Er ligt nu een dartmotor in met een gt30 erop er moet nog het een en ander gebeuren voordat de auto helemaal klaar is maar hoop er binnenkort mee te kunnen rijden
molleke's civic
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
molleke's civic
Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van mijn civic.
Er ligt nu een dartmotor in met een gt30 erop er moet nog het een en ander gebeuren voordat de auto helemaal klaar is maar hoop er binnenkort mee te kunnen rijden

























Er ligt nu een dartmotor in met een gt30 erop er moet nog het een en ander gebeuren voordat de auto helemaal klaar is maar hoop er binnenkort mee te kunnen rijden
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: molleke's civic
Ziet er fraai uit, Harm! Nog een speciaal doel met de auto of gewoon rijden?
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: molleke's civic
Grote fohn
, hoeveel pk's verwacht je te gaan scoren?
En Dartmotor zegt mij als non-jdm-dude niet zo gek veel, wat voor basis heeft het en wat moet ik er bij voorstellen tov std Honda-blok?
En Dartmotor zegt mij als non-jdm-dude niet zo gek veel, wat voor basis heeft het en wat moet ik er bij voorstellen tov std Honda-blok?
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: molleke's civic
de auto is voor normaal gebruik en af en toe een trackday.
de turbo die erop zit is een gt3076R hoeveel vermogen het uiteindelijk word durf ik nog niet te zeggen.
maar het blok kan in ieder geval genoeg hebben dat zeker.
hier wat info van de site van dart:
Consistent high quality.
Honda® owners can now discover the Dart advantage with these Dart B20 aluminum engine blocks suitable for Honda®. Dart has applied decades of racing experience to design and manufacture the first heavy-duty blocks suitable for Honda® vehicles. Working in conjunction with leading industry professionals, Dart engineered the new Dart aluminum blocks suitable for Honda® to solve the shortcomings of production blocks used in high-performance and competition applications. These blocks are built to withstand the extreme cylinder pressures created by turbochargers and nitrous oxide injection. Dart increased wall thicknesses in all critical areas, and beefed up the bottom-end with steel main bearing caps. Best of all, Dart blocks are compatible with production Honda® cylinder heads, internal components, and accessories. Dart blocks suitable for Honda® are produced on all-new tooling and machined on state-of-the-art CNC equipment. They have added the features that sport compact racers and performance enthusiasts need to build powerful and reliable engines, including:
* Extra-tall 8.900 (226mm) deck height and 84.5mm bore for increased displacement
* Aerospace-quality C355-T6 aluminum alloy provides maximum strength and durability
* Replaceable ductile iron dry sleeves are fully supported to reduce bore distortion and enhance ring seal
* Closed deck design increases rigidity and improves head gasket sealing
* Steel main caps with high-strength bolts increase bottom-end strength and minimize bearing bore distortion
* Strengthened main webbing increases rigidity and improves head gasket and sleeve life
* Extra-large water jackets enhance coolant circulation around cylinder barrels
* Machined for piston oil sprayers to reduce piston temperatures and prevent detonation
* Stock components, including oil pan, oil pump, water pump, alternator, and timing belt tensioner
* Precision CNC machining ensures consistently high quality and eliminates expensive "blueprinting"
de turbo die erop zit is een gt3076R hoeveel vermogen het uiteindelijk word durf ik nog niet te zeggen.
maar het blok kan in ieder geval genoeg hebben dat zeker.
hier wat info van de site van dart:
Consistent high quality.
Honda® owners can now discover the Dart advantage with these Dart B20 aluminum engine blocks suitable for Honda®. Dart has applied decades of racing experience to design and manufacture the first heavy-duty blocks suitable for Honda® vehicles. Working in conjunction with leading industry professionals, Dart engineered the new Dart aluminum blocks suitable for Honda® to solve the shortcomings of production blocks used in high-performance and competition applications. These blocks are built to withstand the extreme cylinder pressures created by turbochargers and nitrous oxide injection. Dart increased wall thicknesses in all critical areas, and beefed up the bottom-end with steel main bearing caps. Best of all, Dart blocks are compatible with production Honda® cylinder heads, internal components, and accessories. Dart blocks suitable for Honda® are produced on all-new tooling and machined on state-of-the-art CNC equipment. They have added the features that sport compact racers and performance enthusiasts need to build powerful and reliable engines, including:
* Extra-tall 8.900 (226mm) deck height and 84.5mm bore for increased displacement
* Aerospace-quality C355-T6 aluminum alloy provides maximum strength and durability
* Replaceable ductile iron dry sleeves are fully supported to reduce bore distortion and enhance ring seal
* Closed deck design increases rigidity and improves head gasket sealing
* Steel main caps with high-strength bolts increase bottom-end strength and minimize bearing bore distortion
* Strengthened main webbing increases rigidity and improves head gasket and sleeve life
* Extra-large water jackets enhance coolant circulation around cylinder barrels
* Machined for piston oil sprayers to reduce piston temperatures and prevent detonation
* Stock components, including oil pan, oil pump, water pump, alternator, and timing belt tensioner
* Precision CNC machining ensures consistently high quality and eliminates expensive "blueprinting"
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: molleke's civic
Dikke setup man, en zo een SI is ook te gek, zijn er maar enkele van in Nederland. Is een originele SI toch ?
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: molleke's civic
ja klopt hij komt uit amerika
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: molleke's civic
Gaaf Harm!!
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: molleke's civic
na een hele lange tijd stil te hebben gestaan rijd de civic eindelijk weer. De motor is nu ingereden en de auto staat nu bij sneaky tuning om te worden afgesteld. ik hoop hem aankomende week terug te krijgen.
meer info\fotos\filmpjes volgen zodra ik de auto terug heb
meer info\fotos\filmpjes volgen zodra ik de auto terug heb
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: molleke's civic
Heel dik project dit Harm. Zal bij sneaky in goede handen zijn. Al enig idee van de verwachte power output?
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: molleke's civic
Harm, heeft sneaky nog een website? Kan ze niet meer vinden online?
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: molleke's civic
volgensmij heeft sneaky geen website
heb de civic weer terug en hij loopt echt super nu. we gaan binnenkort nog de rollerbank dan weet ik hoeveel vermogen hij nu echt heeft op dit moment.
heb de civic weer terug en hij loopt echt super nu. we gaan binnenkort nog de rollerbank dan weet ik hoeveel vermogen hij nu echt heeft op dit moment.
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: molleke's civic
hij is op de dyno geweest en dit is het resultaat tot nu toe.

Er komt een nieuwe turbo op omdat de gt30 te klein is
Er komt een nieuwe turbo op omdat de gt30 te klein is
-
TNThomas
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34
Re: molleke's civic
Lees ik het nou echt goed
:
Meer dan 500 pk en meer dan 500 Nm in een Civic.
Meer dan 500 pk en meer dan 500 Nm in een Civic.
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: molleke's civic
GT35??
Mooie uitdraai zo
Ben benieuwd straks met de grotere versie van de turbo
Mooie uitdraai zo
Ben benieuwd straks met de grotere versie van de turbo
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: molleke's civic
Hehe ik keek eerst naar Y-as van de grafiek. Zie iets van 500 staan. Ik kijk naar de vermogenskromme en denk nee wacht dat klopt niet. Nog een keer op de Y-as kijken. Oh... 
Hoeveel toerengebied kan zo een GT35 nog vullen ?
Hoeveel toerengebied kan zo een GT35 nog vullen ?
- HarmO
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 12:27
Re: molleke's civic
dit was met een gt30 maar de turbo zal niet heel veel groter worden ivm de spoolup
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: molleke's civic
Mooi, mooi, mooi...

- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: molleke's civic
- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Re: molleke's civic
Flink Harm, nondeju. Ben benieuwd als ik m een keer zie in Veghel..
-
alpinadrachten
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19
Re: molleke's civic
erg bruut!!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: molleke's civic
Sodeknetters, dat is me een bult vermogen... 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: molleke's civic
En dat allemaal naar de verkeerde wielen!!! 
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: molleke's civic
Verkeerde ???Petrolhead Tom schreef:En dat allemaal naar de verkeerde wielen!!!
Hij gaat toch naar voren...
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: molleke's civic
Super gaaf Harm. Heb zelden zo lang naar een grafiek zitten kijken: 500?, ff terug, toch 500?, nog ff checken, de tering 500 pk en 500 nm... Idd erg weinig - grotere turbo zou fijner rijden denk ik. 
