Ik ben op het moment nog niet zo heel lang in het bezit van een Audi A4 uit 2001 met de 130pk sterke 1.9 TDI motor. Het is een hele fijne auto, erg comfortabel, ruim, alles erop en eraan, maar niet speciaal spannend. Ik heb de auto gekocht omdat ik voor mijn werk veel KM`s maak (3x per week Den Bosch < > Amersfoort = 2000km per maand) en dat is met de A4 (die 1 op 16 rijd) heel goed te doen. De vaste lasten zijn relatief hoog maar door de goedkopere brandstof en zuinige motor kom ik precies uit met de km vergoeding die ik van m`n werk krijg, op kleingeld na rijd ik de Audi voor niks.
Maarrrr nu komt ie..

We gaan, vrij onverwacht maar vandaag 100% zeker, verhuizen met de job.

M`n Audi is echt een top auto maar niet erg spannend.. ik zal er nooit een DF circuitdagje of een ring rondje mee proberen bijvoorbeeld. Nu ben ik al een tijdje gecharmeerd door de 6 cilinders van BMW, ik lees érg veel positieve reactie`s over deze motoren en dat heeft mijn interesse gewekt. De gedachte van 170pk`s en achterwielaandrijving, verpakt in een mooie blauwe of zwarte E46 coupé kan ik érg waarderen. Daarnaast is dit ook niet te hoog gegrepen wat betreft aanschaf, verzekering e.d.
Allemaal leuk en aardig, maar ik moet ook realistisch blijven (hé verdomme..

Verder, om een lang topic kort te maken, een aantal vragen over de E46 320 / 323 coupé om me beter te kunnen oriënteren:
- Wat doet deze auto in de praktijk op de snelweg qua verbruik (ivm berekenen kosten t.o.v. vergoeding)
- Wat kan ik qua verbruik verwachten als ik een weekendje ring ga doen? (uit nieuwsgierigheid)
- Is een dit type auto een beetje geschikt voor lange ritten, en kan ik er met mijn 2 meter 4 een beetje fatsoenlijk in zitten?
- Zijn er speciale aandachtspunten of dingen die erg onderhoudsgevoelig word bij veel kilometers?
- Algemeen: wat zijn de ervaringen / meningen?
Genoeg BMW rijders hier, vast ook wel mensen met (ervaring in) een E46 6 cilinder.. Ik hoor graag jullie input, aan de hand daarvan kan ik waarschijnlijk wat beter bepalen of dit een realistische optie is!
Alvast bedankt!