men zegt vaak: verstand komt met de jaren en na de A (alfa) komt de B (bmw) en ze hebben gelijk. Na 5 jaar geklooit te hebben aan (racy) alfaatjes ben ik erachter dat een 318iS gewoon beter is 8) .
Ga dus, als de 75 weg is (is een optie op) weer een 318iS aanschaffen, fantastische auto's.
Maar heb een paar vragen. Iemand die er antwoord op weet?
Ik dacht dat de 318iS altijd als Coupé geleverd werd maar zie ook Sedans als 318iS ?! Is er een speciaal jaar geweest of vanaf en tot een bepaald jaar dat er ook een Sedan geleverd is? Zo ja, is de koets dan ook identiek aan de M3 koetsen (steviger) net zoals de Coupé en heeft de Sedan gewoon 325i remmen rondom?
Dan het onderstel. Mijn iS was van 1994 en had gewoon de stabilisator vooraan aan de draagarmen zitten. Mijn 325i heb ik toen om moeten bouwen omdat de stabi aan de veerpoten zaten, hier heb ik geen zin meer in eerlijk gezegd. Dus, wanneer was het overgangsjaar (of maand) van het oude type onderstel naar het nieuwe?
Heb ook zitten kijken naar een Alpha-N module (bij DBilas) met een throttle body set (ook bij DBilas) voor de M42 maar is de Alpha-N module universeel? Dus ook te gebruiken (later) op een M3 E36? Tis toch weer 700 euro wat ik dan evt. investeer in een auto waar bijna niemand potentie in ziet zitten en dus geen geld aan uit zal geven.
Owja, en wat levert een interieur op aan kilo's, ben ik erg benieuwd naar want aan de ene kant houd ik graag wat comfort, en aan de andere kant is een hoekiezaht met gelaste kooi ook fantastisch.

Alvast bedankt!!!!!
Sieger.