Honda Prelude VTI '97, Ford Fiesta sport '00

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
thomas_r

Honda Prelude VTI '97, Ford Fiesta sport '00

Bericht door thomas_r » 08 feb 2010, 16:34

Werd tijd voor een topic over mijn auto's.

Ruim 2 jaar geleden m'n 1e auto gekocht; dat was een Ford Fiesta 1.6 sport uit 2000. Heerlijk vlot, lichtvoetig wagentje die met name thuis is op krappe bochtige wegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M’n vriendin had voor d’r werk echter ook vervoer nodig; zij rijdt nu sinds het voorjaar dus (met veel plezier) rond in de Ford. Ik wilde zelf een andere auto waarmee ik in het weekend wat langere ritten mee maak en zo nu en dan een weekendje mee weg kan.
Ik liep vrij snel tegen onderstaande wagen aan, proefrit gemaakt, een aantal zaken laten vervangen (stuur opnieuw laten bekleden, nieuwe bekleding kofferbak) en ik ondertussen alweer een jaartje tevreden bezitter van een Honda Prelude 2.2VTI.

De combinatie van 4 wielsturing en het Vtec systeem zorgt voor een vlotte wagen die met name thuis is op bochtige provinciale wegen in Frankrijk/Duitsland. De grenzen van de auto liggen op dat soort wegen vooralsnog verder dan mijn rijkunsten toestaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de week wat zitten spelen met m'n nieuwe GPS telefoon en racechrono:

80-120km/u (gemeten met GPS)
In 5: 9.8 sec
in 4: 8.3 sec
in 3: 5.9 sec
In 2/3: 4.0 sec (2e versnelling reikt tot ca 107km/u)

ook een leuke:
60-160km/u
In 2/3/4: 13.1 sec
In 3/4: 17.2 sec

Aangezien de Honda nog vrijwel standaard is zit ik een beetje om me heen te kijken hoe ik 'm op bepaalde vlakken kan verbeteren. Zijn er hier Honda-experts die tips hebben qua wegligging & rechte lijn snelheid? Ben zelf een n00b op dit gebied.

Eerste stap(pen) die ik in m'n hoofd heb:
Veerpootbrug voor
Luchtfilter (heeft dit uberhaupt zin of is dit weggegooid geld?)
Mistlampenset
Valt er ergens te besparen qua gewicht? BV weglaten van reservewiel scheelt toch snel aantal KGs?

Ben ook benieuwd of er autoliefhebbers uit de buurt van Alphen a/d Rijn hier aanwezig zijn die eens zin hebben om een stukje te touren?

m@rco

Re: Honda Prelude VTI '97, Ford Fiesta sport '00

Bericht door m@rco » 08 feb 2010, 17:26

Jan Visser rijdt ook een Prelude 2.2 VTi.
Die heeft al de nodige aanpassingen gedaan dus zal je zeker verder kunnen helpen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 feb 2010, 18:50

Leuke auto's die Prelude's! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 feb 2010, 19:05

Mooie auto's! Volgens mij heb ik die op het AW forum ook al wel eens gezien.

nielssie

Bericht door nielssie » 08 feb 2010, 19:12

Inderdaad leuke auto, die Prelude! Mijn broertje rijdt ook een VTi, en heeft een open luchtfilter met RVS aanzuigbuis gemonteerd. Hoog in toeren (Vtec) klinkt dat supervet!! Geen vermogenswinst of rij-eigenschappen die verbeterd worden, maar voor een heftig geluid is het een prima mod!

Kan m wel eens vragen of ie een filmpje er van heeft.\

Gr Niels

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 09 feb 2010, 18:03

Welkom!

Nooit gedacht hier nog een Prelude rijder tegen te komen en zoals hier boven door Marco al is gezegd heb ik inderdaad een paar dingetjes aan mijn auto veranderd :hmmm:

Plaats reactie