Moskou explosies in metrostation

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Moskou explosies in metrostation

Bericht door Robin » 29 mar 2010, 06:55

Wow, wat krijgen we nou weer? :(
Tientallen doden door explosies Moskou
Uitgegeven: 29 maart 2010 06:31
Laatst gewijzigd: 29 maart 2010 06:59

MOSKOU - In de metro van Moskou hebben zich maandagochtend twee explosies voorgedaan. Door de eerste explosie, op het station Lubjanka, zijn zeker 25 doden gevallen.

© ANP Dit heeft het Russische persbureau Tass gemeld op gezag van bronnen bij de veiligheidsdienten. Daarnaast zijn er berichten over veel gewonden.

Veertien doden vielen in de trein, elf op het perron, aldus een bron bij de veiligheidsdiensten.

Volgens het persbureau Interfax is er bij de eerste explosie, in het metrostation Lubjanka in het centrum van de Russische hoofdstad, mogelijk sprake van een zelfmoordaanslag.

Geen brand

BBC meldt dat de eerste ontploffing rond 08.00 uur plaatselijke tijd plaatsvond.

Volgens de Britse omroep zou het tweede metrostel zijn ontploft. Van brand zou geen sprake zijn.

Tsjetjeense rebellen

In het verleden pleegden Tsjetjeense rebellen wel eens aanslagen in Moskou, maar die activiteit is de laatste jaren afgenomen. In 2004 kwamen meer dan veertig mensen om door een aanslag op de ondergrondse.

© ANP/NU.nl

MartijnGizmo

Re: Moskou explosies in metrostation

Bericht door MartijnGizmo » 29 mar 2010, 09:02

Inmiddels zijn het er al 34 geloof ik. Qua explosie etc is zo'n metrostation natuurlijk ook funest.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 mar 2010, 09:03

Video:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 mar 2010, 10:25

Wow :shock:

Mijn ouders gaan in mei die kant op. Niet te hopen dat het weer met enige regelmaat gaat voorkomen :(

Marco R.

Bericht door Marco R. » 29 mar 2010, 10:37

Explosie in metro is inderdaad wat heftiger als in de open lucht.

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 mar 2010, 11:36

Screwed up dit. Ik volg het ook.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 mar 2010, 11:39

Heftig inderdaad, ze lieten net een overzicht zien van de aanslagen van de afgelopen tien jaar. Echt niet normaal wat een bende daar nog steeds.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 mar 2010, 12:00

Waarschijnlijk weer Tsjetsjeense rebellen. Hier schiet je inderdaad weer wat mee op. Onschuldige mensen die totaal niets met het 'probleem' te maken hebben...

dale vito

Bericht door dale vito » 29 mar 2010, 20:41

Stéphane schreef:Waarschijnlijk weer Tsjetsjeense rebellen. Hier schiet je inderdaad weer wat mee op. Onschuldige mensen die totaal niets met het 'probleem' te maken hebben...
wanhoop doet naar extreme middelen grijpen. Ik weet er weinig van hoor, maar ik weet wel dat de bevolking het daar extreem slecht heeft. Dit soort terrorisme is natuurlijk absoluut afkeurenswaardig, de motieven zijn dat echter niet. Zelfbeschikkingsrecht is een groot goed, helemaal als de vreemde (over)heerser bepaalde zaken anders ziet dan jij.. mena muria :)

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 29 mar 2010, 21:08

Ik ga in mei ook die kant op. Alle openbare gebouwen zullen nu wel extra streng bewaakt worden. Na de metro aanslagen in Londen struikelde je ook over de agenten.

Inne

Bericht door Inne » 29 mar 2010, 22:06

Ik ben er ook in mei....

DF meeting houden? :df:

EG

Bericht door EG » 29 mar 2010, 23:37

Stéphane schreef:Waarschijnlijk weer Tsjetsjeense rebellen. Hier schiet je inderdaad weer wat mee op. Onschuldige mensen die totaal niets met het 'probleem' te maken hebben...
Uhm wie zegt dat het Tsjetsjeense rebellen waren?

Dit komt vooral Poetin en de Russische regering heel goed uit, heel toevallig ook net toen ze waren gestopt met de oorlog...

De enige reden voor oorlog daar is dat het land een doorvoerhaven is voor olie, en die willen de Russen maar al te graag controleren, en ze doen daar alles voor.

Vergeet niet dat Tsjetsjenie meer dan 10 jaar lang in de greep is geweest van verschillende oorlogen. Het is wel hypocriet dat er "gerouwd" word om een paar doden die een aanslag maakt (ik keur niks goed, heb er ook geen begrip voor!), maar voor de meer dan 100.000! doden die tijdens de oorlog zijn gesneuveld hoor ik nooit wat over. Het is ook triest voor de familie van de Russische militairen die in een zinloze oorlog zijn gesneuveld.

En dit is precies wat het KGB wilt bereiken, de Westerse wereld moet vooral zien dat de Tsjetsjenen slechterikken zijn, en dat de Russen het wel gaan oplossen. Zoals altijd gaat het om geld en in dit geval olie. Zinloze oorlog.

Ik maak het weer duidelijk, ik keur niks goed, en ik heb ook geen begrip voor de aanslagen, maar ik geloof ECHT NIET dat dit zomaar door Tsjetsjeense rebellen gedaan is. Dit komt ze gewoon te goed uit. En de EU zegt vooral niets om de Russen maar niet voor het hoofd te stoten.

Vergeet aub niet dat zelfs een zogenaamd ontwikkeld Westers land, Amerika, een oorlog is begonnen zonder legitieme redenen. Als Amerika dat kan doen en ermee wegkomen, dan kunnen de Russen dat helemaal.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 29 mar 2010, 23:40

Nee dit waren inderdaad twee vrouwen die toevallig een containertje hachee hadden gegeten en een scheet lieten tijdens het roken van een joint :-S

Heb je enig idee hoe diepgeworteld de haat ligt in Tjetjenie vs de Russen ? Er is daar zoveel persoonlijk leed dat dit best een individuele actie kan zijn van 3 slachtoffers van die vreselijk smerige oorlog die daar heeft plaatsgevonden......................

E

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 30 mar 2010, 06:55

Inne schreef:Ik ben er ook in mei....

DF meeting houden? :df:
Wanneer? Ik van 12 t/m 16, ivm een beurs.

Plaats reactie