Cohen ziet af van wachtgeld
- Snipe
Cohen ziet af van wachtgeld
AMSTERDAM - Oud-burgemeester Job Cohen van Amsterdam neemt het wachtgeld waar hij recht op heeft, niet aan.
Hij ziet ervan af omdat hij vrijwillig is teruggetreden om Wouter Bos op te volgen als lijsttrekker van de PvdA. Dat bevestigde een gemeentewoordvoerster dinsdag naar aanleiding van een bericht in Het Parool.
Cohen heeft een jaar lang recht op 80 procent van zijn laatste inkomen en maximaal drie jaar lang op 70 procent. Hij verdiende ruim 10.000 euro bruto in de maand. ‘Ik hoef niet op kosten van de gemeente campagne te gaan voeren’, liet hij weten. Hij kan daarmee de kritiek die hij op voorhand kreeg over het wachtgeld dat hij zou kunnen krijgen, naast zich neerleggen.
De oud-burgemeester mag gebruik blijven maken van de ambtswoning aan de Herengracht, totdat er een opvolger is. Hij is wel op zoek naar een ander huis. Totdat hij verhuist, betaalt hij meer huur voor het privégedeelte van het pand.
Het vinden van een nieuwe woning is nog niet zo gemakkelijk voor Cohen, aangezien zijn vrouw Lidie in een rolstoel zit. ‘Ik ben blij dat de gemeente het goed vindt dat ik er nog even mag wonen. Maar het is eerst zoeken en vinden en dan verbouwen.’
......en als je plezier wilt hebben lees je ook nog even de reacties op telegraaf.nl: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6466 ... tml?p=14,1
Hij ziet ervan af omdat hij vrijwillig is teruggetreden om Wouter Bos op te volgen als lijsttrekker van de PvdA. Dat bevestigde een gemeentewoordvoerster dinsdag naar aanleiding van een bericht in Het Parool.
Cohen heeft een jaar lang recht op 80 procent van zijn laatste inkomen en maximaal drie jaar lang op 70 procent. Hij verdiende ruim 10.000 euro bruto in de maand. ‘Ik hoef niet op kosten van de gemeente campagne te gaan voeren’, liet hij weten. Hij kan daarmee de kritiek die hij op voorhand kreeg over het wachtgeld dat hij zou kunnen krijgen, naast zich neerleggen.
De oud-burgemeester mag gebruik blijven maken van de ambtswoning aan de Herengracht, totdat er een opvolger is. Hij is wel op zoek naar een ander huis. Totdat hij verhuist, betaalt hij meer huur voor het privégedeelte van het pand.
Het vinden van een nieuwe woning is nog niet zo gemakkelijk voor Cohen, aangezien zijn vrouw Lidie in een rolstoel zit. ‘Ik ben blij dat de gemeente het goed vindt dat ik er nog even mag wonen. Maar het is eerst zoeken en vinden en dan verbouwen.’
......en als je plezier wilt hebben lees je ook nog even de reacties op telegraaf.nl: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6466 ... tml?p=14,1
-
Rupie
Re: Cohen ziet af van wachtgeld
:twisted:Hulde voor de toekomstige Minister President
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
You're damned if you do and you're damned if you don't....
- Michel P
Publiciteitsstunt!! Het zou hem sieren dat hij voorstander is van het totaal afschaffen van de wachtgeldregeling!
Michel
Michel
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Niet meer dan normaal als je het mij vraagt.
Maar mij bekroop gelijk het gevoel van een goed geplande actie. Want oh wat is die Cohen netjes en goed. Hoppa, weer een zetel er bij
EDIT: Michel had blijkbaar al hetzelfde gevoel
Maar mij bekroop gelijk het gevoel van een goed geplande actie. Want oh wat is die Cohen netjes en goed. Hoppa, weer een zetel er bij
EDIT: Michel had blijkbaar al hetzelfde gevoel
- Snipe
Misschien is hij daar ook wel een voorstander van. Heb je het hem gevraagd?Michel P schreef:Publiciteitsstunt!! Het zou hem sieren dat hij voorstander is van het totaal afschaffen van de wachtgeldregeling!
Michel
Maar goed, jij vindt het dus (net als half Telegraaflezend Nederland) een publiciteitsstunt. Mijn conclusie is dat je het dus beter had gevonden als hij dat geld wél zou hebben aangenomen. Klopt dat?
-
Xave30
Das ook waarEric H schreef:You're damned if you do and you're damned if you don't....
- Michel P
@Perry, waar schrijft de PVDA dat men van de wachtgeldregeling af wil? Ik noem dit soort akties symbool politiek. En daar walg ik van en dat staat los van elke politieke partij. Ik zal hem ff inkoppen, dus ook het hoofddoekjes verbod! Zeg dan bijvoorbeeld dat tegen alle in het openbaar tonen van geloofsuitingen middels kleding e.d. bent, dus bijvoorbeeld ook de keppeltjes e.d.
Michel
Michel
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Waar schrijven ze dat ze er NIET vanaf willen ??Michel P schreef:@Perry, waar schrijft de PVDA dat men van de wachtgeldregeling af wil?
Michel
- ErikMartijn
Waar gaat het nu nog om? Hij heeft gewoon dat wachtgeld afgewezen omdat hij daar zelf voor kiest, wie zegt dat hij er verder nog wat mee bedoelt? En als hij het wel had aangenomen was de ophef nog veel groter geweest... Het is nooit goed volgens mij. 
- Snipe
Ik heb het programma van de PvdA niet gelezen, maar volgens mij staat er niets over, dus ook niet of ze er voor of tegen zijn. Het valt me alleen op dat er door sommigen nogal hard tekeer wordt gegaan omdat Cohen zijn wachtgeld, waar hij recht op heeft, niet aanneemt. Niet alleen door jou, maar vooral in de comments op telegraaf.nl. Ik vind dat wat merkwaardig. Als het een publiciteitsstunt was geweest, had hij het waarschijnlijk én zelf én eerder bekendgemaakt.Michel P schreef:@Perry, waar schrijft de PVDA dat men van de wachtgeldregeling af wil?
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dan had er inderdaad waarschijnlijk geen haan naar gekraaid.ErikMartijn schreef:Waar gaat het nu nog om? Hij heeft gewoon dat wachtgeld afgewezen omdat hij daar zelf voor kiest, wie zegt dat hij er verder nog wat mee bedoelt? En als hij het wel had aangenomen was de ophef nog veel groter geweest... Het is nooit goed volgens mij.
Echter komt dit wel in het nieuws en wordt het door de meesten zeer positief gevonden, alleen maar in het voordeel van Cohen/PVDA dus.
Ik kan daar ook niet zo goed tegen.
- duifjes.com
Dat mag ik wel!
Dat toont karakter...hou wel van dit soort actie's van mensen stunt of niet....denk het niet!
Dat toont karakter...hou wel van dit soort actie's van mensen stunt of niet....denk het niet!
- Downforce Hans
Als hij over tien jaar de politiek uitgaat om zijn kleinkinderen op te zien groeien dan maakt hij het geld dat hij nu laat liggen ruimschoots weer goed.............
-
Metchu
publiciteit of niet, hij legt wel even iig 8K per maand naast zich neer... Dat alleen verdient al respect. Het toont iig in deze zaak aan dat hij weldenkend is.
Tot nu toe zijn het alleen maar slimme zetten met Cohen... Als ze die slimme zetten doorzetten in het kabinet en daar ook slimme zetten doen, dan moet het goedkomen en gaat Nederland wellicht niet naar de haaien
Tot nu toe zijn het alleen maar slimme zetten met Cohen... Als ze die slimme zetten doorzetten in het kabinet en daar ook slimme zetten doen, dan moet het goedkomen en gaat Nederland wellicht niet naar de haaien
- Ar
- Auto: Prius
duifjes.com schreef:Dat mag ik wel!
Dat toont karakter...hou wel van dit soort acties van mensen stunt of niet....denk het niet!
Inderdaad. Het is toch een hoop geld.
- Snipe
Hij verdiende 10.000 per maand. Eerste jaar 80%. Drie jaar daarna 70%. In totaal een kleine 4 ton privégeld voor een vermeend publiciteitsstuntje. Misschien vindt hij wel echt dat wachtgeld geen goed idee is.Metchu schreef:publiciteit of niet, hij legt wel even iig 8K per maand naast zich neer...
-
Metchu
iig geen goed idee bij vrijwillig vertrek... zoals hij dat dus heeft aangegeven bij het bedanken