En in iets mindere mate dezelfde lijn in de achterbumper van de nieuwe Focus
Auto's die op elkaar lijken
- RutgerK
Auto's die op elkaar lijken
Vandaag werd in ingehaald door een Mazda 3 toen ik mij opeens afvroeg of het 'ultieme' ontwerp van DE achterbumper inmiddels is gevonden.

-
Re: Auto's die op elkaar lijken
Ha, die RutgerK;
Autospotten wordt inderdaad weer een kunst met al die klonen. Een en ander schijnt mede te maken te hebben met eisen die verzekeraars tegenwoordig bij fabrikanten neerleggen aangaande reparatiekosten, bescherming van plaatwerk, verlichting, etc.
Autospotten wordt inderdaad weer een kunst met al die klonen. Een en ander schijnt mede te maken te hebben met eisen die verzekeraars tegenwoordig bij fabrikanten neerleggen aangaande reparatiekosten, bescherming van plaatwerk, verlichting, etc.
-
Heeft natuurlijk ook veel te maken met merken die onder één concern vallen (VAG e.d.). Daarnaast is het gewoon een trend, een soort mode. Tien en twintig jaar geleden waren er ongetwijfeld ook veel gangbare modellen die erg op elkaar leken.
Overigens kunnen de meeste nieuwe, futuristisch uitziende modellen me niet echt bekoren. Natuurlijk, ze zijn afzonderlijk allemaal wel mooi, maar ik vind het niet echt een opleuking van het straatbeeld. Vind het veel leuker om een goed onderhouden Golf II'tje voorbij te zien rijden dan een van de vele V of VIjes, om een voorbeeld te noemen.
Overigens kunnen de meeste nieuwe, futuristisch uitziende modellen me niet echt bekoren. Natuurlijk, ze zijn afzonderlijk allemaal wel mooi, maar ik vind het niet echt een opleuking van het straatbeeld. Vind het veel leuker om een goed onderhouden Golf II'tje voorbij te zien rijden dan een van de vele V of VIjes, om een voorbeeld te noemen.
- @iko
Ik dacht dat dit topic over BMW's ging.
-
Audi A4/6/8 same story
- Ravin ///M
Scherp, Rutger!
- RutgerK
Binnen een merk zie je inderdaad vaker een bepaalde lijn terugkomen. Onder het mom van huisstijl van een merk is dat wel acceptabel. In dit geval vond ik het opmerkelijk omdat het veel verschillende merken en verschillende 'concerns' betreft.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Scherp! Wat mij dan weer opvalt is dat mazda bij iets afwijkende kleuren altijd ontzettend veel moeite heeft om de kleur van de bumper hetzelfde te krijgen als die van de rest van de auto. Ik heb wel eens nieuwe mazda's gezien met een dusdanig in het oog springen kleurverschil dat ik bij de dealer de auto zou weigeren bij aflevering!RutgerK schreef:Vandaag werd in ingehaald door een Mazda 3 toen ik mij opeens afvroeg of het 'ultieme' ontwerp van DE achterbumper inmiddels is gevonden.
- Sjoerd MP BMW
Wij rijden een classic MINI en een New MINI Clubman. Van de week reden mijn vriendin en ik achter elkaar naar huis.
Tussen ons in reed een Daihatsu Trevis...

Tussen ons in reed een Daihatsu Trevis...

- Tim N
Wat zijn de looks van een classic toch zo veel mooier dan van een BINI als je ze zo naast elkaar ziet staan.
- Alain
Een jaartje of 10 á 12 geleden had je de BMW Avensis en de Toyota 3 serie .. of was het nou andersom 

- Sjoerd MP BMW
Als de rit langer duurt dan een half uur pak ik toch liever de grote!Tim N schreef:Wat zijn de looks van een classic toch zo veel mooier dan van een BINI als je ze zo naast elkaar ziet staan.