BMW komt met meer hybrides: 3 Serie en 5 Serie ActiveHybrid

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

BMW komt met meer hybrides: 3 Serie en 5 Serie ActiveHybrid

Bericht door Snipe » 18 mei 2010, 19:46

BMW gaat de 3 Serie en 5 Serie ook als hybride leveren. De groene 5 Serie wordt volgend jaar al leverbaar, voor de hybride 3 Serie moet je geduld hebben tot het nieuwe model er is. Dat maakte Norbert Reithofer vandaag bekend op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.
http://www.driving-fun.com/575/the-know ... komst.aspx

Afbeelding

Joop

Re: BMW komt met meer hybrides: 3 Serie en 5 Serie ActiveHyb

Bericht door Joop » 18 mei 2010, 20:14

Hybrids waren als overgang naar volledig elektrisch autorijden op de markt gezet...

...vraag me af welke richting dit opgaat na het bericht dat de groene jongens en meisjes er achter zijn gekomen dat elektrisch rijden helemaal niet zo milieuvriendelijk is...

Hybrids zijn dan IMO alleen nog aardig om op vrij simpele wijze snel extra vermogen te genereren.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mei 2010, 20:22

Of de elektro's vervuilend zijn of niet zal de fabrikanten weinig tot niets uitmaken. Die hebben immers alleen te maken met Europese regels over CO2-uitstoot.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mei 2010, 20:28

Ik vind de stickers niet mooi en de kleur heb ik wel gezien, die wielen:Neh.

Verder wel leuk, met die benzinemotor. Die electromotor hoef ik niet.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 mei 2010, 07:59

Vind het nieuwe model 5 nog steeds niks. En voor ik een
hybride koop zal ik hem wel mooi moeten vinden.

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2010, 08:30

Ravin ///M schreef:Vind het nieuwe model 5 nog steeds niks. En voor ik een
hybride koop zal ik hem wel mooi moeten vinden.
Dat komt omdat je het model ervóór rijdt, is psychologisch. 'Nu rijd ik in 'n verouderd model'ofzo...
Als je nu gaat zeggen dat de E60 'mooier'is en de boel gaat verdedigen, klopt dat ook weer in 't hele verhaal. :mrgreen:

Ik heb dat andersom(vaak). Als ik straks nog E90 3 serie zou rijden en in 2012 ofzo komt de nieuwe Fxx 3 serie, komt dat allemaal goed en zou ik ook de nieuwe 3er willen. Is ook psychologisch.Het nieuwste willen. :bag: (ik geef 't toe)

Bij Rolex is 't vaak andersom bij mij, bij auto's eigenlijk nooit, ja een 355 was mooier dan 'n 360 ofzo, maar liever toch de 360 toen. Nu ook met de 458. Ik wil in autoland de laatste techniek als het kan.

Maar de McLaren F1 liever dan de MP 4-12C...

Het oudere model is bij mij echt altijd 't oudere model en bijna 'waardeloos' geworden, pas na 20/30 jaar ga ik 't model weer waarderen....

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 mei 2010, 08:43

Het kan dat er een psychologie achter zit, ik vond de e60 in het begin
ook niet mooi. Maar toen ik hem irl zag begon ik hem al snel te waarderen,
en toen het M pakket kwam was ik om. Maar de F10 vind ik op de foto's te
Japans ogen en irl doet het me gewoon niks. Ik kan de welvingen in de
motorkap wel mooi vinden, maar daar houdt het ook op.

Het F10 gezicht, de koplampen kijken te niks-zeggend en de kont is ook teveel
13-in-een-dozijn. De e60 heeft een brute neus en een (met M en brede sloffen)
brede rug. Van binnen is de e60 natuurlijk wel ouder dan de F10, maar het verschil
is niet zo groot als de e39-e60 qua opzet. Dan heb ik het niet over de navi enzo, maar
over de opzet van het dash.

En als ik nu een F01 (7) naast een F10 zie, dan zal ik eerder de F10 kiezen. Of de 5GT
in de juiste kleur en met de juiste wielen.

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2010, 08:49

E60 is niet meteen oud. De neus recht van voren is netjes, maar de koplampwenkbrauwen niet, en de kont is ook ok. En profil klopt ie niet, een te bolle voorkant/overhang, misschien net te lang. En te hoog, te grote stukken blik onder de zijruiten.

Maar zo heeft iedereen wel wat.Ik vind 'm niet bijzonder. Niet dat elke BMW bijzonder moet zijn. DE E39 heb 't ook niet voor mij, de E34 weer wel.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 mei 2010, 09:41

Donderdag had iemand zo'n F10 mee tijdens de tourtocht. Een 530dA. Irl een erg mooie auto. Waarbij de E60 toch wel weer wat oud lijkt hoor :wink: Geen id hoe het reed. Ik reed mee in zo'n ouderwetse E46... :morecoffee:

RVV

Bericht door RVV » 19 mei 2010, 10:02

Arthur schreef:Donderdag had iemand zo'n F10 mee tijdens de tourtocht. Een 530dA. Irl een erg mooie auto. Waarbij de E60 toch wel weer wat oud lijkt hoor :wink: Geen id hoe het reed. Ik reed mee in zo'n ouderwetse E46... :morecoffee:

Die een Hartge V8 nog flink aan het zieken was :mrgreen:

Voor mezelf heb ik het idee van het nieuwste willen hebben al lange tijd geleden achter me gelaten. Natuurlijk is het allemaal fris, en je hebt state of art, maar er hangt ondertussen ook een buitenproportioneel prijskaartje aan. En nu zou dat prijskaartje niet het grootste probleem zijn, ware het niet dat hetzelfde prijskaartje een jaar verder 35% minder waard is. Of zelfs nog meer. En dat is 1 keer slikken wel te doen, 2 keer slikken mischien ook wel, maar 3 keer slikken gaat financieel gewoon te ver. Drie op een rij een nieuwe auto kopen in BMW prijsklasses is in 3 a 4 jaar 125000,- euro verbrassen aan afschrijving. Op een gegeven moment ben je niet meer voor je auto aan het werk, maar ben je aan het werk om de afschrijving te financieren.

Het verschil tussen het voorgaande model en en nieuw model word trouwens ook steeds kleiner. Ik bedoel te zeggen dat de echte meerwaarde van het nieuwe model, behalve dan dat die nieuw is steeds kleiner is.

20 tot 25 jaar geleden was het nieuwe model altijd een ware revolutie.. nu zijn auto's zo goed geworden dat er alleen nog sprake is van evolutie.

Overigens is bovenstaande post voornamelijk van toepassing op mijn eigen situatie, is verder geen waardeoordeel over mensen die die keuzes wel maken. Want ik heb geen waardeoordeel over datgene waar mensen hun geld aan willen uitgeven.

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2010, 10:50

Ook goed verhaal Rico hoor.

Het is dus met name een $$$$ probleem, voor velen van ons, laten we eerlijk zijn...(in welke autoklasse dan ook)

Anders reed ik ook wel 550i en 'n 458 of een GT3 RS/GT2RS als trackdayauto.

Ik wil wel, maar kan(nog) niet. :bag:

Cheers
Robin

Tom

Bericht door Tom » 19 mei 2010, 11:00

Robin schreef:Ook goed verhaal Rico hoor.

Het is dus met name een $$$$ probleem, voor velen van ons, laten we eerlijk zijn...(in welke autoklasse dan ook)

Anders reed ik ook wel 550i en 'n 458 of een GT3 RS/GT2RS als trackdayauto.

Ik wil wel, maar kan(nog) niet. :bag:

Cheers
Robin
+1
(maar ook met Rico, afschrijving op nieuwe/dikke auto's is totaal bezopen, gaat nergens over..)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 mei 2010, 11:06

...en dat heeft alles te maken met de importmarkt. Die
wordt met de inruil BPM>co2tax om zeep geholpen,
want de co2tax schrijft niet af. Dus zal uiteindelijk de
afschrijving op een nieuwe auto ook minder worden en
zul je zien dat mensen langer met een auto gaan doen.
(duurdere auto's)

Denk ik.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 mei 2010, 14:00

Rico schreef:
Arthur schreef:Donderdag had iemand zo'n F10 mee tijdens de tourtocht. Een 530dA. Irl een erg mooie auto. Waarbij de E60 toch wel weer wat oud lijkt hoor :wink: Geen id hoe het reed. Ik reed mee in zo'n ouderwetse E46... :morecoffee:

Die een Hartge V8 nog flink aan het zieken was :mrgreen:

Voor mezelf heb ik het idee van het nieuwste willen hebben al lange tijd geleden achter me gelaten. Natuurlijk is het allemaal fris, en je hebt state of art, maar er hangt ondertussen ook een buitenproportioneel prijskaartje aan. En nu zou dat prijskaartje niet het grootste probleem zijn, ware het niet dat hetzelfde prijskaartje een jaar verder 35% minder waard is. Of zelfs nog meer. En dat is 1 keer slikken wel te doen, 2 keer slikken mischien ook wel, maar 3 keer slikken gaat financieel gewoon te ver. Drie op een rij een nieuwe auto kopen in BMW prijsklasses is in 3 a 4 jaar 125000,- euro verbrassen aan afschrijving. Op een gegeven moment ben je niet meer voor je auto aan het werk, maar ben je aan het werk om de afschrijving te financieren.

Het verschil tussen het voorgaande model en en nieuw model word trouwens ook steeds kleiner. Ik bedoel te zeggen dat de echte meerwaarde van het nieuwe model, behalve dan dat die nieuw is steeds kleiner is.

20 tot 25 jaar geleden was het nieuwe model altijd een ware revolutie.. nu zijn auto's zo goed geworden dat er alleen nog sprake is van evolutie.

Overigens is bovenstaande post voornamelijk van toepassing op mijn eigen situatie, is verder geen waardeoordeel over mensen die die keuzes wel maken. Want ik heb geen waardeoordeel over datgene waar mensen hun geld aan willen uitgeven.
100% eens! daarom zou ik ook nooit een nieuwe auto kopen... de eerste 2 jaar is de afschrijving echt bezopen :bag:

ga ik liever vaker op vakantie of koop een duurder/groter/mooier huis dat wordt tenminste meer waard ipv minder :mrgreen: en voor mij is :df: in een auto van een paar jaar oud niet minder dan in een nieuwe.

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2010, 14:27

bmw320i schreef: 100% eens! daarom zou ik ook nooit een nieuwe auto kopen... de eerste 2 jaar is de afschrijving echt bezopen :bag:

ga ik liever vaker op vakantie of koop een duurder/groter/mooier huis dat wordt tenminste meer waard ipv minder :mrgreen: en voor mij is :df: in een auto van een paar jaar oud niet minder dan in een nieuwe.
Euh...je zegt nu óf/óf, dus een oudere auto en 'n groter huis etc, OF 'n nieuwere auto en minder op vakantie en 'n 'kleiner' huis.

En/en zou kunnen als er meer $$$$$ te verhapstukken waren....geldt voor een ieder trouwens.

Snap je?

(Niet dat 'je' daar gelukkiger ofzo van zou worden, maar dat was deze discussie niet)

Cheers
Robin

Arthur

Bericht door Arthur » 19 mei 2010, 14:31

Zou "je" wel gelukkiger worden van een groter/duurder en mooier huis? Vakantie is ook leuk maar is ook geld wegbrengen. Alleen herinneringen blijven over :wink: En een hobby mag wat geld kosten. Als de rest redelijk voor elkaar is kun je best wat $$ uitgeven aan een aardig karretje :wink: Maar zoals altijd; wat meer $$$$$ is altijd makkelijk(er) :)

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2010, 14:33

Arthur schreef:Zou "je" wel gelukkiger worden van een groter/duurder en mooier huis? Vakantie is ook leuk maar is ook geld wegbrengen. Alleen herinneringen blijven over :wink: En een hobby mag wat geld kosten. Als de rest redelijk voor elkaar is kun je best wat $$ uitgeven aan een aardig karretje :wink: Maar zoals altijd; wat meer $$$$$ is altijd makkelijk(er) :)
dát bedoel ik!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 mei 2010, 14:35

Ach ja voor alles geld natuurlijk dat iedereen zijn eigen verdeling maakt in uitgaven ;)

en als geld geen rol speelt zou ik uiteraard ook nieuw bestellen... doe dan maar meteen een 911 turbo met het hele boekje 8)

maar als nu de keuze is een nieuwe (noem maar wat) peugeot 207 kopen of een 3-serie van een paar jaar oud dan is de keuze voor mij snel gemaakt ;) dan heb ik meer :df: in een wat oudere auto dan voor hetzelfde geld een nieuwe kopen...

Arthur

Bericht door Arthur » 19 mei 2010, 14:36

Robin schreef:
Arthur schreef:Zou "je" wel gelukkiger worden van een groter/duurder en mooier huis? Vakantie is ook leuk maar is ook geld wegbrengen. Alleen herinneringen blijven over :wink: En een hobby mag wat geld kosten. Als de rest redelijk voor elkaar is kun je best wat $$ uitgeven aan een aardig karretje :wink: Maar zoals altijd; wat meer $$$$$ is altijd makkelijk(er) :)
dát bedoel ik!
Ik dacht al, je snapt het niet :P

Plaats reactie