Sinds 15 maanden vader, 323ti hobbyauto eruit, wilde een stationcar...e39 530i Touring kwam er voor in de plaats...tot op de dag van vandaag een beetje spijt van gehad.
Prima auto hoor, niets mis mee, maar ik mis een beetje het sportieve rijden voor die paar duizen km's per jaar.
Al een paar maandjes alle occassionsites aan het afstruinen, verschillende auto's geopperd; Saab 9-3 Viggen, Z3 2.8 Coupé, 147 GTA, e39 M5, 9-3 Aero Cabrio, zoals jullie zien...de kluts behoorlijk kwijt.
Nu toch wel heel erg enthousiast geraakt over een dieprode (Imola rot II 8) ) Impreza WRX met Prodrive kuurtje. Gelukkig geen taartschep achterop, beetje undercover zie ik wel zitten.
De auto zojuist bekeken, en zo in de showroom ziet het er allemaal wel netjes uit. Velgen hier en daar wel wat stoeprandschade, maar het ziet er wel allemaal betrouwbaar uit.
Auto heeft overigens 138.000 km gelopen.
Wat kan ik er meer over zeggen?
Deuren voelen wel wat minder solide aan als van een BMW, allemaal een beetje blikkerig, het interieur is natuurlijk een drama, stoelen zitten erg goed, vond ze alleen niet zo laag kunnen, ook kon ik het stuur voor mijn gevoel niet ver genoeg naar me toehalen.
Verder zat er isofix achterin, goed punt om m'n vrouw deze keus te laten goedkeuren

Wat kan ik van deze auto verwachten? PPP zorgt voor 30 extra pk's, Nm's zou ik niet weten.
Iemand bekend mbt de betrouwbaarheid van dit model?
Zijn er must have mod's voor dit model om weer eens wat trackday's te gaan doen? Het hoeft allemaal geen extreme tuning te worden, betrouwbaarheid voorop, maar weet eigenlijk vrij weinig van de mogelijkheden.
Hoe houdt de remmerij zich? Onderstel, moet daar wat aan gesleuteld worden? Is die taartschep achterop nodig?
Verder zou ik gelijk van die kappen over de mislampen plaatsen, staat een stukje strakker naar mijn idee.
Alle info is meer dan welkom
Het gaat om een soortgelijke uitvoering als onderstaande foto.