Nordschleife met goedkope auto

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 13:54

Samen met twee vrienden ga ik binnenkort naar de Nürburgring. Aangezien maar één van ons een auto heeft, ga we met zijn auto. Ik vertrouw die jongen eigenlijk niet op het circuit, dus vriend twee en ik willen graag een auto huren. Helaas hebben veel verhuurbedrijven een minimumleeftijd van 21 jaar. Wij zijn alle drie 19 jaar oud, dus iets als dit gaat niet.

Zijn er verhuurbedrijven zonder minimumleeftijd van 21 jaar met Ring-legale auto's? :hmmm:
Laatst gewijzigd door Herr Erik op 17 mei 2010, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door steve smith » 16 mei 2010, 15:34

Nope. Thank god!

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door S-J » 16 mei 2010, 15:52

Koop met z'n drieen voor 1500 euro (500 de man) een auto en ga er heen?

voorbeeld: m'n sierra heeft me 700 euro gekost.. 120 pk, achterwielaandrijving.. en als je die afschrijft is het een stuk goedkoper. (naast de kosten van de ring natuurlijk, die niet mis zijn)

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door FrankS » 16 mei 2010, 16:05

S-J schreef:Koop met z'n drieen voor 1500 euro (500 de man) een auto en ga er heen?

voorbeeld: m'n sierra heeft me 700 euro gekost.. 120 pk, achterwielaandrijving.. en als je die afschrijft is het een stuk goedkoper. (naast de kosten van de ring natuurlijk, die niet mis zijn)
Dat, en ws ben je alsnog goedkoper uit dan het eigen risico wat je betaald als je je auto platrijd :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31407
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door JP » 16 mei 2010, 16:09

Maak gewoon een goede afspraak met je (autohebbende) vriend, dat hij op de baan normaal doet.

Om met je 19 al een auto te huren en de Nordschleife te bestijgen....... :nah:

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 16:14

S-J schreef:Koop met z'n drieen voor 1500 euro (500 de man) een auto en ga er heen?

voorbeeld: m'n sierra heeft me 700 euro gekost.. 120 pk, achterwielaandrijving.. en als je die afschrijft is het een stuk goedkoper. (naast de kosten van de ring natuurlijk, die niet mis zijn)
:mrgreen:

Auto: €800.
Verzekering: €55
Belasting: €45
Benzine: €200+
----------------------
€1100

Dat is nog niet eens zo'n gek idee.
Laatst gewijzigd door Herr Erik op 17 mei 2010, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7047
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Fabian » 16 mei 2010, 17:13

Je vergeet nog wat:

€200 afsleepkosten
€ 1000 vangrails
€ 350 kosten pesoneels tijdens hulpverlening
€ 150 terugreis met openbaar vervoer
€ 2000 kosten voor de stijging van je verzekeringspremie door verval van je no-claim

:bignews:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31407
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door JP » 16 mei 2010, 17:14

...maar ook die kosten kun je dan delen door 3...... :mrgreen:

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door FrankS » 16 mei 2010, 17:28

Fabian schreef:Je vergeet nog wat:

€200 afsleepkosten
€ 1000 vangrails
€ 350 kosten pesoneels tijdens hulpverlening
€ 150 terugreis met openbaar vervoer
€ 2000 kosten voor de stijging van je verzekeringspremie door verval van je no-claim

:bignews:
Die kosten heb je ook met een huurauto (en daar heb je ook eigen risico, als een ongeluk op de ring al gedekt word(!!))

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Tom van H. » 16 mei 2010, 17:36

Fabian schreef:Je vergeet nog wat:

€200 afsleepkosten
€ 1000 vangrails
€ 350 kosten pesoneels tijdens hulpverlening
€ 150 terugreis met openbaar vervoer
€ 2000 kosten voor de stijging van je verzekeringspremie door verval van je no-claim

:bignews:
- het blijvende schuldgevoel vanwege die motorrijder die uitglijd over de vloeistoffen die uit je brik lekken: priceless :bag:

Agraghokken horen gewoon niet op de ring, beter een keer een driftdagje doen dan.....

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door @iko » 16 mei 2010, 19:35

zorg in ieder geval voor goede remblokken en nieuwe remvloeistof

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 20:08

Fabian schreef:Je vergeet nog wat:

€200 afsleepkosten
€ 1000 vangrails
€ 350 kosten pesoneels tijdens hulpverlening
€ 150 terugreis met openbaar vervoer
€ 2000 kosten voor de stijging van je verzekeringspremie door verval van je no-claim

:bignews:
De kunst is dus om geen rare dingen te doen.
Tom van H. schreef:Agraghokken horen gewoon niet op de ring, beter een keer een driftdagje doen dan.....
Wat noem jij een afraghok? Niet iedereen is zo welvarend als sommige leden hier.

De Sierra die ik eerder postte is een slecht voorbeeld, maar er zijn zat auto's te koop voor een redelijk prijsje, die heus niet na twee keer remmen uit elkaar vallen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Downforce Hans » 16 mei 2010, 20:23

Grappig die naieviteit, of toch niet :hmmm: :nah:

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 20:31

Downforce Hans schreef:Grappig die naieviteit, of toch niet :hmmm: :nah:
En dan nu even inhoudelijk commentaar...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Downforce Hans » 16 mei 2010, 20:55

Gezien je leeftijd begrijp ik waarom jij het niet begrijpt............

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door VLA » 16 mei 2010, 21:13

Downforce Hans schreef:Gezien je leeftijd begrijp ik waarom jij het niet begrijpt............
:roflol:

Maar eh, als je niet van plan bent om gekke dingen te doen, dan kun je toch gewoon een auto lenen van je pa of ma ofzo ?

Als je hard wilt rijden op de ring, zou ik wel even goed nadenken over eventuele gevolgen mocht je wel schade rijden. Het hoeft niet altijd jouw schuld te zijn, en zelfs de ervaren rijders crashen wel eens. Kan een behoorlijke kostenpost worden.

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 21:28

Downforce Hans schreef:Gezien je leeftijd begrijp ik waarom jij het niet begrijpt............
En weer geen inhoudelijke reactie. Jammer hoor. Neem een voorbeeld aan de rest.
VLA schreef:Als je hard wilt rijden op de ring, zou ik wel even goed nadenken over eventuele gevolgen mocht je wel schade rijden. Het hoeft niet altijd jouw schuld te zijn, en zelfs de ervaren rijders crashen wel eens. Kan een behoorlijke kostenpost worden.
Daar heb je een goed punt. :hmmm:

Ik heb nergens gezegd dat ik op racetempo de ring rond wil scheuren. Dat kan niet, daar is de auto niet op gebouwd (en een auto op leeftijd zal nog erger zijn). Gewoon iets om een rondje te rijden. Driving fun, weetje.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31407
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door JP » 16 mei 2010, 21:30

Herr Erik schreef:(...)
Zijn er verhuurbedrijven zonder minimumleeftijd van 21 jaar met Ring-legale auto's? :hmmm:
Serieus; Ja....Hertz, Budget...ed. want elke auto met kenteken is legaal op de Ring.

Maar bezint eer ge begint, voorkomen is beter dan genezen....en meer van die zogenaamde dooddoeners...... die gelden wel op de RIng.

Die leeftijdsbegrenzing bij die verhuurbedrijven langs de Ring, die is er niet voor niets. Wat is je ervaring? Ben je al eerder bij en op de RIng geweest. Weet je wat er daar gaande is? etc...etc...

Of ben je een Playstation-wonderkind ?

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 21:42

JP schreef:
Herr Erik schreef:(...)
Zijn er verhuurbedrijven zonder minimumleeftijd van 21 jaar met Ring-legale auto's? :hmmm:
Serieus; Ja....Hertz, Budget...ed. want elke auto met kenteken is legaal op de Ring.

Maar bezint eer ge begint, voorkomen is beter dan genezen....en meer van die zogenaamde dooddoeners...... die gelden wel op de RIng.

Die leeftijdsbegrenzing bij die verhuurbedrijven langs de Ring, die is er niet voor niets. Wat is je ervaring? Ben je al eerder bij en op de RIng geweest. Weet je wat er daar gaande is? etc...etc...

Of ben je een Playstation-wonderkind ?
Ik heb gelezen dat bedrijven als Hertz hun huurders verbieden met een huurauto de Ring op te gaan. Dat is dus geen optie.

Sinds begin 2009 heb ik mijn rijbewijs. Ik heb twee autogerelateerde baantjes: ik ben hiker bij Easyway.nl en ik rijd voor de TNT in een Volkswagenbusje. In totaal heb ik met ongeveer 45 auto's ongeveer 6000km gereden. Niet veel inderdaad, maar ik rijd beter dan de gemiddelde jongere (cliché, ik weet het :sealed: ).

Een maandje geleden ben ik bij de Ring geweest om te kijken. Net als SKRD ( :roflol: ) heb ik heel wat ervaring met racesimulaties. Het circuit ken ik dus wel. Er zijn natuurlijk verschillen tussen de computerversies en het echte circuit, maar in grote lijnen weet ik wel een beetje wat ik kan verwachten.

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door S-J » 16 mei 2010, 23:22

Fabian schreef:Je vergeet nog wat:

€200 afsleepkosten
€ 1000 vangrails
€ 350 kosten pesoneels tijdens hulpverlening
€ 150 terugreis met openbaar vervoer
€ 2000 kosten voor de stijging van je verzekeringspremie door verval van je no-claim


:bignews:
Die heb je niet als je geen gebruik van je verzekering maakt, toch?

Erik, ik zal je uit je droom helpen. De baan is compleet en totaal niet te vergelijken met een spelletje. Zelfs een simulator.

Als je gewoon een keer hard wilt gaan, boek een dag vrij rijden op CPZ en ga erheen met een 'brik'. Wel even de remmen/banden goed nakijken/vervangen.. :wink:

Autorijden zelf is geen goedkope hobby, autoracen is helemaal duur.

Een rondje Ring doen met een rustig tempo is prima te doen, maar dat zou ik nooit met een huurauto doen. Voor 1000-1500 euro heb je prima auto's die nog lang mee kunnen. Gewoon goed zoeken. Een wat grotere auto is wel fijn als je een paar honderd km wilt gaan rijden en weer terug.. (Omega/Scorpio is misschien net wat te groot, maar een maatje kleiner is er genoeg te vinden. Non BMW/Benz dan he.. )

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Auto huren - Jonger dan 21

Bericht door Herr Erik » 16 mei 2010, 23:49

S-J schreef:Erik, ik zal je uit je droom helpen. De baan is compleet en totaal niet te vergelijken met een spelletje. Zelfs een simulator.

Als je gewoon een keer hard wilt gaan, boek een dag vrij rijden op CPZ en ga erheen met een 'brik'. Wel even de remmen/banden goed nakijken/vervangen.. :wink:

Autorijden zelf is geen goedkope hobby, autoracen is helemaal duur.

Een rondje Ring doen met een rustig tempo is prima te doen, maar dat zou ik nooit met een huurauto doen. Voor 1000-1500 euro heb je prima auto's die nog lang mee kunnen. Gewoon goed zoeken. Een wat grotere auto is wel fijn als je een paar honderd km wilt gaan rijden en weer terug.. (Omega/Scorpio is misschien net wat te groot, maar een maatje kleiner is er genoeg te vinden. Non BMW/Benz dan he.. )
Van het huurautoidee ben ik ook wel afgestapt. Het was maar een suggestie van iemand en ik vroeg me af of het haalbaar was. Mijn plan was ook niet om er te racen, maar om zelf te rijden op de Ring.
Het idee van een goedkope auto lijkt me nog het best.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door RutgerK » 17 mei 2010, 00:46

Check ook even wat er in de verzekeringsvoorwaarden staat van de auto waar die vriend mee wil gaan rijden. Jong en Nordschleife lijkt mij geen makkelijk verhaal bij een verzekeraar namelijk.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Miesjel » 17 mei 2010, 01:11

Als de verzekeraar de Nordschleife niet expliciet noemt in de polisvoorwaarden alszijnde een weg die niet gedekt is, dan heeft de verzekeraar weinig te willen. Ze kunnen natuurlijk altijd moeilijk doen.. maar in feite ben je verzekerd. Leeftijd doet (zover ik weet) niet terzake.. zou ook erg bizar zijn.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door RutgerK » 17 mei 2010, 08:25

Ligt er aan op wiens naam de verzekering staat. Als ouders een auto verzekeren voor hun kind en niet aangeven dat hun kind eigenlijk in de auto rijdt doen veel verzekeraars moeilijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door RVV » 17 mei 2010, 08:36

Ojee dit gaat een legendarische topic worden. :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten