bmw e36: goeie stuurstanguiteinden / fusees, WAAR?!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
944 guy

bmw e36: goeie stuurstanguiteinden / fusees, WAAR?!

Bericht door 944 guy » 18 apr 2010, 10:01

Mn broer en ik zijn bezig een e36 huis onder de e30 circuitbak te hangen. Beetje doffe ellende want hoewel alles goed te doen is, is het ON-MO-GE-LIJK om een stuurhuis te vinden die er uberhaupt onder kan. Elke keer zijn de stuurstangen (lengteverstelling) zo verroest dat ze onbruikbaar zijn. Vaak is het kegeltje op de stuurstang is dan vaak ook zo rot dat die afbreekt daar ligt het vaak aan, en daar zijn we nu voor de 2e keer tegenaan gelopen (2 stuurhuizen gekocht).
Nu hebben we iig een huis waarvan de basis goed is, en alleen de stuurstang uiteinden nog goed moeten zijn (ook hier zijn de kegeltjes verrot en gebarsten). Is er ergens een e36 (net als e30winkel.nl) of weet iemand een locatie waar ze gewoon geen rommel verkopen?!?! Nieuw is natuurlijk een optie maar dan zo goedkoop mogelijk ;)

Bert ///M3

Re: bmw e36: goeie stuurstanguiteinden / fusees, WAAR?!

Bericht door Bert ///M3 » 18 apr 2010, 15:22

E30winkel.nl heeft een nevensite die E36winkel.nl heet ;)

Overigens gebruik ik voor draagarmen en stuurstangen echt alleen maar het originele spul, dat blijft gewoon het langst goed. Er is een reden dat een BMW spoorstang 120 euro kost en een aftermarket ding 50 euro.

Ik zou wat dat betreft voor circuitgebruik gewoon echt met nieuw spul beginnen. Niet proberen om 100 euro te besparen op een paar binnenste kogels om vervolgens even je auto af te schrijven omdat de binnenste kogel afbreekt of zoiets. Of dat je na een paar circuitdagen het spul er weer onderuit trekken kan, dan blijf je sleutelen en daar heb ik nou net ook geen zin in.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 apr 2010, 15:25

Bert ///M3 schreef:E30winkel.nl heeft een nevensite die E36winkel.nl heet ;)

Overigens gebruik ik voor draagarmen en stuurstangen echt alleen maar het originele spul, dat blijft gewoon het langst goed. Er is een reden dat een BMW spoorstang 120 euro kost en een aftermarket ding 50 euro.

Ik zou wat dat betreft voor circuitgebruik gewoon echt met nieuw spul beginnen. Niet proberen om 100 euro te besparen op een paar binnenste kogels om vervolgens even je auto af te schrijven omdat de binnenste kogel afbreekt of zoiets. Of dat je na een paar circuitdagen het spul er weer onderuit trekken kan, dan blijf je sleutelen en daar heb ik nou net ook geen zin in.
+100

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 18 apr 2010, 18:09

Daarbij moet je volgens mij juist de uiteinden van een E30 gebruiken om het te laten passen :) .

944 guy

Bericht door 944 guy » 18 apr 2010, 22:26

G Kolkman schreef:Daarbij moet je volgens mij juist de uiteinden van een E30 gebruiken om het te laten passen :) .
Is dat zo? Mn broer had het uitgezocht maar had daar niks over gevonden! Is wel handig om te weten want we racen figuurlijk om dat ding klaar te krijgen voor zandvoort de 29e ;-)

Edit: de tering, gevonden inderdaad. Mn broer was met het e36 stuurhuis idee aangekomen en heeft dus maar het halve verhaal gelezen...
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=66247
(stap 5 en 6)

En daar hebben we dus 2 stuurhuizen voor afgeschreven... :shock: e30 stuurstangen it is!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 apr 2010, 17:20

Alstu. Jullie hebben nu al wel stuurbekrachtiging, want wel/niet zit ook nog een verschilletje tussen (ik ben met dezelfde materie bezig, net de hele middag bezig geweest om bij een sloper de slangen/reservoir/pomps/steunen te scoren :D ).

944 guy

Bericht door 944 guy » 21 apr 2010, 09:10

O, wij hebben de bekrachtiging weggelaten ;) Je hoeft dan alleen op het huis de 2 overgebleven openingen met elkaar te verbinden en bij het rondsel kun je alles gewoon afsluiten.
Ik rij in de porsche ook zonder bekrachtiging en het is echt alleen een probleem bij rotondes, en die kom je op het circuit toch niet tegen :D

Plaats reactie