Ik ben dus bezig met een 1986-er E30, origineel 320i automaat, word een 340i met een M60b40 4.0 V8 uit een e32 740i.
Ook bouw ik meteen het onderstel om naar 5 gaats, met achter draagarmen en naven van de e36 compact, en aan de voorzijde E34 naven met zelfgemaakt vulbussen tussen spindle en lager.
Hierbij wat foto's, hoop dat jullie het leuk vinden

De E30 waar het allemaal om draait:
De donor voor het motorblok:
E36 Compact draagarm met verse lagers en 300x20mm schijven van E34 540i.
Hier komen dus ook de bijbehorende klauwen op, met adapters.
E30 veerpoot met e34 naaf, hier komen 315x28mm E36 M3 schijven op
Hier een poot met schijf en remklauw van E38 730i, testopstelling om de maten voor een remklauwadapter te bepalen:
Klauw zit idd niet in het midden, dit omdat er een vulring tussen naaf en schijf moet komen, en ik kon met ringetjes niet de juiste dikte verkrijgen.
Dus vandaar

Adapters uitgetekend:
Deze worden binnekort uit 10mm dik staal gelaserd.
In de tussentijd nog even een achteras verstelbaar gemaakt:
Vulbussen voor de naven toen ze nog niet gemonteerd waren:
Ook nog even aan beide kanten de dorpels en wielranden vervangen, hier alvast begonnen aan 1 kant:
Kwa uiterlijk komt de E30 op 16x7.5 5 gaats hartge's te staan, met een m-tech 1 bumperkitje.
Mocht je nog vragen hebben, schroom niet om het te vragen
