Golf GTD unilak zwart besteld

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Davy MR2DRIFT

Golf GTD unilak zwart besteld

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 mar 2010, 22:07

Na een jaar lang met een big smile in de Caddy gereden te hebben, ben ik nu echt toe aan een personenauto. Mijn oog is gevallen op een Golf GTD uit de voorraad van VW. Nu ben ik benieuwd hoe dat gaat met de inruil. De Caddy hebben we in 2009 zakelijk gekocht, maar de Golf GTD wil ik nu liever leasen. Krijg ik dan een korting op het maandbedrag en zoja, hoe wordt dat berekend? Of betaal ik de volle leaseprijs en krijg ik het inruilbedrag terug?
Laatst gewijzigd door Davy MR2DRIFT op 13 mei 2010, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Re: Inruil korting op leaseprijs?

Bericht door Maus335i » 03 mar 2010, 07:59

Je leaseprijs wordt gebaseerd op de aanschafprijs van de Golf. Als je je Caddy inruilt wordt de aanschaf lager, waardoor je lease dus ook lager wordt. Het scheelt je ook nog wat rentekosten (van de financiering).

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 03 mar 2010, 10:50

je kunt meestal ook gewoon het inruilbedrag terugkrijgen en de volledige leaseprijs betalen. Is maar net wat je zelf wil ;)

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 mar 2010, 12:31

Gaat trouwens om deze Golf GTD:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Golf (VI) Gtd 2.0 TDI 125 KW/170 PK, 6 versn. Hand

# Candywit (B4B4)
# Bekleding: Jack,Zwart/Wit (XH)
# Brandstof: Diesel
# Energielabel: D
# CO2 Emissie: 139 g/km
# Bijtelling: 25%
# Meeruitvoeringen:

* Zonder Type-Aanduiding (0NA)
* 65% Lichtabsorberende Ramen (4KF)
* Led Achterlichten V. Gti/Gtd (8SK)
* Sturingsnummer (9I3)
* Lm Velgen 'Vancouver' (PJ5)
* El. Schuif-/Kanteldak (PS5)
* Aangepast Sportonderstel Voor (PSI)
* Bi-Xenonverlichting (PXE)
* Radio Rcd 310 & 8 Speakers (RGC)
* Standaard 2 Jaar Garantie (SPP)
* Advance Pakket (W01)
* Vier Deuren & El.Ramen Achter (W4B)
* Park Distance Control (WFT)

€ 37.343,00
Laatst gewijzigd door Davy MR2DRIFT op 03 mar 2010, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 03 mar 2010, 12:38

Leuke auto. Hoezo 14% 8) :df:

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 mar 2010, 12:43

Bedankt voor de antwoorden. Ben benieuwd wat de nieuwe leaseprijs wordt excl. brandstof. Inruil van de Caddy schat ik trouwens op 13.500 à 14.000 euro excl. BPM/BTW.

Jules

Bericht door Jules » 03 mar 2010, 16:13

trouwens, die korting op de leaseprijs is alleen mogelijk bij financial lease denk ik... (dus gewoon een zakelijk krediet)... bij operational lease (dus incl onderhoud etc.) denk ik dat het niet tot de mogelijkheden behoort. Dan krijg je je geld voor inruil en moet je het zelf maar over de maandjes verdelen om het als korting te verwerken :mrgreen:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 03 mar 2010, 17:22

Jules schreef:trouwens, die korting op de leaseprijs is alleen mogelijk bij financial lease denk ik... (dus gewoon een zakelijk krediet)... bij operational lease (dus incl onderhoud etc.) denk ik dat het niet tot de mogelijkheden behoort. Dan krijg je je geld voor inruil en moet je het zelf maar over de maandjes verdelen om het als korting te verwerken :mrgreen:
Ik heb zelf aardig wat auto;s verleasd en beide is mogelijk. Als je de 13k van de caddy niet nodig hebt zal ik er altijd voor kiezen om dit van de lease som af te halen. Anders betaal je hier 4 jaar lang rente over a 8%.
Mooie keus wat betreft de golf :df:

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 mar 2010, 21:05

Nou, vandaag bij de dealer geweest en helaas bleek de betreffende GTD al weg te zijn, terwijl die nog wel op de site vermeld staat:-(. Gelukkig valt de levertijd van een nieuwe wel mee, zo'n 9 weken op dit moment, dus een offerte laten maken voor een nieuwe. Deze dealer vertelde dat het totaalbedrag niet van het leasebedrag afgetrokken kan worden, omdat zij de nieuwe auto officieel niet leveren.

Maar goed....offerte laten maken voor een GTD:

Candy White
5-deurs
DSG
18" Vancouvers
Aangepast sportonderstel
Adaptive pakket
Winterpakket (verwarmde stoelen, enz.)
Elektrisch schuif kanteldak
RNS 510
Ipod adapter
Stoffen bekleding Jacky

Totaalprijs 42.800,-

Morgen krijg ik de offerte met het leasebedrag. Toen de Caddy bekeken voor inruil. De prijs viel me wel vies tegen zeg.......10.000,- excl. btw/bpm terwijl we de auto 1 jaar oud is en we 18.500 excl. btw/bpm nieuw betaald hebben!!!

Davy MR2DRIFT

Re: Inruil als korting op leaseprijs Golf GTD?

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 mar 2010, 21:07

Wie heeft gereden met het aangepast sportonderstel voor 18", het elektronisch instelbaar onderstel en het standaard onderstel? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen instelbaar en aangepast onderstel. Is instelbaar in standje sport stugger dan aangepast?

Luco

Bericht door Luco » 03 mar 2010, 21:29

Davy MR2DRIFT schreef:Nou, vandaag bij de dealer geweest en helaas bleek de betreffende GTD al weg te zijn, terwijl die nog wel op de site vermeld staat:-(. Gelukkig valt de levertijd van een nieuwe wel mee, zo'n 9 weken op dit moment, dus een offerte laten maken voor een nieuwe. Deze dealer vertelde dat het totaalbedrag niet van het leasebedrag afgetrokken kan worden, omdat zij de nieuwe auto officieel niet leveren.

Maar goed....offerte laten maken voor een GTD:

Candy White
5-deurs
DSG
18" Vancouvers
Aangepast sportonderstel
Adaptive pakket
Winterpakket (verwarmde stoelen, enz.)
Elektrisch schuif kanteldak
RNS 510
Ipod adapter
Stoffen bekleding Jacky

Totaalprijs 42.800,-

Morgen krijg ik de offerte met het leasebedrag. Toen de Caddy bekeken voor inruil. De prijs viel me wel vies tegen zeg.......10.000,- excl. btw/bpm terwijl we de auto 1 jaar oud is en we 18.500 excl. btw/bpm nieuw betaald hebben!!!

Ik wilde het niet zeggen, maar vond meer dan 13 heel erg optimistisch.
Laatst gewijzigd door Luco op 03 mar 2010, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Tim R

Bericht door Tim R » 03 mar 2010, 21:39

43000 euro voor een golf ook...

Luco

Bericht door Luco » 03 mar 2010, 21:40

Tim R schreef:43000 euro voor een golf ook...

Ja gaat nergens meer over
Bijna 100.000 ouderwetse guldens voor een GOLF :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:

Tim R

Bericht door Tim R » 03 mar 2010, 21:44

Naja guldens zijn niet echt relevant meer, krijgen we ook al heel lang niet meer in betaald. Maar het is wel echt te gek voor een diesel "golfje". Zou eens nadenken over alternatieven, al zijn er geen "echte" alternatieve volgens velen.

Jules

Bericht door Jules » 03 mar 2010, 22:17

Garage meer laten bieden voor de caddy ;) eerse bod sowieso nooit mee akkoord gaan (tenzij het heel erg goed is maar dan nog zit er meestal meer in ;))

Luco

Bericht door Luco » 03 mar 2010, 22:21

Jules schreef:Garage meer laten bieden voor de caddy ;) eerse bod sowieso nooit mee akkoord gaan (tenzij het heel erg goed is maar dan nog zit er meestal meer in ;))
Nou ik weet niet hoor maar is het een grijs kenteken caddy?
Ik vermoed van niet?

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 03 mar 2010, 23:31

Yep is grijs kenteken Caddy en je kunt me alles vertellen, maar bijna 50% afschrijven in 1 jaar is toch wel erg veel!!

Jules

Bericht door Jules » 03 mar 2010, 23:34

Luco schreef:
Jules schreef:Garage meer laten bieden voor de caddy ;) eerse bod sowieso nooit mee akkoord gaan (tenzij het heel erg goed is maar dan nog zit er meestal meer in ;))
Ik vermoed van niet?
Is toch ideaal voor een startende ondernemer? Als hij nou van een particulier kwam was het lastiger geweest maar nu lijkt het me een prima verkoopbare auto!
Heb nog nooit een autohandelaar/dealer ontmoet die meteen z'n uiterste bod geeft. Als je er één weet mag je het zeggen ;)

Luco

Bericht door Luco » 03 mar 2010, 23:43

Jules schreef:
Luco schreef:
Ik vermoed van niet?
Is toch ideaal voor een startende ondernemer? Als hij nou van een particulier kwam was het lastiger geweest maar nu lijkt het me een prima verkoopbare auto!
Heb nog nooit een autohandelaar/dealer ontmoet die meteen z'n uiterste bod geeft. Als je er één weet mag je het zeggen ;)

Heb je al gezien hoe slecht de grijs kentekenhandel nu is, hoop bedrijven gaan failliet enzo..
Maar goed iedereen vind dat die te weinig voor zijn auto terugkrijgt
Probleem is vaak dat de goedkoopste caddy maar iets duurder is dan wat jij aan inruil wilt hebben of dacht te krijgen.
Dus dan kiezen de meeste liever nieuw vermoed ik.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 mar 2010, 23:58

Volgens mij is de inruilwaarde van die Caddy al eens langskomen als onderwerp. Was toch een Caddy die fiscaal niet zo heel gunstig is vandaag de dag?

Ivar

Bericht door Ivar » 04 mar 2010, 19:52

Davy MR2DRIFT schreef:Wie heeft gereden met het aangepast sportonderstel voor 18", het elektronisch instelbaar onderstel en het standaard onderstel? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen instelbaar en aangepast onderstel. Is instelbaar in standje sport stugger dan aangepast?
Standje sport en het standaard (GTI) onderstel is ongeveer gelijk qua hardheid. Auto kan dus comfortabeler met Dynamic Drive Control.

Ga je voor finc. lease of full opp.? En hoeveel km's rij je per jaar? Minder dan 35.000? Zo ja, dan is een GTI, denk ik , interessanter. Finc. lease is zowiezo in bijna alle gevallen, interessanter.

Groetjes Ivar

Davy MR2DRIFT

Re: Inruil als korting op leaseprijs Golf GTD - HELIOS VELGE

Bericht door Davy MR2DRIFT » 23 mar 2010, 18:26

De bovenstaande GTD was al weg helaas en daarom nu op zoek naar een andere. Heb nu een aanbod gekregen van een jong gebruikte GTD uit Duitsland. Zwarte 3-deurs uit 9-2009 met 11.000 km op de teller. Eigenlijk gewoon nieuw en met mooie opties. Scheelt bijna 10.000 euro met een nieuwe. Helaas is de auto voorzien van de (in mijn ogen spuuglelijke) 17" GTD velgen. Nu blijkt de GTD te kunnen worden voorzien van VW Phaeton Helios velgen. Ben benieuwd hoe dat staat! Zie hieronder:
Afbeelding
Afbeelding

Maar dan zonder verlaging.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 mar 2010, 18:37

Davy MR2DRIFT schreef:Wie heeft gereden met het aangepast sportonderstel voor 18", het elektronisch instelbaar onderstel en het standaard onderstel? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen instelbaar en aangepast onderstel. Is instelbaar in standje sport stugger dan aangepast?
Vorige week gereden met een GTD op 17" met instelbaar onderstel, ik vond de verschillen kleiner dan verwacht, zowel op snelheid als over drempels etc.

Davy MR2DRIFT

Golf VI GTD besteld!

Bericht door Davy MR2DRIFT » 10 mei 2010, 00:45

Zo, de Caddy is ingeruild a 13k:-) en heb een nieuwe GTD besteld. Het is een unilak zwarte 3-deurs geworden met de volgende opties:
  • 18" Lichtmetalen velgen 'Vancouver' met banden 225/40 R18
    Aangepast sportonderstel voor 18" velgen
    Advance pakket
    Alarm Plus
    Bi-xenonverlichting
    DVD Europa (via Acc.en BPM vrij)
    Executive Plus pakket
    Licht & zicht pakket II
    Multimedia aansluitbox
    Park distance control
    Park Assist
    Telefoonvoorbereiding premium
    Volkswagen radio-navigatiesysteem 'RNS 510'
    Zonder type-aanduiding
Nu is het lang wachten geblazen, want de auto wordt waarschijnlijk pas in augustus geleverd:-( :D

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2010, 13:53

Mooie samenstelling !

Plaats reactie