Omdat mijn oudere A4 (uit 1997) met 1.6 benzinemotor en maarliefst 244.000km op de teller aan vervangring toe was, én omdat ik veeel meer kilometers ga maken voor m`n werk was ik al een tijde aan het rondkijken naar een waardige vervanger. Nu heb ik er afgelopen week een gevonden en `m gister opgehaald, het is weer een Audi A4 geworden, nu het B6 model geworden met 96kw (130pk) TDI motor erin, en ik ben er zeeeer blij mee!
Ik heb naar een aantal andere modellen gekeken, ook jullie hulp gevraagd in
dit topic maar kon voor het gestelde budget geen DF diesel vinden waarvan ik geen spijt zou gaan krijgen.. en wat doe je dan? je budget verhogen natuurlijk

Na wat rondkijken en een aantal testritjes uitgekomen op een mooie A4 bij Audi dealer Van Mossel in tilburg. De auto is van een particulier geweest, volledig dealer onderhouden bij Audi dealer (Van Mossel), heeft volledige onderhoudshistorie en maar 138.000 (NAP en bevestigde) kilometers op de teller! Deze lage kilometerstand komt mede doordat de auto lang stilgestaan heeft, sinds 2008 heeft deze bij de dealer gestaan. Nu heb ik hier zo heel veel problemen mee, de auto heeft een volledige beurt gehad voor aflevering en hij loopt als een zonnetje, deze week al 1 keer naar m`n werk gereden (166km) en volgende de boordcomputer 1 op 18 gereden! Verder doe ik er in het begin niet al te gek mee om `m een beetje in te laten komen, maar op zich hoef ik `m volgens mij niet speciaal in de watten te leggen omdat ie lang stilgestaan heeft.. als iemand hier zinnige opmerking over heeft, tips of dingen waar ik op moet letten, zeer graag!
Ik had voordat ik dit exemplaar tegenkwam al interesse in het chiptunen van de motor, hiermee wacht ik zowieso nog een tijdje (maandje of 3) om eerst de auto goed te rijden en te kijken of we niks geks tegenkomen, maar daarna klinken 160pk en 380nm koppel eigenlijk wel verleidelijk

Mgoed dat is voor later, nu heb ik meer dan genoeg aan de 130pk.
Uiteraard al wat beeldmateriaal geschoten, niet verkeerd rijden moet ik zeggen
Like I said before, im a happy man