Mini Cooper - Nieuw: Filmpje!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Olivier Faber

Mini Cooper - Nieuw: Filmpje!

Bericht door Olivier Faber » 19 mei 2010, 20:51

Vandaag opgehaald, mijn Mini Cooper 1.3 :banaan:

Wat oudere foto's van marktplaats:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo staat hij bij mij in de garage:
Afbeelding

Uiteraard al even mee aan het toeren geweest en het rijd heerlijk :P Uiteraard wel iets ander kaliber dan wat de meeste mensen hier mee rondrijden, maar het is een heerlijk speeltje :D
Laatst gewijzigd door Olivier Faber op 09 dec 2010, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

FrankS

Re: Mini Cooper

Bericht door FrankS » 19 mei 2010, 20:53

Welcome!

Erg gave cooper :)

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 19 mei 2010, 20:56

FrankS schreef:Welcome!

Erg gave cooper :)
Thanks! Er zit wel wat roest aan hoor (uiteraard, engels hok...) Maar voor mij is het prima :)
Had me overigens al wel een keertje voorgesteld hoor ;) (http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 94&start=0)

ErikS

Bericht door ErikS » 19 mei 2010, 20:57

Ghehe, blijft een hebben hebben autotje! :banaan:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 mei 2010, 20:59

Stooeeer! Gefeliciteerd ermee :)

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 19 mei 2010, 21:11

Da's de derde (echte) Mini hier als ik het goed heb op DF.... :wink: zelf heb ik er een uit '78 staan.
Ziet er goed uit op de foto's , nog plannen voor modificaties/opknappen ?

Alex,

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 19 mei 2010, 21:26

Alexsti schreef:Da's de derde (echte) Mini hier als ik het goed heb op DF.... :wink: zelf heb ik er een uit '78 staan.
Ziet er goed uit op de foto's , nog plannen voor modificaties/opknappen ?

Alex,
Zo dat is wel een stuk ouder dan die van mij, deze is uit '94. Voorlopig even geen plannen.. Nouja dat is niet helemaal waar, wil wel de lampjes voorop fixen, eentje is gebarsten en de andere staat vocht in. Oh en beide werken ze niet, of ik kan er in ieder geval geen knopje voor vinden.

Voor de rest is er wel roest wat aangepakt moet worden, er zijn wat lelijke plekjes waar wat plamuur zit, weet ook niet precies wat de staat daaronder is. Om dat grondig aan te pakken is voorlopig even geen budget. Hij staat binnen dus het verder roesten zal meevallen :)

Eerst maar even van genieten en dan zien we wel verder! :hosanna:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 mei 2010, 22:27

Hoezo ander kaliber? Een Mini is juist het DF karretje bij uitstek :thumbup:

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 20 mei 2010, 10:10

Robertdj schreef:Hoezo ander kaliber? Een Mini is juist het DF karretje bij uitstek :thumbup:
Dat is zeker waar, maar het is wel een heel ander soort auto dan alle M3's, M5's 130i's en wat er al niet voor ander spul hier rond rijd..
Ik zou er eigenlijk wel een DF stickertje achterop willen, worden die nog gemaakt? Heb al even lopen zoeken maar kon niks recentst vinden.

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 27 mei 2010, 22:08

Ghehe hij past bij de schoonouders in de voortuin

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 mei 2010, 13:15

Altijd handig! :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 30 mei 2010, 20:26

Welkom van mini owner nr 2 hier op het forum ;-)
Is het dus een spi? Wees er zuinig op, verder nog plannen vwb motorische tuning of blijft het standaard?

JP

Bericht door JP » 30 mei 2010, 21:00

Kicken man :df: Klasieke Mini is gewoon DF-puur. Lamprn voor de grille zullen wel geschakeld zijn aan grootlicht.

Ff voor de weet; als je een andere klassieke Mini tegenmoet komt, is dan nog steeds seinen met het licht en zwaaien? (a la motorrijders) Vond ik destijds zo gaaf.... :D

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 30 mei 2010, 21:40

Tim N schreef:Welkom van mini owner nr 2 hier op het forum ;-)
Is het dus een spi? Wees er zuinig op, verder nog plannen vwb motorische tuning of blijft het standaard?
Dank je :) SPI inderaad, geen plannen voor tuning, wellicht komende winter.. Ik vind hem best snel, hij haalt minstens 160 ;) Wat voor olie gebruik jij? Ik heb er nu gewoon shell 10W40 in zitten (stond in het instructieboekje) maar vol synthetisch schijnt niet goed te zijn (oude motor en de motorolie zit ook in de versnellingsbak?)
JP schreef:Kicken man :df: Klasieke Mini is gewoon DF-puur. Lamprn voor de grille zullen wel geschakeld zijn aan grootlicht.

Ff voor de weet; als je een andere klassieke Mini tegenmoet komt, is dan nog steeds seinen met het licht en zwaaien? (a la motorrijders) Vond ik destijds zo gaaf.... :D
Lampen zaten inderaad geschakeld aan grootlicht, er zaten gewoon geen lampjes in :P Haha dat was een makkelijke reparatie!
Heb nog geen andere mini gehad die seinde of zwaaide, maar ik geloof dat het nog wel gebeurt ja. Hoe lang geleden had jij een mini dan?

JP

Bericht door JP » 30 mei 2010, 21:49

Da's ook alweer 12 jaar geleden...... :bag: Heel veel plezier mee gehad, veel toertochten gevolgd bij oa. de MSCN, ben wel steeds lid van de MSCN gebleven. Goed af en toe een kleinigheidje, maar hij heeft me eigenlijk nooit echt in de steek gelaten. Af en toe een zekeringetje door, en ja...hij lekte wel eens wat olie...
3 jaar dan ook woon/school/werk-verkeer gebruikt. Wel 2x bij 150km/h de koppakking ertussenuit geblazen (gek hè :mrgreen: )

Ooooit komt er nog een Mini voor erbij.... :mrgreen: Klassiek van buiten, onderhuids een (Ring) racertje..... :df:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 30 mei 2010, 21:55

Zoals ik ongeveer heb zeker..... :mrgreen:

Klassieke Mini eigenaren ( de meeste dan) geven elkaar een seintje of steken een handje op. :wink:

Kwa olie zou ik niet synthetisch of vol synthetisch gebruiken , maar minerale olie en dan 20w50.

Groet Alex,

Tim N

Bericht door Tim N » 31 mei 2010, 07:30

Ik rij zelf met Duckhams., seinen gebeurt idd nog steeds (en veel BINI rijders proberen het ook naar mij)
Veel plezier ervan.

p.s.@JP, af en toe wat olie? als een A(+) blok niet lekt is je carter leeg LOL

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 28 jun 2010, 12:54

Afgelopen zaterdag heb ik samen met een vriend de mini een grote beurt gegeven (olie(filter), luchtfilter, bougies, kleppen stellen). Verstraler ook gelijk vervangen (zat een barst in). Alles gehaald bij Ben van Leeuwen trouwens. Ze zijn nu een beetje druk met een verhuizing maar wel een prettige zaak. Genoeg kennis van de mini's in ieder geval!

Allemaal prima gegaan en de mini loopt een stuk soepeler, motor maakt ook minder herrie. Ook de mini even op de brug kunnen bekijken (DHZ garage), ziet er allemaal best prima uit, wel wat roest wat we binnenkort aan gaan pakken, maar alles is nog hard :)
Overigens zat er op de bougies die er uit kwamen wat witte aanslag. Wat betekend dat?

Daarna gelijk maar even een fototje geschoten:
Afbeelding

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 28 jun 2010, 13:12

witte aanslag is te arm mengsel... misschien dat de beurt die je hem hebt gegeven al wat goeds doet.... anders misschien een keer injectoren reinigen ofzo?

Snipe

Bericht door Snipe » 28 jun 2010, 13:14

Olivier Faber schreef:Ik zou er eigenlijk wel een DF stickertje achterop willen, worden die nog gemaakt? Heb al even lopen zoeken maar kon niks recentst vinden.
Als je Inne een pb'tje stuurt, moet dat wel gaan lukken lijkt me zo.

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 30 nov 2010, 09:16

Dit weekend stadsverlichting m'n verstralers gemaakt. Led met weerstandje onderin de lamp gelijmd (net zoals bij veel vrachtwagens)
Denken jullie dat ik hier problemen mee krijg?

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 dec 2010, 06:20

Olivier Faber schreef:Dit weekend stadsverlichting m'n verstralers gemaakt. Led met weerstandje onderin de lamp gelijmd (net zoals bij veel vrachtwagens)
Denken jullie dat ik hier problemen mee krijg?
Zolang je niet je verstralers samen met je dimlicht voert, is het iirc gewoon legaal. Je mag slechts 2 lampen voeren die als dagrijverlichting gelden. Wanneer je dimlichten branden mag je dus niet ook nog je stadsverlichting (verstralers) voeren.

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 01 dec 2010, 08:32

Hm ze staan nu geschakeld met de stadsverlichting..
Hoe zit dan dan met vrachtwagens? Die hebben bijna allemaal een klein lampje in de verstralers zitten.. (die lampen boven op het dak, daar zit ook een extra lampje in...
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2010, 08:59

ik weet ook de officiele regels niet maar als ze alleen maar zwak verlicht meebranden kan ik me niet voorstellen dat het veel problemen oplevert...

audi's en mercedessen hebben toch ook naast de koplampen nog wat strips met led's her en der aan de voorkant ;)

Olivier Faber

Bericht door Olivier Faber » 09 dec 2010, 11:43

Vorige week de sneeuw goed benut om een video te draaien van mijn mini met een fanatieke collega. Credits wbt de video gaan naar Tom Jansen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XWW8oXh-mnY&hd=1[/youtube]

Ben benieuwt wat jullie er van vinden.

Plaats reactie