Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
In november 2009 is het besluit gevallen om samen met mijn beste vriend en auto activiteiten maatje een Max5 racer te gaan bouwen voor deelname aan het 2010 race seizoen.
Inmiddels is de racer eindelijk gereed en heeft afgelopen zondag de shakedown plaatsgevonden tijdens vrij rijden op Zandvoort.
Autootje loopt geweldig en we kijken uit naar de 1e race op 11 april.
Onze website: http://www.smurfracing.nl :banaan:
Er is nog wat ruimte op onze auto beschikbaar voor sponsoren die een opvallende auto in deze raceklasse willen gebruiken voor meer naamsbekendheid van hun bedrijf of product.
Bij interesse voor sponsoring info contact : rsnk@hccnet.nl
Inmiddels is de racer eindelijk gereed en heeft afgelopen zondag de shakedown plaatsgevonden tijdens vrij rijden op Zandvoort.
Autootje loopt geweldig en we kijken uit naar de 1e race op 11 april.
Onze website: http://www.smurfracing.nl :banaan:
Er is nog wat ruimte op onze auto beschikbaar voor sponsoren die een opvallende auto in deze raceklasse willen gebruiken voor meer naamsbekendheid van hun bedrijf of product.
Bij interesse voor sponsoring info contact : rsnk@hccnet.nl
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Leuk
! Denk na de colin-chapman-huppeldepup-klasse de goedkoopste manier van racen
.


-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Klopt, maar desondanks kost het toch altijd meer dan je denktG Kolkman schreef:Leuk! Denk na de colin-chapman-huppeldepup-klasse de goedkoopste manier van racen
.

De auto komt inmiddels op ruim 11 K terwijl we de ombouw toch zelf gedaan hebben. Alleen rolkooi inbouw (2,5K

Running costs voor een seizoen schijnt onder de 5K (excl eventuele schades) te kunnen. Betekent toch dat je als beginner incl de auto en wat (on)voorziene reparaties/schade al snel op 20K uitkomt voor 1e jaar

Wij zijn dan ook nog steeds op zoek naar verdere sponsering

Tips op dat gebied zijn zeer welkom, wij zijn vermoedelijk de meest opvallende auto in de cup, dus misschien daardoor extra interessant voor sponsoren voor max exposure..
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Leuk man, heb je volgens mij afgelopen zondag gezien op zandvoort.
Erg leuke klasse die Max5 cup.
Erg leuke klasse die Max5 cup.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Mooie klasse, leuke auto, pure racerij.
Ik volg het graag.
Ik volg het graag.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Erg leuke autootjes om te rijden weet ik uit ervaring, nog steeds op die hankook uhp banden waarmee het in droog zelfs sturen = driften is?
Trouwens, 2500 voor een rolkooi? WTF?
Titanium ofzo?
Trouwens, 2500 voor een rolkooi? WTF?
Titanium ofzo?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
De Hankook bandjes zijn niet meer in gebruik, er is nu over gestapt op Toyo R1R. Die hebben enorm veel grip, voor het geringe vermogen van deze autootjes eigenlijk te veelRJay schreef:Erg leuke autootjes om te rijden weet ik uit ervaring, nog steeds op die hankook uhp banden waarmee het in droog zelfs sturen = driften is?
Trouwens, 2500 voor een rolkooi? WTF?
Titanium ofzo?

Vwb de rolkooi: het is natuurlijk een cabrio en als je op zijn kop zou gaan wil je graag je hoofd heel houden, dus is het een enorme kluwen buizenwerk.
In staal zit je daarvoor rond de 2K en in CrMo wat veel sterker en iets lichter is op 2,5K dus daar hebben we voor gekozen, veiligheid voor alles.....
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Heb je veel keuzevrijheid voor de keuze en het gewicht van de kooi?
Hoe zit het met het startgewicht van de auto's, is er een minimaal startgewicht van auto en rijder samen?
Edit: heb dit laatste al gezien. 960 kilo incl. rijder.
Hoe zit het met het startgewicht van de auto's, is er een minimaal startgewicht van auto en rijder samen?
Edit: heb dit laatste al gezien. 960 kilo incl. rijder.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Kooi moet aan FIA regelementen voldoen (moet volledig gelast zijn), verder volgens mij vrij welk type/model kooi wordt toegepast .Hielke schreef:Heb je veel keuzevrijheid voor de keuze en het gewicht van de kooi?
Hoe zit het met het startgewicht van de auto's, is er een minimaal startgewicht van auto en rijder samen?
Edit: heb dit laatste al gezien. 960 kilo incl. rijder.
Omdat wij de auto straatwaardig houden (apk geschikt) dus incl de zware klapkoplamp units en de kachel/ventilatie, zijn wij op dit moment met de lichtste rijder nog ca 22 kg boven minimum gewicht

Nog even zoeken waar we daaraan verder wat kunnen fijnslijpen..........
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Ja een mx-5 onder de 900 kg krijgen inclusief kooi is best een opgave volgens mij. Heb de auto wel eens bekeken en dan denk ik echt: daar is niet echt heel veel uit te halen. Verder dan binnenwerken van deuren, achterklep, lampjes in bumper en kabelboom strippen kom ik niet. Jullie rijden zonder stuurbekrachtiging neem ik aan?
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
En toch zijn er zelfs teams die ballast nodig hebben om op gewicht te komen...kan mooi die rechter achterhoek in.G Kolkman schreef:Ja een mx-5 onder de 900 kg krijgen inclusief kooi is best een opgave volgens mij. Heb de auto wel eens bekeken en dan denk ik echt: daar is niet echt heel veel uit te halen. Verder dan binnenwerken van deuren, achterklep, lampjes in bumper en kabelboom strippen kom ik niet. Jullie rijden zonder stuurbekrachtiging neem ik aan?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Complimenten voor de bestickering! :banaan:



-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 00:29
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
ik heb de auto ook mogen bewonderen en het is echt een cool autootje
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Leuk project, veel succes ermee!
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Morgen 11 april de eerste races, ben benieuwd....
Voor eventuele kijkers: het is een open evenement met vrije toegang
Tijdschema te zien op DNRT site

Voor eventuele kijkers: het is een open evenement met vrije toegang

Tijdschema te zien op DNRT site
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Ik rij morgen zowiezo even langs CPZ, rijden een paar kennissen van me in de alfa klasse, misschien dat ik nog even langs kom smurfen 
Ed. ben even wezen kijken, erg leuk karretje hoor!

Ed. ben even wezen kijken, erg leuk karretje hoor!

- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Ja, en zonder ABS, airco, etc. Onder de 900 met kooi is goed te doen, onder de 870 wordt wel arbeidsintensief. Kabelboom strippen heeft volgens mij nog niemand gedaan. Als je je lampen volledig laat zitten en je ventilator/kachel wordt het natuurlijk wel een stuk lastiger. Dat gewicht zit ook aan de verkeerde kant van de auto.G Kolkman schreef:Ja een mx-5 onder de 900 kg krijgen inclusief kooi is best een opgave volgens mij. Heb de auto wel eens bekeken en dan denk ik echt: daar is niet echt heel veel uit te halen. Verder dan binnenwerken van deuren, achterklep, lampjes in bumper en kabelboom strippen kom ik niet. Jullie rijden zonder stuurbekrachtiging neem ik aan?
- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
Re: Nog een Max5 racing team hier op DF: Smurfracing.nl
Er zitten ook zoveel DFers in de MaX5 tegenwoordig 
Waarom is jullie koplamp zo versteld trouwens, puur om lucht binnen te krijgen?

Zo warm wordt de MX toch niet van 12 ronden?
Sticker van de smurf is erg gaaf:


Waarom is jullie koplamp zo versteld trouwens, puur om lucht binnen te krijgen?
Zo warm wordt de MX toch niet van 12 ronden?
Sticker van de smurf is erg gaaf:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten