Mustang P51 (c), filmpje van Jay Leno
- Dennis Cavallino
Mustang P51 (c), filmpje van Jay Leno
Filmpje van een Mustang P51 en Jay Leno lijkt wel aardig onder de indruk: http://www.jaylenosgarage.com/video/p-5 ... ne/255306/
Mjummie! De P51 is mijn favoriete toestel, ik vind 't een kunstwerk in de lucht, maar dit C-type had ik nog niet eerder gezien. Gaaf hoe zo'n toestel in elkaar zit, de details worden mooi uitgelegd.
Mjummie! De P51 is mijn favoriete toestel, ik vind 't een kunstwerk in de lucht, maar dit C-type had ik nog niet eerder gezien. Gaaf hoe zo'n toestel in elkaar zit, de details worden mooi uitgelegd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Mustang P51 (c), filmpje van Jay Leno
Mooist zijn de D typen en verder........................met de "bubble canopy" dus................

- Dennis Cavallino
Ja dat zijn de mooiste inderdaad, de vorm is perfect en het oogt nog steeds modern vind ik, tijdloos dus.
- ErikMartijn
Het zal misschien een minder goed vliegtuig zijn, maar dit is toch echt mooier:

:banaan: :banaan: :banaan:
:banaan: :banaan: :banaan:
- Jorik
Een van de dingen die ik nog moet doen voor ik van deze planeet verdwijn: in zo'n oude warbird sturen! Wat zijn die dingen gaaf! Mijn voorkeur ligt ook bij de spitfire, maar ik zou dit zeker ook niet afslaan 
Hier nog een mooi P-51 filmpje in kleur, helaas zonder het gebrul van de motor, maar daardoor niet minder aangenaam om naar te kijken:
http://www.metacafe.com/watch/1927383/p_51_mustang/
Hier nog een mooi P-51 filmpje in kleur, helaas zonder het gebrul van de motor, maar daardoor niet minder aangenaam om naar te kijken:
http://www.metacafe.com/watch/1927383/p_51_mustang/
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Geef mij maar 'n Bf 109 Emil en inderdaad 'n Spitfire en de Me 262 is helemaal king:

- Downforce Hans
Die me 262 is inderdaad een erg gaaf ding......
Ik denk wel dat ik de Mustang net iets mooier vind dan de spitfire.
De airrace in Reno staat ook hoog op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.
Ik denk wel dat ik de Mustang net iets mooier vind dan de spitfire.
De airrace in Reno staat ook hoog op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.
- Jorik
Hier trouwens nog het eerste deel (van de vijf; zijn rechts te vinden) van een aflevering over de P-51D van "Dogfights", show op History Channel waarin beroemde luchtgevechten uit de geschiedenis digitaal nagemaakt zijn.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-8FNBViR ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-8FNBViR ... re=related[/youtube]
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Me 262....................prachtig zijn tijd ver vooruit, BMW motoren en toen al een shark nose...............
Maar goed dat ie te laat kwam, anders was het wellicht anders gelopen ( samen met wat meer V2`s dan)
Een ander, zeer fraai uit hout gebouwd, toestel...........................met 2 van die machtige RR Merlins.......
De Havilland Mosquito (alleen de naam al, prachtig)

Maar goed dat ie te laat kwam, anders was het wellicht anders gelopen ( samen met wat meer V2`s dan)
Een ander, zeer fraai uit hout gebouwd, toestel...........................met 2 van die machtige RR Merlins.......
De Havilland Mosquito (alleen de naam al, prachtig)
- Downforce Hans
Ja, die BMW motoren waren ondermeer de reden dat het vliegtuig met een jaar of drie verraging operationeel werden........
Grtz,Hanz06
Grtz,Hanz06
- romo
Downforce Hans schreef:Ja, die BMW motoren waren ondermeer de reden dat het vliegtuig met een jaar of drie verraging operationeel werden........![]()
![]()
Grtz,Hanz06
Ja, dat heb je met nieuwe technieken.........................
-
Marco R.
Duitsland heeft heel wat blunders begaan die de uitkomst van de oorlog anders hadden kunnen beinvloeden. Denk aan het Russische front (domme keuze) terwijl Engeland nog niet veroverd was.
- Downforce Hans
Ja Romo ik ben het helemaal met je eens, bmw kan het beter bij de oude vertouwde techniek houdenromo schreef:Downforce Hans schreef:Ja, die BMW motoren waren ondermeer de reden dat het vliegtuig met een jaar of drie verraging operationeel werden........![]()
![]()
Grtz,Hanz06
Ja, dat heb je met nieuwe technieken.........................
-
Robin
Van romo wist ik 't wel, maar Hans is goed bij de les inzake WWII planes en in dit geval de 262.
De BMW's zaten alleen in de proto's. De rest waren Junkers Jumo's toch? En er hebben wel 'n 30/40/50(?) tal gevolgen toch die in laat 1944 wat Spitfires naar beneden haalden dacht ik...

De BMW's zaten alleen in de proto's. De rest waren Junkers Jumo's toch? En er hebben wel 'n 30/40/50(?) tal gevolgen toch die in laat 1944 wat Spitfires naar beneden haalden dacht ik...
- romo
Downforce Hans schreef:Ja Romo ik ben het helemaal met je eens, bmw kan het beter bij de oude vertouwde techniek houdenromo schreef:Downforce Hans schreef:Ja, die BMW motoren waren ondermeer de reden dat het vliegtuig met een jaar of drie verraging operationeel werden........![]()
![]()
Grtz,Hanz06
Ja, dat heb je met nieuwe technieken.........................![]()
Daar kan ik het volledig mee eens zijn......
- romo
@Robin, correct...........
- Te lage productie ( te weinig onderdelen, gezien tijdstip oorlog)
- Geen goede piloten meer, op Adolf Galland na
- Storings gevoelig ( nieuwe techniek he, uiteraard geen/ onvoldoende reserve onderdelen)
- Storings gevoelig ( nieuwe techniek he, uiteraard geen/ onvoldoende reserve onderdelen)
- Downforce Hans
Die gekke snor had er ook geen bommenwerper van moeten maken maar een echte jager......
Als dat vlietuig er twee jaar eerder was geweest en duitsland had zijn goede piloten nog gehad dan was het nog aardig spannend geworden in de lucht......
Romo, laten we BMW maar dankbaar zijn dat ze toen ook al troep maakten.........

Als dat vlietuig er twee jaar eerder was geweest en duitsland had zijn goede piloten nog gehad dan was het nog aardig spannend geworden in de lucht......
Romo, laten we BMW maar dankbaar zijn dat ze toen ook al troep maakten.........
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Geheel mee eens! Blijft my all time favorite!ErikMartijn schreef:Het zal misschien een minder goed vliegtuig zijn, maar dit is toch echt mooier:
![]()
- InjectTheVenom
Dat was nog niet het allerergste... als ze gewoon door waren gegaan met het finaal kapot bombarderen van RAF vliegvelden en de fabrieken waar de toestellen gemaakt werden hadden ze daadwerkelijk Engeland binnen gevallen en had dan Stalin maar eens overtuigd dat hij met Amerika samen via het oosten Europa moest gaan bevrijden.Marco R. schreef:Duitsland heeft heel wat blunders begaan die de uitkomst van de oorlog anders hadden kunnen beinvloeden. Denk aan het Russische front (domme keuze) terwijl Engeland nog niet veroverd was.
- Downforce Hans
Stalin had Amerika helemaal niet nodig gehad want ze stonden op eigen kracht ook in Berlijn.
Als Amerika niet aan de andere kant van Berlijn had gestaan hadden ze zo door gerend naar de noordzee.
Als Amerika niet aan de andere kant van Berlijn had gestaan hadden ze zo door gerend naar de noordzee.
- InjectTheVenom
Storingsgevoelig was misschien nog niet zo erg geweest als de fabrieken niet iedere keer in puin gebombardeerd werden (ok de productie werd toen door dwangarbeiders voortgezet in geheime tunnels in de buurt van ik dacht het Berlijnse vliegveld Tempelhof).... de brandstofvelden in de Kaukasus waren niet meer beschikbaar en de fabrieken voor synthetische brandstof werden constant plat gegooid.
Wat mij heel erg interesseert is hoeveel van de tig Duitse prototypes met straalaandrijving hebben daadwerkelijk gevlogen of zijn in ieder geval verder gekomen dan de tekentafel? Als daar een boek over uitgegeven is zou ik het graag eens door willen bladeren.
Wat mij heel erg interesseert is hoeveel van de tig Duitse prototypes met straalaandrijving hebben daadwerkelijk gevlogen of zijn in ieder geval verder gekomen dan de tekentafel? Als daar een boek over uitgegeven is zou ik het graag eens door willen bladeren.
romo schreef:@Robin, correct...........
- InjectTheVenom
Maar had Stalin dat dan ook gedaan en had hij het niet liever gelaten bij het pact wat hij en Hitler ondertekend hadden en de Amerikanen laten stikken? Zo heel erg happy was hij volgens mij niet met de materiële steun van de Amerikanen.Downforce Hans schreef:Stalin had Amerika helemaal niet nodig gehad want ze stonden op eigen kracht ook in Berlijn.
-
Robin
+1 de basis van Hitlers 'ondoordachtheid' was de tocht naar 't barre Rusland/Moskou, Nappie kwam daar ook al eens op de koffie. Ook de Westkant was blitzkriegerig toch zorwekkender dan ie dacht,, dus Frankrijk etc en de oprukkende geallieerden zorgden voor de rest....Downforce Hans schreef:Stalin had Amerika helemaal niet nodig gehad want ze stonden op eigen kracht ook in Berlijn.
-
Robin
De Horten werd ook niks:InjectTheVenom schreef:Storingsgevoelig was misschien nog niet zo erg geweest als de fabrieken niet iedere keer in puin gebombardeerd werden (ok de productie werd toen door dwangarbeiders voortgezet in geheime tunnels in de buurt van ik dacht het Berlijnse vliegveld Tempelhof).... de brandstofvelden in de Kaukasus waren niet meer beschikbaar en de fabrieken voor synthetische brandstof werden constant plat gegooid.
romo schreef:@Robin, correct...........
http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229
*Gebouwd door Horten und Stoten KG en geflogen dürch Frau Magda Kock-Pitt*(geintje)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wo ... of_Germany
-
Robin
Stalin was net zo'n idioot als Hitler, IK had 'm niet geloofd met welk pact dan ook. Hij wilde wel doorrammen na Berlijn te hebben verroverd hoor! Wees maar blij dat daar de geallieerden stonden om de boel wat te neutraliseren.InjectTheVenom schreef:Maar had Stalin dat dan ook gedaan en had hij het niet liever gelaten bij het pact wat hij en Hitler ondertekend hadden en de Amerikanen laten stikken? Zo heel erg happy was hij volgens mij niet met de materiële steun van de Amerikanen.Downforce Hans schreef:Stalin had Amerika helemaal niet nodig gehad want ze stonden op eigen kracht ook in Berlijn.
Liever 'n Cadillac dan 'n Lada/Tjaika/ZIL