Volvo V70R AWD fotos staan erbij

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
HSR

Volvo V70R AWD fotos staan erbij

Bericht door HSR » 22 aug 2006, 18:28

Laat ik de volvo hier maar eens tentoonstellen.

Wat betreft de volvo.

Zoals vermeld is het een 1998 V70R AWD met ( helaas) een 4-AT bak.

Het is een beetje een vreemd eend in de bijt. De wagen fabriek af is gewoon niet snel. 0-100 in 8.2 seconden. en boven de 200 gewoon geen fut meer. Gelukkig biedt een catloze voorpijp van een grotere afmeting uitkomst. Door deze groter te hebben kan de turbo beter zijn druk kwijt en kan hij sneller opspinnen. Dit maakt echt significant verschil.
0-100 gaat nu in 7.5 seconden. Sneller kan niet ivm koppellimiters van de bak en het AWD systeem. Maar boven de 100 krijg je vol vermogen tot je beschikking. 100-200 doet ie dan ook in 18 seconden. De top is nu 250+ op de teller. Ik heb ooit 260 aangetikt. Er is ook nog de mogelijkheid hem te chippen. Momenteel draai ik een PK of 260 en 350NM koppel. Met een chip wordt dit 290 en 400 NM koppel. Echter, ik zie zoveel vermogen fout gaan. Dan moet de koets gewoon een stuk stijver en de remmen beter zijn.

Wat bochten betreft kan je met de volvo behoorlijk hard. Vooral in lange doordraaiers. Het is echt zaak hem dan in zijn versnelling te fixeren. Dan pakt het AWD systeem beter wat echt significant verschil maakt. Vraag me niet hoe, maar het gaat beter.

Vergeet alleen niet dat de wagen 1600 kilo weegt. heb wel vaker met de volvo halverwege een bocht moeten uitremmen en dan kan hij toch wel overgaan in snappy oversteer. Daar moet je wel echt op voorbereid zijn, maar als je het weet is het wel gaaf.
Nadeel is wel dat het een Estate is. Koets is erg flexy en dat voel erg goed. je moet eerder je manoeuvre stoppen om op het gefixeerde punt uit te komen. De veerpootbrug helpt echter wel heel goed bij aan de stijfheid.

Wat ook erg leuk is , is als je normaal rijdt bij een snelheid van 45 tot 50 km/h de bak gewoon naar zijn 3 schakelt. Echter, geef je kickdown dan knalt hij razendsnel terug naar zijn 1 en trekt hij als een beest door naar de 80. Dan heb je even een dipje tot 100 en vervolgens loeihard door naar zijn 135.

Vooral met de 50-80 acceleratie heb eens een 350Z goed ziek gemaakt. Hij begreep er maar niks van! Of een keer een Sub Impreza die ik buitenlangs inhaalde op een klaverblad.

De remmerij is wel erg knudde. Veelste licht uitgevoerd. Daarbij komt dat je ze echt goed warm moet rijden. Dan doen ze wel aardig hun werk, eenmalig. Dan krijg je last van fading. Dat had ik laatst op de autobahn bij 240 km/h. Ik was een fractie verwijderd van de volvo de vluchtstrook op te sturen met 200+. Gelukkig pakten ze toen wel weer even goed en was er niks aan de hand. Dat zijn kleine gewaarwordingen dat je toch echt bij de pinken moet zijn en dat de volvo nu niet echt race allures heeft.

Al met al een lekkere wagen waar ik erg van geniet. Volop luxe aan boord met Alcantara beklede stoelen, open dak, 17'' Volans eronder en een buitengewoon goed geluidsysteem. Ik vind het systeem persoonlijk beter dan wat je in vele luxe limos van momenteel krijgt.
Laatst gewijzigd door HSR op 23 aug 2006, 19:39, 9 keer totaal gewijzigd.

dale vito

Bericht door dale vito » 22 aug 2006, 19:24

Phpbb-boards en mijnalbum gaan niet goed samen. Gebruik photobucket, dat werkt erg makkelijk.

gave auto btw.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 aug 2006, 20:27

foto's uploaden kan met www.imageshack.us of www.imagevenue.com

Macboy

Bericht door Macboy » 23 aug 2006, 13:14

ja maar dis niet echt handig zo. kan je even de link geven? dan kan ik het aanpassen

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 07 nov 2006, 17:06

Ik heb exact dezelfde rem-ervaringen met een 850T5R- automaat
Scary remmen. Te klein, 280mm geventileerd voor, eenzuigerremklauwen. Een big-brakekit is echt geen luxe op die auto's.
Later is Volvo die ook op verzoek van vele politie-diensten gaan leveren: 330mm voorschijven. Ja, dan remt ie wel!

HSR

Bericht door HSR » 09 nov 2006, 22:17

Ja, klopt. De remmerij is echt om te huilen.

De volvo gaat nu waarschijnlijk toch de verkoop in. Ik hoop een Volvo C30 of een 118D terug te krijgen.

Plaats reactie