Mille Miglia 2010

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Olivier

Mille Miglia 2010

Bericht door Olivier » 13 mei 2010, 10:45

Afgelopen weekend voor de 2e keer een bezoek gebracht aan de Mille Miglia met start en aankomst in Brescia, Italie. Een fantastisch evenement wat iedere "petrolhead" eigenlijk minstens 1 x in zijn leven dient te bezoeken. Wij hebben ons qua volgen van de race beperkt tot de start en finish in Brescia, maar ook de omgeving van Brescia is zeker de moeite waard. Zo hebben we een rondvaart per Riva Super Florida op het Gardameer gemaakt, ter hoogte van Sirmione. Hier o.a. langs de villa van Michael Schumacher gevaren.

De start op donderdag is eigenlijk toch wel het hoogtepunt. De auto's worden overdag technisch gekeurd en verzegeld en 's avonds vertrekken de auto's dan, na een rondrit door Brescia, voor de eigenlijke Mille Miglia. Overdag volop gelegenheid om alle auto's, die overal in de stad opgesteld staan, uitgebreid te bekijken en te fotograferen. Zeker geen "klinisch" evenement!

De aankomst zaterdagavond laat neemt altijd nogal wat tijd in beslag. Honderden auto's en hun be- en bijrijders staan in rij opgesteld om over het finish-podium te mogen rijden, waaronder vele "grootheden" als Jackie Stewart, David Coulthard, Mika Hakkinen, Arie Luyendijk en Gijs van Lennep.

Aangezien plaatjes meer dan duizend woorden zeggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabian

Re: Mille Miglia 2010

Bericht door Fabian » 13 mei 2010, 13:12

Vriend van me is ook geweest.

2e keer voor hem ook, hij vond het GEWELDIG!

Hij is er handig, beetje meedoen met het gedruis bij de finish, staat ie ineens op het officieele podium van de prijsuitreiking tussen de volledige NL-se eqiups in de champagne-douche. Hij heeft er een filpmje van gemaakt hoe hij dat gedan heeft, zal wel es ff zoeken vanavond :mrgreen:

Olivier

Bericht door Olivier » 13 mei 2010, 13:57

@ Fabian

Waar denk je dat ik bv. die foto van Arie Luyendijk met champagneglas proostend naar me gemaakt heb 8) ? En nee, ik heb geen perskaart.

De Schaduw

Bericht door De Schaduw » 14 mei 2010, 08:44

Fantastisch evenement. Ben tot nu toe ook twee keer geweest, maar daar komen vast en zeker nog een aantal keren bij. Voor mij het mooiste auto-evenement dat ik tot nu toe heb meegemaakt.
Vorige keer nog een tijdje Jan Lammers gevolgd in zijn Porsche. Net doen of je er bij hoort. 8)
Met 180 over een provinciale weg, inhalen over de middenstreep, de andere baan reed automatisch al helemaal rechts.
Italianen, een autogek volkje. Heerlijk.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 mei 2010, 08:51

De Schaduw schreef:Fantastisch evenement. Ben tot nu toe ook twee keer geweest, maar daar komen vast en zeker nog een aantal keren bij. Voor mij het mooiste auto-evenement dat ik tot nu toe heb meegemaakt.
Vorige keer nog een tijdje Jan Lammers gevolgd in zijn Porsche. Net doen of je er bij hoort. 8)
Met 180 over een provinciale weg, inhalen over de middenstreep, de andere baan reed automatisch al helemaal rechts.
Italianen, een autogek volkje. Heerlijk.
+1 jaren terug keertje geweest echt 1 groot feest!

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 16 mei 2010, 12:14

Olivier schreef:@ Fabian

Waar denk je dat ik bv. die foto van Arie Luyendijk met champagneglas proostend naar me gemaakt heb 8) ? En nee, ik heb geen perskaart.
Een brutaal mens staat overal met zijn neus bovenop toch Ollie? :mrgreen: (Ik kan me nog een Le Mans tripje voor de geest halen)

p.s. Zijn weer super foto's :thumbup:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 16 mei 2010, 13:58

Ik heb alleen een klein gedeelte van de Finish gezien. Volgend jaar moet ik zoiets toch maar eens anders gaan plannen. Heb namelijk een nacht over moeten slaan :roll:

Plaats reactie