Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.
Mijn naam is Rik, ben 25 jaar en kom uit Maastricht. Mijn interesse ligt vooral bij Italiaanse meuk maar sta ook altijd open voor auto's van andere merken.
Op dit moment heb ik in mijn bezit:
- Alfa Romeo 75 2.0 Twinspark '88
- Alfa Romeo Giulia 1600 Super '65
- Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce '85
Voor mij is het begonnen met de Spider, was mijn eerste auto toen ik 18 was en heb 'm nog steeds. Niet het meest ideale scheurijzer (veel te slappe carosserie) maar wat een lol mee gehad. Voor mij ook de reden dat ik rijden echt leuk ben gaan vinden. Verder nog wat 75's en Giulia's gehad, een Kever Cabrio, Alfa 166 en een 155 V6 Savali.
Ik zal hieronder even wat foto's posten van mijn huidige wagenpark met de updates en ook wat foto's van oude rommel.
Mijn dagelijkse bolide, de 75 2.0 TS
Niet echt meer origineel nu, dus even wat specs:
Motor: 2.0 8v TS met- Squadra-chipje en RVS CSC-spruitstuk. Nu 165 pk en 225Nm .
Onderstel:
- Brembo geventileerde remmen + Ferodo DS2500 remblokken + Goodridge RVS-omvlochten remleidingen
- Billstein B6 Sport schokbrekers (voorzijde) + Koni Geel (achterzijde)
- voorzijde 1 tandje omlaag (torsieveren)
- ARparts Sport verenset achterzijde
- 32mm stabilisatorstang voorzijde
- SZ-kogels op de casterstangen
- Watt-stangen met uniballs achterop DeDion-as.
- Sperdifferentieel
Overige:
- CSC 4-2-1 uitlaatsysteem, compleet RVS zonder Kat en zonder voor- en middendemper.
- Ronal A1- velgen met Pirelli P6000 banden
- Momo Monte Carlo-stuur
Voor de "echte" oude-meuk-kilometers heb ik een Alfa Giulia 1600 Super. Echter niet zomaar een exemplaar, maar een speciaal voorserie-model. Uit een serie van 750 stuks die vóór de eigenlijke productieserie is gemaakt. Vandaar dus enkele afwijkende details met een gewone Giulia aan interieur en exterieur. Versnellingsbak van een Giulietta/Giulia 101-serie Sprint en de motor van een Giulia Sprint GT Veloce (a.k.a. Bertone). Dus een 1.6-je met standaard snelle nokkenassen en dus 125pk. Best wat voor een auto uit die tijd. Verder natuurlijk standaard al een 5-bak en rondon schijfremmen. Leuk om vooral de snellere classics (911 type 1, MG's, Triumph's etc) het leven zur mee te maken.

Auto is in perfecte staat, staat nog in de eerste lak, ongelast en het interieur is ook als nieuw. Helaas is er deze zomer een opa in mijn koffer gereden en dus is de linker achterzijden uitgedeukt en bijgespoten.

Dan nog de Spider. Niks bijzonders verder. Roestvrij want een USA-import. Teruggeschroefde 2.0 op injectie vanwege de milieu-normen daar. 115pk (normale 2.0 = 131pk) Gewoon lekker voor in de zomer. :spin:
Dan nog wat oude gebakjes:
Mijn 2 oude liefdes waar ik écht spijt van heb dat ze weg zijn:
Alfa Alfetta 2.0 Berlina '80. Afgelopen najaar noodgedwongen weggedaan voor veel te weinig geld. Moest echter van het thuisfront...

Mischien wel de leukst rijdende auto die ik gehad heb.
Volledig Bilstein B6-eronder. Dikke stabi, kogels op de casterstangen. Home-brew achterdemper van een rechte pijp van de Gamma. Motor 2.0 carbs beetje laten aanpakken tot 150pk. En nog tal van kleine gadgets.
Giulia Nuova 1300 Super '74. Niet zo gek veel aan veranderd. Beetje verlaagd en wat bredere bandjes op breder staal. Ook de motor iets laten bijpunten tot 95pk (i.p.v. 89pk). Wat een lol en hiermee is het Giulia-virus definitief toegeslagen.
Nog wat andere ex-en:
'79 Kever Cabrio: sloom, zuipschuit, heel populair en echt niet vooruit te branden.

'90 75TS. Mijn eerste transaxle, beetje luie motor. Helaas de winter van 2007 niet overleefd dus verkocht.
155 2.5 V6 Savali. Wat een kanon! Ander motormanagement en ander uitlaatje dus rond de 190pk. Geweldig geluid en trok als een beer. Compleet met geperforeerde Brembo's en dikke stabi's en dempers. Was mijn eerste voorwielaandrijver. Helaas te vroeg overleden omdat dealer de verkeerde bouten op het wiel had gezet bij de APK(!) en dus het wiel losschoot onder het rijden. Totall loss dus...

Nog wat foto's van andere dingen.
Op Assen met zwarte 75TS.
Zandvoort met witte 75: