie, visueel vloekt het.

EDIT: zwarte folie is er nog niet af... Zijn ze er vergeten af te halen en ik heb vandaag gemerkt dat dit er nog steeds aanhangt... Toen iemand mij vroeg "wat is dat zwart"

Laatst gewijzigd door Franzino op 12 jun 2010, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
Dit is natuurlijk wel het aanblik voor een gemiddeld 4 jarigeFranzino schreef: *foto*

Wat wordt btw je oplossing voor de remmen?
Edit: zelf vooraf getwijfeld over csl's omdat ik dacht/vond dat je dan idd 'moet' verlagen,niet gedaan en nooit spijt van gehad. Er rijd hier volgens mij ook een blauwe roadster met CSL-wielen zonder verlaging.
- Franzino
De hond van de garage heeft de foto genomenKasteel schreef:Dit is natuurlijk wel het aanblik voor een gemiddeld 4 jarige,

Naar schijnt krijgen de oem M dempers meer weg na het plaatsen van Eibach veren. Raar, maar waar; de meeste Z4M eigenaars vinden dat hun weggedrag verbeterd is na het plaatsen van Eibach veren. En met verbeterd, bedoel ik niet sportiever of harder; maar wel een betere filtering van de oneffenheden. Na wat rondsurfen neig ik inderdaad meer richting Eibach dan de hardere en iets lagere H&R veren.Kasteel schreef:weet niet of ik zelf de auto snel zou verlagen. Heb het idee dat de demper al vrij 'kort' zijn dus eigenlijk al niet alles heel mooi weg krijgen. Ik zou als ik zou verlagen de verlagingsveren van Eibach doen, vanwege het karakter (relatief soft/comfortabel), hardere/kortere veren gaan volgens mij niet echt werken.
Opinions about Eibach schreef:The Eibach Pro Kit springs are a brilliant upgrade for the Z4M. Those of you that own a Z4M will be well aware of the 'jiggly' ride quality. These springs subtley lower the Z4M and give better handling and a better more consistent ride quality.
Niets dramatisch hoor. De wagen is geen dedicated track car. Qua aanpassingen aan de remmen zal het volgende gebeuren. ATE blue remolie, stalen remleidingen en EBC Yellow remblokken. Naar het schijnt zijn deze nog wel een goed compromis tussen straat en circuit. Ik wou eerst voor een zwaarder type Pagid gaan (zoals oa Wooter op zijn Z4M heeft), maar bij gewoon dagelijks verkeer piepen deze zeer hard. En dat vind ik super vervelendKasteel schreef:Wat wordt btw je oplossing voor de remmen?

Dan dacht ik aan Ferodo DS2500, maar werd mij aangeraden om EBC Yellow eens testen. Ik ga eens een setje laten plaatsen en zal ze evalueren. EBC is niet de grote kostprijs en beter als de standaard blokken zullen ze zeker zijn. Het grote fadiing probleem bij de Z4M zit hem volgens de kenners voornamelijk in de standaard BMW remblokken.
Op uw profiel foto staat toch een Z4M met CSL velgen. Is dit dan niet den uwe? Moest de wagen 18" velgen hebben, dan zou ik de moeite niet gedaan hebben om hem te verlagen. Met 18" hangt hij wel vrij mooi en heb ik geen tractor gevoel.Kasteel schreef:Edit: zelf vooraf getwijfeld over csl's omdat ik dacht/vond dat je dan idd 'moet' verlagen,niet gedaan en nooit spijt van gehad. Er rijd hier volgens mij ook een blauwe roadster met CSL-wielen zonder verlaging.
De 19" CSL velgen stonden op mijn Z4M toen ik hem kocht. Ik vind de standaard Z4M velgen niet echt mooi en verre van speciaal. De CSL velgen (en de zilvere kleur) waren al enkele van de grote troeven tov de andere Z4M's die bij de officiele BMW garages te koop stonden. De oem CSL velgen wegen ook een pak minder dan de oem Z4M velgen en zijn vooraan iets breder. In EVO magazine vonden ze deze aanpassingen toch wel merkbaar http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... mw_z4.html De oem BMW veerpootbrug van in het artikel ga ik ook plaatsen. En meer gaat er niet aan gebeuren...
- Bert ///M3
Als ik die foto zo zie is verlagen niet zo nodig, hij staat best mooi zo, mooier als veel sedans die een grote ruimte tussen de wielen en de voorste wielkasten hebben.
- Kasteel
Die van de avater is idd de mijne, maar geen roadster, op het forum is er ook een roadster in het blauw (username: M-Roadster), deze is overigens wel verlaagd met het setje kw3Franzino schreef: Op uw profiel foto staat toch een Z4M met CSL velgen. Is dit dan niet den uwe? Moest de wagen 18" velgen hebben, dan zou ik de moeite niet gedaan hebben om hem te verlagen. Met 18" hangt hij wel vrij mooi en heb ik geen tractor gevoel.
De 19" CSL velgen stonden op mijn Z4M toen ik hem kocht. Ik vind de standaard Z4M velgen niet echt mooi en verre van speciaal. De CSL velgen (en de zilvere kleur) waren al enkele van de grote troeven tov de andere Z4M's die bij de officiele BMW garages te koop stonden. De oem CSL velgen wegen ook een pak minder dan de oem Z4M velgen en zijn vooraan iets breder. In EVO magazine vonden ze deze aanpassingen toch wel merkbaar http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... mw_z4.html De oem BMW veerpootbrug van in het artikel ga ik ook plaatsen. En meer gaat er niet aan gebeuren...
- Franzino
De knoop is doorgehakt... Het zijn Eibach veren geworden. Zullen 1 van de weken geplaatst worden.
: @ Kasteel; Een vraagje aan een Z4M eigenaar. Hoe ziet de afstand van het koestwerkpaneel tot aan de buitenzijde van uw koplamp eruit? Is er spleet tussen (ter grote van ongeveer een zeer kleine pink)? Het is enkel de zijkant waar de spleet is. Onder en boven sluit de koplamp perfect aan.
Ik zal een foto posten over wat ik exact bedoel... Ik vind dit zeer bizar en het valt mij nu plots op.... Alle koestwerkpanelen sluiten vooraan en achteraan overal super perfect aan. Het lijkt gewoon dat de koplamp iets gekrompen is en er daardoor langs de zijkanten een spleet is onstaan. Bij beide koplampen is de opening even groot... Is dit normaal? (je moet op uw hurken voor de snuit van de wagen)

Ik zal een foto posten over wat ik exact bedoel... Ik vind dit zeer bizar en het valt mij nu plots op.... Alle koestwerkpanelen sluiten vooraan en achteraan overal super perfect aan. Het lijkt gewoon dat de koplamp iets gekrompen is en er daardoor langs de zijkanten een spleet is onstaan. Bij beide koplampen is de opening even groot... Is dit normaal? (je moet op uw hurken voor de snuit van de wagen)
Laatst gewijzigd door Franzino op 11 jun 2010, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Franzino
Fotoke (in het echt zie je het beter)
- Bijlagen
-
- Koplamp copy.jpg (200.45 KiB) 2635 keer bekeken
-
Viel me laatst bij Bart zijn auto op. Bart was er ook nog niet over uit of dit Deutsche grundlichkeit is 

- Fabian
Hebben echt alle Z4's tussen koplamp en bumper.
- Franzino
Oef, ik dacht al dat er iets mis was met mijn exemplaar.. :twisted: . Zou zeer straf zijn; wagen komt van officiele BMW dealer (1 eigenaar) en is zogezegd ongevalvrij... Wel stom dat dit bij alle Z4's zo zou afgewerkt zijn. Is wel geen topafwerking en daar heeft BMW in mijn ogen een steek laten vallen qua afwerking. De wagen op zich is echt fantastisch.... Als ik eens een andere Z4M is het echt tegenkom zal ik zijn snuit ook eens bekijkenFabian schreef:Hebben echt alle Z4's tussen koplamp en bumper.

Voor de rest ben ik volledig "in Love" met de Z4M

1 van de dagen eens uitzoeken hoe ik die hardtop er af haal en waar ik ergens plek heb om die te stockeren...
- Bijlagen
-
- Z4M is thuis.jpg (201.51 KiB) 2554 keer bekeken
- Kasteel
Scheiss-GermanRuben schreef:Viel me laatst bij Bart zijn auto op. Bart was er ook nog niet over uit of dit Deutsche grundlichkeit is

Maar klopt, hebben ze werkelijk allemaal.