Achterschermen en dorpels lassen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Achterschermen en dorpels lassen

Bericht door InjectTheVenom » 08 feb 2010, 19:36

Als je de puntlassen allemaal uitgeboord hebt en het nieuwe blik weer op zijn plaats wil bakken, welke lasmethode kun je dan het beste toepassen?
Wanneer de auto dalijk toch voor bijna een heel jaar stil staat wil ik wat te doen hebben, het topic van Hein heeft me in ieder geval voldoende motivatie gegeven. Het laswerk wil ik zelf gaan doen, spuiten, anti roest en afwerking mag mijn plaatwerker daarna overnemen.

Arjan B

Re: Achterschermen en dorpels lassen

Bericht door Arjan B » 08 feb 2010, 20:45

Ik heb het me makkelijk gemaakt en een kinzo lasapparaat gekocht die gebruik maakt van gasgevulde draad, geen gasflessen nodig en het is geen duur apparaat. De Kinzo heeft een aantal die standen waarmee je de inbranddiepte mee regelt, goed geschikt voor dun plaatwerk. apparaat werkt heel gemakkelijk en heb je snel onder de knie, op lage snelheid kun je ook zeer kleine puntlassen mee maken. Op de foto heb ik wel teveel puntlassen gelegd, maar zo heb ik mooi kunnen oefenen. Veel succes ermee.
Arjan
Bijlagen
wielkast gelast.jpg
wielkast gelast.jpg (24.17 KiB) 1975 keer bekeken

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 feb 2010, 20:55

Voor die paar puntlassen kan ik hopelijk mijn baas lief aankijken, voor diverse kleine klussen hebben we een MIG apparaat staan met een joekel van een gasfles :angel: In ieder geval bedankt voor de tip :thumbup:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 feb 2010, 21:06

Of iemand moet me kunnen zeggen dat de lasmethode met het Kinzo apparaat of een andere methode wenselijker is?

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 09 feb 2010, 13:03

Gewoon punt/prop lassen op de oorspronkelijke locaties. Veel wisselen van plek en oppassen dat je de boel niet kromtrekt.
Structureel doet het allemaal niet zo veel.

Luco

Bericht door Luco » 09 feb 2010, 13:49

wij deden kleine gaatjes boren in de plaat of de nieuwe dorpel en dan die gaatjes vollassen

Niels v D

Bericht door Niels v D » 09 feb 2010, 17:42

Dit gaat om een compleet scherm neem ik aan? Zo ja gewoon 5/6 mm gaatjes boren in de plaat, elke 4 cm oid eentje.
Die lekker volproppen met een Mig apparaat en er kan niks gebeuren.. Uiteraard even uitkijken met warmte maar dat snap je zelf ook.

Dennis Huijsman

Bericht door Dennis Huijsman » 11 feb 2010, 08:53

Niels v D schreef:Dit gaat om een compleet scherm neem ik aan? Zo ja gewoon 5/6 mm gaatjes boren in de plaat, elke 4 cm oid eentje.
Die lekker volproppen met een Mig apparaat en er kan niks gebeuren.. Uiteraard even uitkijken met warmte maar dat snap je zelf ook.
om de 2 cm anders is het indien de apk keurmeester het ziet direct afkeurpunt

martijnsud

Bericht door martijnsud » 11 feb 2010, 09:48

Arjan B schreef:Ik heb het me makkelijk gemaakt en een kinzo lasapparaat gekocht die gebruik maakt van gasgevulde draad, geen gasflessen nodig en het is geen duur apparaat. De Kinzo heeft een aantal die standen waarmee je de inbranddiepte mee regelt, goed geschikt voor dun plaatwerk. apparaat werkt heel gemakkelijk en heb je snel onder de knie, op lage snelheid kun je ook zeer kleine puntlassen mee maken. Op de foto heb ik wel teveel puntlassen gelegd, maar zo heb ik mooi kunnen oefenen. Veel succes ermee.
Arjan

Heb je het hierna nog verder afgelast of afgebraamt en plamuren? Even voor mijn eigen beeld vorming :)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 11 feb 2010, 16:01

Dennis Huijsman schreef:
Niels v D schreef:Dit gaat om een compleet scherm neem ik aan? Zo ja gewoon 5/6 mm gaatjes boren in de plaat, elke 4 cm oid eentje.
om de 2 cm anders is het indien de apk keurmeester het ziet direct afkeurpunt
Geldt niet voor puntlassen of proplassen. Gewoon zorgen dat het er uitziet als nieuw..

Arjan B

Bericht door Arjan B » 16 feb 2010, 21:42

martijnsud schreef:
Arjan B schreef:Ik heb het me makkelijk gemaakt en een kinzo lasapparaat gekocht die gebruik maakt van gasgevulde draad, geen gasflessen nodig en het is geen duur apparaat. De Kinzo heeft een aantal die standen waarmee je de inbranddiepte mee regelt, goed geschikt voor dun plaatwerk. apparaat werkt heel gemakkelijk en heb je snel onder de knie, op lage snelheid kun je ook zeer kleine puntlassen mee maken. Op de foto heb ik wel teveel puntlassen gelegd, maar zo heb ik mooi kunnen oefenen. Veel succes ermee.
Arjan

Heb je het hierna nog verder afgelast of afgebraamt en plamuren? Even voor mijn eigen beeld vorming :)
Het scherm is 1.5mm dik, deze heb ik er gewoon tegenaan gezet en gelast :roll: . het scherm is dus1.5mm hoger dan het overige plaatwerk, dit heb ik met plamuur overbrugt, uitstekende puntlassen weggeslepen. Het is wel veel schuurwerk om deze overgang echt goed weg te werken. Achteraf was het handiger geweest om gewoon een verzettang te gebruiken, dan heb je geen hoogte verschil en is de afwerking makkelijker.

martijnsud

Bericht door martijnsud » 17 feb 2010, 20:54

Arjan B schreef:
martijnsud schreef:
Arjan

Het scherm is 1.5mm dik, deze heb ik er gewoon tegenaan gezet en gelast :roll: . het scherm is dus1.5mm hoger dan het overige plaatwerk, dit heb ik met plamuur overbrugt, uitstekende puntlassen weggeslepen. Het is wel veel schuurwerk om deze overgang echt goed weg te werken. Achteraf was het handiger geweest om gewoon een verzettang te gebruiken, dan heb je geen hoogte verschil en is de afwerking makkelijker.
Oke, duidelijk maar kan je niet beter gewoon recht tegen aan lassen? Heb je ook het minste werk met plamuur.

Veel succes met de schermen en dorpels :clap:

Plaats reactie