Vandaag was er een van de eerste races van de Mustang challenge. Peter Grondel organisator van deze nieuwe raceklasse belde mij van de week als ik hem wilde helpen met testen voor afstelling en kijken wat dunlop slicks doen onder de challenge mustang. Aangekomen op assen stond de witte mustang challenge car al klaar op nagelnieuwe dunlop slicks. De rest van de challange mustangs stonden op R888 toyo banden die toch enigzins moeite hebben met het grotere gewicht van de mustang. Ik was er dus vandaag niet om te racen maar puur om testen en ik deed dus ook niet mee in de officiele uitslag. Dus samen met kees konings van dunlop steeds de banden gecheckt en kijken als we dit in de toekomst kunnen gebruiken in de cup. Ik was echt verrast over de entertainement die de mustang leverde op slicks. Fantastisch in de aanrem zone beetje kwispie met de bips wat toch wel heel erg leuk kan zijn in cup verband. Motor voelt echt als een tank aan en heeft totaal geen stress.. Vandaag meer als 2 uur gereden en de motor bak diff heeft totaal geen mankement vertoont. De auto moet qua demping nog iets stabieler dat wordt zo spoedig mogelijk aangepast en dan heb je toch voor zeer weinig geld en bullit proof een zeer leuke entertainer in cup verband.
Vandaag dus een Qualificatie tijd op assen neergezet van 1.56.8 wat eigenlijk alle verwachtingen te boven ging. Kees Konings van dunlop had ingezet op 1.58.5. En dit was op 235/64/18. Eigenlijk moet de maat naar 250/64/18 die ook meer voorkomend is, zodat men ook in de toekomst makkelijker aan 2e hands slicks kan komen voor mensen met minder budget.
Deze test auto was nog niet voorzien van de langere versnellingsbak en sper diff, zodat je niet naar de 5e versnelling hoeft. Dus in 5 zakt ie nog wat in. Die versnelling is echt te lang Dus het mooiste is dat je max in 4 komt. De andere mustangs waren dus al voorzien van die nieuwe overbrenging incl sper diff.
Ik denk met 250 slicks sper en overbrenging en veer aanpassing dat we richting 1.54 a 1.55 gaan.
De 1.56.8 quali filmpje komt zo snel mogelijk online.
Als je uitgekeken bent op trackdays en fwd:) dan is dit een super mooie klasse met RWD fun. Ik heb mega genoten vandaag van een amerikaan en dat voor een BMW adept de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
http://www.mustangchallenge.nl/