APK boete voor de circuitautoot
-
APK boete voor de circuitautoot
Ik heb ditzelfde bericht ook al op flitsservice geplaatst, maar aangezien dit natuurlijk ook meer een racer forum is zijn er hier misschien mensen die hier ook ervaring mee hebben!
Dag allemaal, mijn broer is vergeten op tijd onze circuitauto opnieuw te schorsen waardoor er een boete voor het rondrijden zonder APK in de bus is gekomen.
Nu is de auto in de tussentijd al opnieuw geschorsd dus we kunnen min of meer aantonen dat rijden niet onze bedoeling was, hij is hoogstens een maand niet geschorsd geweest maar dit moet ik nog van mijn broer horen. Bovendien is de auto nog nav een crash op het circuit nog niet in rijdende staat!
Ik ben alle foto's van rond die tijd kwijt omdat mn HD daarna gecrasht was, maar de datum op mijn camera is ook te veranderen natuurlijk, dus dat hoeft geen probleem te zijn O:) Ik heb ook nog wel wat bankafschriften van een BMW e30 webwinkel van gekochte onderdelen half september (niet geschorste periode zal december zijn) dus ik heb ook nog iets van een bewijs dat de auto kort voor die tijd nog kapot was.
Als laatste zou simpelweg een foto van de betreffende auto haast al voldoende moeten zijn: deze komt namelijk niet door de APK (verlaagd, geen bumpers, plastic ruiten, geen interieur, iig genoeg punten om de APK niet te halen)
Zijn er mensen die ervaring hebben met vergelijkbare zaken voor de rechter e n wellicht jurisprudentie hebben?
Dag allemaal, mijn broer is vergeten op tijd onze circuitauto opnieuw te schorsen waardoor er een boete voor het rondrijden zonder APK in de bus is gekomen.
Nu is de auto in de tussentijd al opnieuw geschorsd dus we kunnen min of meer aantonen dat rijden niet onze bedoeling was, hij is hoogstens een maand niet geschorsd geweest maar dit moet ik nog van mijn broer horen. Bovendien is de auto nog nav een crash op het circuit nog niet in rijdende staat!
Ik ben alle foto's van rond die tijd kwijt omdat mn HD daarna gecrasht was, maar de datum op mijn camera is ook te veranderen natuurlijk, dus dat hoeft geen probleem te zijn O:) Ik heb ook nog wel wat bankafschriften van een BMW e30 webwinkel van gekochte onderdelen half september (niet geschorste periode zal december zijn) dus ik heb ook nog iets van een bewijs dat de auto kort voor die tijd nog kapot was.
Als laatste zou simpelweg een foto van de betreffende auto haast al voldoende moeten zijn: deze komt namelijk niet door de APK (verlaagd, geen bumpers, plastic ruiten, geen interieur, iig genoeg punten om de APK niet te halen)
Zijn er mensen die ervaring hebben met vergelijkbare zaken voor de rechter e n wellicht jurisprudentie hebben?
- Peric
Re: APK boete voor de circuitautoot
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat het gewoon helaas, pindakaas is.
Het gaat hen er niet om of je de auto gebruikt, maar simpelweg dat de auto geregistreerd staat en 'ie niet op tijd gekeurd was.
Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik denk dat ze je gewoon laten betalen.
Succes ermee.
Het gaat hen er niet om of je de auto gebruikt, maar simpelweg dat de auto geregistreerd staat en 'ie niet op tijd gekeurd was.
Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik denk dat ze je gewoon laten betalen.
Succes ermee.
- Patrick van Wijngen
Ik weet wel zeker dat het helaas pindakaas is. Zoland dat ding niet geschorst is, zal er hoe dan ook een keuring op moeten zitten
Zelfs als deze niet op de openbare weg kan rijden of een andere reden dat de auto niet gebruikt wordt.
Regels zijn regels in dit geval....
Zelfs als deze niet op de openbare weg kan rijden of een andere reden dat de auto niet gebruikt wordt.

-
En als een auto niet geschorst is, dan is er ook verzekeringsplicht!
Dus als er geen verzekering op zat dan zou je theoretisch ook daarvoor nog een boete kunnen krijgen...
Dus als er geen verzekering op zat dan zou je theoretisch ook daarvoor nog een boete kunnen krijgen...
- @iko
n.b. Dat zijn geen punten om een auto op af te keuren voor APK. Aan al deze punten voldoet mijn racer ook, maar hij komt elk jaar lachend door de APK (ik moet alleen elke keer weer even een provisorisch944 guy schreef: Als laatste zou simpelweg een foto van de betreffende auto haast al voldoende moeten zijn: deze komt namelijk niet door de APK (verlaagd, geen bumpers, plastic ruiten, geen interieur, iig genoeg punten om de APK niet te halen)

Laatst gewijzigd door @iko op 16 feb 2010, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Provisorisch 
Ik was alleen wel op zoek naar mogelijke oplossingen, ik hoef niet 10x helaas pindakaas te horen, dat snap ik ook wel!
Er komen vaak zat verhalen voorbij op FS van mensen die een auto in restauratie hebben en daardoor de APK/schorsing over het hoofd zien, er moet haast wel een succesgeval te vinden zijn, zo hoop ik.

Ik was alleen wel op zoek naar mogelijke oplossingen, ik hoef niet 10x helaas pindakaas te horen, dat snap ik ook wel!
Er komen vaak zat verhalen voorbij op FS van mensen die een auto in restauratie hebben en daardoor de APK/schorsing over het hoofd zien, er moet haast wel een succesgeval te vinden zijn, zo hoop ik.
- daNpy
Jup, heb ook al eens geprobeerd om onder een boete uit te komen door enige redelijkheid te verwachten (parkeerboete wegens parkeren op de stoep, náást mijn huis om te auto te wassen!), maar helaas pindakaas.Patrick van Wijngen schreef:Ik weet wel zeker dat het helaas pindakaas is. Zoland dat ding niet geschorst is, zal er hoe dan ook een keuring op moeten zitten
Befehl ist befehl.

- Remy
Lol naar de rechter voor 90 euro? Die boete krijg je elke 3 maanden, gaat gewoon automatisch.
Vergeten erbij te vermelden: Helaas pindakaas.
Vergeten erbij te vermelden: Helaas pindakaas.
- duifjes.com
Kenteken op de auto is voldoen aan alles eisen....simpel.....als je hem vergeet te schorsen is dat geen argument.....
oja: helaas pindakaas met nootjes....
oja: helaas pindakaas met nootjes....
- Fernando
Is dit een grap? Betaal die 90 euro and get over it.... 
helaas pindakaas

helaas pindakaas
Is het al gezegd dat dit een gevalletje helaas pindakaas is?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Patrick van Wijngen
- Maus335i
Ik vergat gister de maximum snelheid, terwijl dat echt niet de bedoeling is (aantoonbaar dmv 2 punten op mn rijbewijs). Als ze me geflitst zouden hebben, denk je dat die boete te seponeren viel?
Je kunt die 90 euro beter gewoon betalen ipv zoveel tijd steken in voor de rechter verschijnen. Bedenk je eens wat een vrije dag opnemen je kost.. Daarnaast is de boete terecht, dus de kans op slagen is toch al nihil.

Je kunt die 90 euro beter gewoon betalen ipv zoveel tijd steken in voor de rechter verschijnen. Bedenk je eens wat een vrije dag opnemen je kost.. Daarnaast is de boete terecht, dus de kans op slagen is toch al nihil.
-
Mark Nauta schreef:
wat heeft macedonië hier mee te maken ?

-
In dit opzicht dus duidelijk minder nuttig publiek dan flitsservice... de ballen.
- Sjoerd MP BMW

944 guy schreef:In dit opzicht dus duidelijk minder nuttig publiek dan flitsservice... de ballen.
- Downforce Hans
944 guy schreef:In dit opzicht dus duidelijk minder nuttig publiek dan flitsservice... de ballen.
Weet je wat nuttig is..........je voor 90 euro een hoop verspilde tijd en moeite op je hals halen..........
Die tijd kan je beter besteden aan een lekkere boterham met pindakaas eten

-
Maak die 90 eu gewoon over en zit niet te zeuren. Had je maar moeten schorsen of keuren.... Ga je nu echt nog tijd verspillen aan het aanvechten hiervan?
- Erik335i
Ik kan er wel inkomen, als je van mening bent dat de boete onterecht uitgeschreven is zal het je natuurlijk enorm tegenstaan dat geld aan de staatskas te deponeren.
Maar het is natuurlijk overduidelijk dat deze boete terecht is uitgeschreven
Maar het is natuurlijk overduidelijk dat deze boete terecht is uitgeschreven

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Nee is natuurlijk sneu als je het vergeet, maar consequenties zijn van tevoren duidelijk imo?!
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Leuk dat helaas pindakaas verhaal, maar mijn Lotus had vandaag 17-2 gekeurd moeten zijn maar hij ligt nog uitelkaar.. hopelijk eind volgende week klaar
met nieuwe uitlaat enzo.. maakt dat uit? 2 weken later?
met nieuwe uitlaat enzo.. maakt dat uit? 2 weken later?
- Oscar29
niet echt. Ruim anderhalf jaar daarentegen 

-
je hebt een speling van 2 maanden ... hij mag namelijk nog officieel 2 maanden stilstaan op de openbare weg... heb ik van mijn apk-meester
Dus kunnen ze die boete ook niet uitschrijven