1995 Peugeot 1.3 Rallye

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 12:49

Zo, na iets meer dan 2 jaar zoeken eindelijk de droomwagen waarvan ik al droom sinds hij uitkwam (toen ik 4-5-6 jaar oud was). Bij mijn weten ben ik de enige S1 Rallye in Belgie :df:

Afbeelding
Bouwjaar: 1995
Kilometerstand: 188000
Motorisatie: 1.3l benzine 8v
100bhp @ 7200rpm
80lbs/ft @ 5400rpm
Kleur exterieur: Bianca White
Gewicht: 825kg
0-100km/h: 9,6s
Max.snelheid: 183km/u (wss iets hoger, rond de 195 denk ik...)


Opties: Daar kunnen kort in zijn: niets:lol:
  • Geen ABS
  • Geen servo
  • Geen airbags
  • Geen sigarettenaansteker
Gedane mods:
  • Motor op 185000 km gereviseerd:
- Krukass geslepen
- Nieuwe krukass lagers
- Nieuwe drijfstang lagers
- Nieuwe pakkingen van koppaking tot thermostaat enz.
- Nieuwe zuigerveren
- Nieuw hoon in de cillinderbussen
- Nieuwe oliepomp
- Nieuwe keeringen van krukass tot nokkenass
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe klepseals
- Kleppen opnieuw ingeslepen
- Nieuwe d-riem
- Nieuwe spanrol
- Nieuwe koppeling
- Nieuwe drukgroep
- Nieuw druklager
- Nieuwe boegies
- Nieuwe boegiekabels
  • Spaghetti spruitstuk
  • Cold Air Intake
  • Cillinderkop gevlowd en gevlakt
  • Vliegwiel afgedraaid
  • Raceland schroefkit, 3cm verlaagd (rijdt nog verrassend strak...)
  • Raceland rolkooi
  • Nieuwe remblokken
  • Nieuwe voorbanden achterbanden ook nog goede staat
  • Orgineel rallye staal gepoedercoat wit
  • Xenon verlichting
  • Radio + subwoofer + goeie boxen
Mijn geplande mods:
  • Andere uitlaat (afschuwelijk luid!)
  • Sparco kuipzetels
  • Standaard verlichting steken
  • Spoiler verwijderen (hoe sneller, hoe liever)
  • Nieuwe stickerset
  • Nieuw rechter achterlicht
  • Sigarettenaansteker voor GPS en consoorten
Zo, voorlopig was het. Als ik tijd heb, nog wat uitbreiden.
Laatst gewijzigd door Stancke op 17 mei 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 12:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 12:49



Laatst gewijzigd door Stancke op 17 mei 2010, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 12:49

foto's 3

rebelish
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2010, 22:06

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door rebelish » 17 mei 2010, 14:49

nogmaals super auto'ke :)

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 15:37

rebelish schreef:nogmaals super auto'ke :)
Merci :wink: Gelukkig zijn alle (toekomstige) mods maar kleine prulletjes.

rebelish
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2010, 22:06

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door rebelish » 17 mei 2010, 17:46

ja idd wat detail werkjes, ge hebt meer geluk dan mij :lol:

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Tim R » 17 mei 2010, 17:49

Was ook mijn eerste auto, super autotjes!

Nog een tweetal opmerkingen:
- Super in het wit deze auto's, zou wel nep kooi en spoilertje verwijderen, eeuwig zonde;
- Kan me niet voorstellen, weet eigenlijk wel zeker van niet, dat jij de enige s1 in Belgie hebt.


Veel plezier er mee!

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door ErikS » 17 mei 2010, 18:17

Tim R schreef:Was ook mijn eerste auto, super autotjes!

Nog een tweetal opmerkingen:
- Super in het wit deze auto's, zou wel nep kooi en spoilertje verwijderen, eeuwig zonde;
- Kan me niet voorstellen, weet eigenlijk wel zeker van niet, dat jij de enige s1 in Belgie hebt.


Veel plezier er mee!
Belgen met een S1 zijn er serieus bijna niet....
Ze worden alleen wel regelmatig ge-exporteerd die kant op de laatste tijd ja.. Dus 't lijkt mij ook sterk...

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 18:45

Tim R schreef:Was ook mijn eerste auto, super autotjes!

Nog een tweetal opmerkingen:
- Super in het wit deze auto's, zou wel nep kooi en spoilertje verwijderen, eeuwig zonde
Dat stond al gepland vóór ik de wagen al had gekocht, dus geen paniek :wink:
Tim R schreef: - Kan me niet voorstellen, weet eigenlijk wel zeker van niet, dat jij de enige s1 in Belgie hebt.
Daar zou je wel eens hard kunnen van verschieten :) De S1 is hier (bij mijn weten) nooit geïmporteerd geweest.
Tim R schreef: Veel plezier er mee!
Dat kan niet anders.

Daarnet de wagen afgeleverd bij de dealer voor andere uitlaat etc.

rebelish
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2010, 22:06

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door rebelish » 17 mei 2010, 20:03

neer mijn weten zijn ze hier in belgie idd nooit verkrijgbaar geweest.
en zijt ge een van de enigsten met een S1.

de S2 daarintegen is hier in belgie al wat gemakkelijker te vinden.
(want ik dacht dat de S2 wel verkrijgbaar was hier in belgie)

maat stancke: mist uwe rallye geen stickers op de motorkap en koffer ??

de stalen velgkes zijn netjes, hoewel ikzelf iets anders zou steken voor zomer velg een PTS velg ofzo.
maar ik neem aan dat ge deze volledig origineel zal zetten kwa uiterlijk dus.

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 17 mei 2010, 20:27

rebelish schreef:neer mijn weten zijn ze hier in belgie idd nooit verkrijgbaar geweest.
en zijt ge een van de enigsten met een S1.
De enigste zelf! 8)
rebelish schreef: de S2 daarintegen is hier in belgie al wat gemakkelijker te vinden.
(want ik dacht dat de S2 wel verkrijgbaar was hier in belgie)
De S2 rallye is hier ook nooit verkocht geweest, maar wel onder de naam "Procar"
rebelish schreef: maat stancke: mist uwe rallye geen stickers op de motorkap en koffer ??
Inderdaad maar dat zijn zorgen voor later... Eerst dat krel gekeurd krijgen, is deze avond bij de dealer binnengegaan voor de xenon te verwijderen en gewoon standaard halogeen lampen te krijgen en om de uitlaat te verwijderen. Aangezien er een spruitstuk zit, is het maar de vraag of er een katalysator tussen de uitlaatlijn geraakt... De volledige lijn is slecht gemaakt, veel aan gelast geweest enzo, afwachten dus :(

Een nieuwe stickerset komt er zeker op, maar het is afwachten tot ik weet wat ik ga doen met de koffer ivm. die spoiler... Ofwel spoiler eraf halen en gaatjes wegwerken ofwel nieuwe koffer in zelfde kleur.

Wel dikke complimenten gekregen van de baas van de garage, remmen zijn perfect in orde, banden, ophanging, assen, nergens "slechte" roest. Was wel leuk om te horen :D
rebelish schreef: de stalen velgkes zijn netjes, hoewel ikzelf iets anders zou steken voor zomer velg een PTS velg ofzo.
maar ik neem aan dat ge deze volledig origineel zal zetten kwa uiterlijk dus.
Voor mij persoonlijk is een Rallye geen Rallye zonder de witte steelies. Moet er gewoon op en zalig goedkoop ook trouwens :clap:

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 18 mei 2010, 20:48

Cruise snelheid op de autosnelweg, nog maar eens het bewijs dat hij alleen op de B-wegen hoort! :df:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Robertdj » 18 mei 2010, 20:58

Flinke water temp, stond je vlak daarvoor stil?

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 18 mei 2010, 21:07

Robertdj schreef:Flinke water temp, stond je vlak daarvoor stil?
Ik was toen iets van een 10min. onderweg van m'n vriendin. Het was wel constant autosnelweg aan 120km/u, op het moment van de foto pas afgezakt naar 100km/u. Op de terugweg van Utrecht (waar ik hem gekocht heb), naar Belgie bleef het water steeds rond het laatste witte streepje hangen maar bleef dan ook de hele rit stabiel hangen daar.

Geen idee of ik mij zorgen moet maken? Normaal heb ik de Rallye morgenavond terug van de garage (klaar zetten voor de keuring) en smijt ik hem zaterdag binnen bij een onafhankelijke garage, die wel bekend staat voor z'n liefhebberij voor ///M modellen en zou +-10 Rallye's gehad hebben (Mcartech trouwens).

Ik denk dat het al veel zal helpen als ik verse vloeistoffen erin kap, maar heb daar nog geen tijd voor gehad :oops:

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Mrton » 18 mei 2010, 22:43

Stancke schreef:
Robertdj schreef:Flinke water temp, stond je vlak daarvoor stil?
Geen idee of ik mij zorgen moet maken?
Ik weet niet precies hoe het zit met de warmtehuishouding van een rallye zit maar in mijn GTI staat de meter nooit zo hoog, die van mij hangt altijd heel lafjes onder in het hoekje.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Jurriuit » 18 mei 2010, 22:49

Mrton schreef: Ik weet niet precies hoe het zit met de warmtehuishouding van een rallye zit maar in mijn GTI staat de meter nooit zo hoog, die van mij hangt altijd heel lafjes onder in het hoekje.
Kapot?

In mijn Rallye komt de temperatuurmeter (zowel olie als water) niet verder dan 3/4 van de schaal en dat is met 2x90 ;)
Bij 120-140 op de autobaan staan beide temperatuurmeters netjes in het midden.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Robertdj » 18 mei 2010, 23:23

Jurriuit schreef:
Mrton schreef: Ik weet niet precies hoe het zit met de warmtehuishouding van een rallye zit maar in mijn GTI staat de meter nooit zo hoog, die van mij hangt altijd heel lafjes onder in het hoekje.
Kapot?

In mijn Rallye komt de temperatuurmeter (zowel olie als water) niet verder dan 3/4 van de schaal en dat is met 2x90 ;)
Bij 120-140 op de autobaan staan beide temperatuurmeters netjes in het midden.
Bij vol gebruik zit de olie op 3/4, water op 3/5. Bij 120-140 staan beide net boven het midden. In het begin eng om de olie temp richting 3/4 te zien gaan, maar hij komt er nooit voorbij.

rebelish
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2010, 22:06

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door rebelish » 19 mei 2010, 15:03

nou van de S2 wist ik dat niet.
maar een pro car is toch anders?

een procar had bestaat volgens mij enkel met een 1.4 motor.
rallye in 1.3 en 1.6.

nuja ge hebt een uniek exemplaar in belgie 8)
S2 zijn hier wel meer te vinden.

van watertemperatuur heb ik geen idee , kan idd veranderen met nieuwe vloeistof.

waarom zou daar geen Kat onder kunnen ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Arthur » 19 mei 2010, 15:13

Als dat ding bij 185kkm gereviseerd is en nu 188kkm gelopen heeft zullen de "sappen" redelijk vers zijn, toch? Tevens zie ik staan: nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat. Spul moet wel redelijk goed zijn lijkt me. Of is die hele lijst een wassen neus? :wink:

Gebruikersavatar
Stancke
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2010, 19:36

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Stancke » 19 mei 2010, 15:27

rebelish schreef:waarom zou daar geen Kat onder kunnen ?
Het spruitstuk loopt relatief ver onder de wagen door en de monteur zei dat het wel eens een moeilijk werk zou kunnen worden... Vanavond eens bellen of hij klaar is (laat ons hopen!) en er dan nog snel achter gaan.
Arthur schreef:Als dat ding bij 185kkm gereviseerd is en nu 188kkm gelopen heeft zullen de "sappen" redelijk vers zijn, toch? Tevens zie ik staan: nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat. Spul moet wel redelijk goed zijn lijkt me. Of is die hele lijst een wassen neus? :wink:
Sappen zijn redelijk vers maar heeft nu 2 maand stilgestaan voor verkoop dus het kan zeker geen kwaad om eens alles te verversen denk ik.

DF-user-4179
Berichten: 489
Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door DF-user-4179 » 19 mei 2010, 16:37

temp is idd niets om je druk over te maken... metertjes moet je een beetje me de franse slag bekijken :)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door ErikS » 19 mei 2010, 17:17

Robertdj schreef:Flinke water temp, stond je vlak daarvoor stil?
Voor een rallye niet meer als normaal;)

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Mrton » 19 mei 2010, 18:48

Jurriuit schreef:
Mrton schreef: Ik weet niet precies hoe het zit met de warmtehuishouding van een rallye zit maar in mijn GTI staat de meter nooit zo hoog, die van mij hangt altijd heel lafjes onder in het hoekje.
Kapot?
Hehe, volgens Edgar van EH niet... Is ook wel eens leuk, als er iets niet kapot is.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: 1995 Peugeot 1.3 Rallye

Bericht door Jurriuit » 19 mei 2010, 19:03

Als Edgar dat zegt, geloof ik het achter mekaar ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Kasteel, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, matthyssie, SlowCo, StefanW, Wimo en 14 gasten