Ik hier? even voorstellen met de 323F

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 21 feb 2010, 20:27

Hee hallo hier!

Heb nu ook maar eens een accountje hier gemaakt om wat te kunnen replyen en te volgen :)
Gelukkig zitten hier genoeg gekken dus het kan niet fout gaan :D Allemaal geloof ik dezelfde intresse dus zit ik hier wel goed


Naam: Bartjan
Leeftijd: 25
Woonplaats: Wieringerwerf
Mijn huidige auto: Mazda 323F 2.5 V6 Jspec (215pk/250nm - dyno uitdraai)
Mijn auto historie: 2x mazda 323F 1.5 (zelfde kleur als huidige)
Mijn omschrijving: Gezond gek!
Mijn leukste auto evenement: Time Attack 2009 Zandvoort en JAF 2009 Assen
Foto van mijn auto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is dan wel mn weekend/ mooi weer wagentje maar ik (ver)bouw hem zo dat ik voor leukere evenementen of trackdays nog wat heftiger kan hebben. Het moet er aan de buitenkant nog verder normaal uit zien ;) Wellicht dat ik die knoop nog wel eens doorhak en verder ga dan dit.


Dus even ombouwen en spullen eruit, voila; dan heb je dit:

In achtervolging de Golf TDI van Martijn Lakerveld tijdens de warm-up van Time Attack 1 maart 2009

Afbeelding

In de finale dat het begon te regenen.. op andere bandjes ook maar gelijk, die kunnen iets beter met nattigheid overweg

Afbeelding



En tijdens JAF 2009, nu met een stukken beter onderstel dan TA van hierboven (weitec sportsetje v.s. ksport schroefset)

Afbeelding

Afbeelding


Specs van de wagen mocht iemand het willen weten:
>>Mazda 323F>>

Voor film werk van in en buiten de auto:
http://www.youtube.com/user/barreljan#p/u" onclick="window.open(this.href);return false;


En!

14 Maart mag ik wederom mee doen op Zandvoort met Time Attack, startnummer 12 (past mooi in de rij aan de muur thuis). De auto ondervind wat kleine wijzigingen op het moment en de veren/dempers zijn nog eens goed uitgetest met diverse settings. Ook is de boel qua sporing e.d. afgesteld door Hoto die oa de BMW's van Koopman racing doet. + Nog een aantal tips gekregen :)
Laatst gewijzigd door barreljan op 12 dec 2014, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door RJay » 21 feb 2010, 20:34

Moet zeggen dat die velgen 'm mooi staan.
Leuk wagentje, wat zijn je rondetijden ermee?

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 21 feb 2010, 20:38

Dank!

Beste tijd zandvoort was 2:25.00 ( in de warm-up notabene, finale was dramatisch met een natte baan), beste tijd Assen was 2.17.0 . Moet wel zeggen dat Assen nog beter gekund had. Ik reed op een veel te hogen bandenspanning voor...

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door mark m » 21 feb 2010, 22:22

Ah. weer een Japanner :mrgreen:


Hij klonk in ieder geval lekker op het JAF :wink:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Xave30 » 21 feb 2010, 22:27

Welkom hier Bartjan.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door frank de jonge » 21 feb 2010, 22:31

Welkom Bartjan, mooie 323 en klinkt ook erg lekker zo :)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Miesjel » 21 feb 2010, 22:33

ahhh daar istie ! Vorige week nog een filmpje van je gezien op Assen.. en subscribed. Lekker geluidje heeft 'ie. Leuke auto, is weer eens wat anders !

Gebruikersavatar
Marty
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2010, 23:54

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Marty » 21 feb 2010, 23:04

welkom hier.

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 22 feb 2010, 00:41

Michel Huisman schreef:ahhh daar istie ! Vorige week nog een filmpje van je gezien op Assen.. en subscribed. Lekker geluidje heeft 'ie. Leuke auto, is weer eens wat anders !
Ik dacht al.... mr2 rijder, geen idee ken ik niet :) nu weer wat duidelijker


Thnx @ alle reacties!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Robin Hartog » 22 feb 2010, 01:21

Stoer ding! Heb het persoonlijk niet zo op dit type Mazda's, maar jouwe is wel smakelijk! Nice! :)

Oh, en welkom natuurlijk! :P

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door FrankS » 23 feb 2010, 17:22

Ah... een bekende 323 ;)

Welkom!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Stéphane » 23 feb 2010, 20:57

barreljan schreef:Dank!

Beste tijd zandvoort was 2:25.00 ( in de warm-up notabene, finale was dramatisch met een natte baan), beste tijd Assen was 2.17.0 . Moet wel zeggen dat Assen nog beter gekund had. Ik reed op een veel te hogen bandenspanning voor...
Grappig. Nog een deelnemer aan de TIme Attack. Ik ben zelf nummer 78. Ik reed op Zandvoort ook zo rond de 2:25. Maar dat was nog met mijn smart roadster ;)
Succes de 14e in ieder geval!

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door indobesar » 23 feb 2010, 23:23

Welkom,

Rij ook een 323 met 6-cilinder. 8)

2:25 is traag gezien het vermogen, imho. Een 106Rallye met 100pk doet dat ook... :morecoffee:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Miesjel » 23 feb 2010, 23:29

Er zit inderdaad nog zat potentie in. Maar gezien z'n filmpjes op Assen komt dat wel goed denk ik. Kwestie van ervaring op doen. Ik denk (met de nadruk op denk.. ) dat je met die auto toch rond de 2:15 moet kunnen rijden op Zandvoort.. met straatbanden.

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 24 feb 2010, 10:29

Klopt, zandvoort met de 2:25 was mijn eerste echte "race" ervaring en eerste TA. Die tijd heb ik notabene nog in de warmup gehaald waar ik nog niet eens tot de grens ging, ik dacht gewoon tja warm-up waarom echt tot de grens knallen ;) Los daarvan, ik zeulde daar zeker 1200 kg mee......dat is helaas een achilleshiel van de standaard 323F v6 :'( En ik denk dat het toen gebruikte verensetje ook niet mee hielp, ik helde overal zo ongelovelijk over.

Op Assen inderdaad ging het stukken beter, ik reed toen ook de voor de eerste keer op een baan met de ksport schroefset, die stond nog niet goed ingesteld en voor de finale uit wat gebabbeld met een aantal 'concurenten' en daarna de dempers gewoon op max hard gezet en uit de voorbanden wat lucht laten lopen want ik was vreselijk aan het smeren geraakt (dus veel onderstuur) in de warm-up.

Ik verwacht dit keer op Zandvoort zeker sneller te zijn dan mn eerdere tijd :df:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door EJGT3CS » 24 feb 2010, 16:31

2.25 op Zandvoort lijkt me redelijk snel..
Of zit ik nou verkeerd te kijken?
http://www.timeattack.nl/nl/news/item/4 ... _2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Luco » 24 feb 2010, 16:44

Zandvoort en Assen moet je ongeveer dezelfde tijden kunnen rijden, give of take 1 second :mrgreen:

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 24 feb 2010, 17:12

EJGT3CS schreef:2.25 op Zandvoort lijkt me redelijk snel..
Of zit ik nou verkeerd te kijken?
http://www.timeattack.nl/nl/news/item/4 ... _2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat zijn finale tijden, martijn lakerveld reed 2:24 op een natte baan, ik reed in diezelfde finale een teleurstellende 2:37.....

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door EJGT3CS » 24 feb 2010, 17:36

barreljan schreef:
EJGT3CS schreef:2.25 op Zandvoort lijkt me redelijk snel..
Of zit ik nou verkeerd te kijken?
http://www.timeattack.nl/nl/news/item/4 ... _2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat zijn finale tijden, martijn lakerveld reed 2:24 op een natte baan, ik reed in diezelfde finale een teleurstellende 2:37.....

Vandaar! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Stéphane » 24 feb 2010, 22:27

@EJ: Anders moet je hier even kijken: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1247579" onclick="window.open(this.href);return false;

Op Mylaps.com staan rondetijden op Zandvoort van allerlei evenementen. Ook van andere circuits trouwens.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door steve smith » 25 feb 2010, 00:08

Leuke auto! Als je sneller wilt gaan gooi dan die grote wielen er eens af! 16 of nog liever 15" erop met een setje 888. Onafgeveerd gewicht is alles!!!!!!

Oh en je bent lichter dan onze ouwe trouwe 156. En die komt met 240pk aan de 2:07 omdat ik Zandvoorts slecht ken, een ander zou er waarschijnlijk mee onder de 2:05 duiken, dus jouw 323F moet ook 2:10 kunnen draaien.

Kan me nog herinneren dat de fijne familie van Herck (Belgische Mazda dealer) destijds in de Belcar ff aan kwam zetten met een nagelnieuwe 323F 2.0 V6. Bleek dat er twee van die dingen in opdracht van Mazda gebouwd waren als mogelijke opvolger van de Xedos 6jes in de BTCC. Dus waren het volledig opgebouwde BTCC auto's (2.0 V6 met airbox, airjacks, DTA, carbon dash, centrale wielmoeren, stabis verstelbaar van binnenuit, de hele flikkerse bende) in een 323F jasje met nog wat extra grappen en grollen onderhuids. Afijn, Mazda besloot door te gaan met de Xedi omdat vervanging te duur was, dus de kant en klare 323F BTCC-auto's werden ff verkocht. 1 ervan aan van Herck, en daarmee reden ze toen in de Carglass Cup (Belcar avant a letre) het hele veld <2,0 liter ff op 5 seconden per rondje zoek. Hoogst irritant als je tot een ander team in de zelfde klasse behoort!!! Sindsdien altijd even een stille vloek als ik een 323F met 5-gaats wielen zie rijden...... No hard feelings! :thumbup:

Plaatje uit BTCC tijd: http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/ ... 4_323f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 25 feb 2010, 13:01

steve smith schreef:Leuke auto! Als je sneller wilt gaan gooi dan die grote wielen er eens af! 16 of nog liever 15" erop met een setje 888. Onafgeveerd gewicht is alles!!!!!!

Oh en je bent lichter dan onze ouwe trouwe 156. En die komt met 240pk aan de 2:07 omdat ik Zandvoorts slecht ken, een ander zou er waarschijnlijk mee onder de 2:05 duiken, dus jouw 323F moet ook 2:10 kunnen draaien.
Zo veel merk ik niet eens op die 18" aan verschil. Maar nooit echt goed getest met verschillende sets wielen :bag: . Zitten wel erg platte bandjes onder Fk452's maatje 215/35

Ik heb mn 15" set 2 weken geleden laten voorzien met een Toyo R1-R setje (195/50), de R888 is leuk voor later + mn knip reikte niet zo super ver laatst, en zo veel trackdays doe ik nóg niet, Belangrijkste voor mij: eerst maar eens gewicht dumpen, dat moet echt beter, al is het een 100kg eruit, dat is al een aardige stap.


Kan me nog herinneren dat de fijne familie van Herck (Belgische Mazda dealer) destijds in de Belcar ff aan kwam zetten met een nagelnieuwe 323F 2.0 V6. Bleek dat er twee van die dingen in opdracht van Mazda gebouwd waren als mogelijke opvolger van de Xedos 6jes in de BTCC. Dus waren het volledig opgebouwde BTCC auto's (2.0 V6 met airbox, airjacks, DTA, carbon dash, centrale wielmoeren, stabis verstelbaar van binnenuit, de hele flikkerse bende) in een 323F jasje met nog wat extra grappen en grollen onderhuids. Afijn, Mazda besloot door te gaan met de Xedi omdat vervanging te duur was, dus de kant en klare 323F BTCC-auto's werden ff verkocht. 1 ervan aan van Herck, en daarmee reden ze toen in de Carglass Cup (Belcar avant a letre) het hele veld <2,0 liter ff op 5 seconden per rondje zoek. Hoogst irritant als je tot een ander team in de zelfde klasse behoort!!! Sindsdien altijd even een stille vloek als ik een 323F met 5-gaats wielen zie rijden...... No hard feelings! :thumbup:

Plaatje uit BTCC tijd: http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/ ... 4_323f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk aan, een kenner :clap:

Ik ken ze , heb al eens contact gehad met een van de heren, Werner van Herck. Dat fijne wagentje had in optimale omstandigheden 296 pk! Met een 2.0 V6 :shock: Gaafste is wel de X-Trac seq. 6bak
Ik ben bezig met nog iemand van de 323F Club meer informatie te vinden over de opbouw en technieken die ze verder gebruikten. Er is zelfs al contact in de mail met Matt Neal en hopelijk binnenkort ook van Dowson Engineering die de wagens oorspronkelijk geprepareerd hebben. Ook is er contact geweest met de Griekse Mazda Dealer die nu de voormalige BTCC wagen van Matt Neal (later van Van Herck) heeft gekocht . Dat is nu een oranje auto (heb er zo even geen plaatje van; wel fimpje: http://www.youtube.com/watch?v=JDH1ix345BU" onclick="window.open(this.href);return false;)

Erg intresant wat er allemaal naar boven komt maar het mooiste is dat ze gewoon ook reageren op de e-mails 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2010, 13:08

Zit wel een dik geluid in zo te horen :)

tav die R1-R die zijn echt useless op een circuit, R888 had echt veel beter geweest. Alleen met nattigheid zijn ze wat meer all round als R888 maar zo snel het droog is krijg je gewoon bijna 4-5 sec per rondje klop van een gelijkwaardige auto op R888 denk ik. Zeker op auto's met een beetje porrie is het verschil groot. Butget kan dan echt het probleem niet zijn, volgens mij kosten die 195/50/15 R888's iets in de orde van 100 euro per band.

barreljan
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 feb 2010, 19:23
Locatie: Bovenin NH

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door barreljan » 25 feb 2010, 13:35

Bert ///M3 schreef:Zit wel een dik geluid in zo te horen :)

tav die R1-R die zijn echt useless op een circuit, R888 had echt veel beter geweest. Alleen met nattigheid zijn ze wat meer all round als R888 maar zo snel het droog is krijg je gewoon bijna 4-5 sec per rondje klop van een gelijkwaardige auto op R888 denk ik. Zeker op auto's met een beetje porrie is het verschil groot. Butget kan dan echt het probleem niet zijn, volgens mij kosten die 195/50/15 R888's iets in de orde van 100 euro per band.
R888 zat op 150euro de band bij mn banden toko.... ? Vandaar ook dan maar de r1r en ik heb voorheen allemaal op doodsimpele straatbandjes gereden dus op bandenblak heb ik gewoon te weinig ervaring.
Hoewel, de RE720 van Bridgestone nog wel mijn nummer 1 straat/circuitbandje is qua ervaring die ik daarmee heb.
De R888 was wel mijn wens maar ik kon het gewoon net niet halen. Als deze R1-r's snel versleten zijn dan is het wel direct over op de R888 natuurlijk.


Ervaring komt met de tijd he :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ik hier? even voorstellen met de 323F

Bericht door Bert ///M3 » 25 feb 2010, 13:43

http://www.trackdayparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft ze op de site voor 100 euro, http://www.pro-track.de" onclick="window.open(this.href);return false; zit op 130 en misschien dat banden via Camskill.co.uk nog goedkoper is, anders hebben die Kuhmo V70A voor 100 pond per band :)

Ik heb die R1R's al 2 jaar op mijn M3 zitten en het verschil qua grip met een A merk straatband is echt nihil, enige is dat ze zo zacht zijn dat je ze niet hoeft warm te rijden op korte stukken, maar daar tegenover staat dat ze op een circuit waarschijnlijk heel snel smeren.

Toen R1R net uitkwam dachten een hoop mensen waaronder ik dat dat het zou worden, semi slick achtig maar ook goed bruikbaar op straat, maar eigenlijk zijn ze alleen op straat leuk en dan ook nog niet beter als een gewone straatband.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Jodioore en 1 gast