Fuseesplitters

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Fuseesplitters

Bericht door G Kolkman » 11 mei 2010, 15:44

Ik wil eigenlijk een fuseesplitter(tje) kopen omdat ik het zat ben met die hamer en breekijzer in de weer te zijn. Daarbij gaat het waarschijnlijk net zoals bij de verenklemmen: je denkt het bijna nooit te gebruiken maar het is toch wel verd*** handig om te hebben! En als het er dan ligt gebruik je ze stiekem best vaak (keer of wat per jaar).

Tips qua aankoop? Zat zelf aan een gewone cheape Mannesmann (als die er is) te denken - het is immers niet zo dat ik wekelijks draagarmen swap. Ervaringen zijn welkom :) . Zijn er nog meerdere uitvoerigen en zoja waarom?

Bert ///M3

Re: Fuseesplitters

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2010, 13:44

Volgens mij heb ik er 1 van mannesman gebruikt de vorige keer ja, gewoon bij de lokale garage geleend. Je hebt verschillende diameters dus even kijken welke je nodig hebt dat weet ik zo niet meer.

Als je draagarmen swapt dan heb je eigenlijk 2 typen nodig, een vork voor het binnenste punt en een splitter voor de buitenste.

Het maakt je werkje gewoon makkelijker. Met zo'n splitter moet je niet doorpersen tot hij los komt, gewoon op spanning zetten en dan met een moker een paar flinke klappen tegen de draagarm geven, dan is hij er zo uit. En je moet eigenlijk de moer op de draagarm laten zitten, als je de splitter er direct op zet dan loop je kans dat je de schroefdraad sloopt. Niet zo erg als je hem weg gooit maar wel handig als je hem als spare bewaren wilt.

Plaats reactie