CH import
- wim breman
CH import
Ik ben van plan een auto uit Zwitserland te halen, is het mogelijk de auto zelf over de weg naar Nederland te rijden en wat komt daar allemaal bij kijken.
Heeft iemand hier daar ervaring mee ?
Wim.
Wim.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: CH import
Zou ff contact opnemen met Rickstah....
Heeft pasgeleden een CSL uit Zwitserland gehaald ( of in ieder geval z'n pa... )
Heeft pasgeleden een CSL uit Zwitserland gehaald ( of in ieder geval z'n pa... )
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Sorry Wim, ik kan je niet helpen verder, maar heb je Hans en Allen ergens gezien in dit draadje toevallig?
- Niels v D
- Tom van H.
Zorg als het een europese niet-klassieker is in elk geval voor een EUR-1 formulier, dan hoef je de 10% invoerrechten niet te betalen
(die gelden anders wel aangezien Zwitserland geen EU-land is)

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Vraag me ik me af hoe je hier aan komt. Kon op google zo niks vinden.Tom van H. schreef:Zorg als het een europese niet-klassieker is in elk geval voor een EUR-1 formulier, dan hoef je de 10% invoerrechten niet te betalen(die gelden anders wel aangezien Zwitserland geen EU-land is)
- wim breman
Het betreft een Mitsubishi Starion van '78, geen idee of je dat als een klassieker moet zien.
- FreudeamFahren
Formulier kan de lokale Zwitserse Kamer van Koophandel je verstrekken...oof schreef:Vraag me ik me af hoe je hier aan komt. Kon op google zo niks vinden.Tom van H. schreef:Zorg als het een europese niet-klassieker is in elk geval voor een EUR-1 formulier, dan hoef je de 10% invoerrechten niet te betalen(die gelden anders wel aangezien Zwitserland geen EU-land is)
- Stéphane
Van mij mag je dat als een klassieker zien! Staat een stukje verderop hier ook zo'n Starion en ik blijf het een gave bak vinden.wim breman schreef:Het betreft een Mitsubishi Starion van '78, geen idee of je dat als een klassieker moet zien.
- Mark 320iS
Ja, dat kan met behulp van een 5 daags tijdelijk kenteken. Dit zijn eigenlijk Duitse platen en zijn bedoeld voor het vervoeren van een auto door Europa die geen kenteken meer heeft. Als je de platen besteld worden ze naar je verzonden en zijn ze nog 4 dagen geldig, de kosten zijn EUR 200 incl verzekering. Een 21 daags kenteken is ook mogelijk, maar is duurder.wim breman schreef:Ik ben van plan een auto uit Zwitserland te halen, is het mogelijk de auto zelf over de weg naar Nederland te rijden en wat komt daar allemaal bij kijken.
Wim.
Het enige dat je nog dient te doen is het aanvragen van een tijdelijke ontheffing BPM voor het stukje dat je nog in Nederland rijdt. Dit is gratis en kun je doen op de website van de belastingdienst.
In Nederland kun je gewoon een afspraak maken bij de RDW voor de import, stelt niets voor. Je moet alleen zorgen dat je de zwitserse papieren erbij hebt en een CVO voorzover dat voorhanden is voor jouw auto.
Ik heb dit zelf 2 maanden geleden ook gedaan maar dan uit België.
Kijk even op onderstaande site:
http://www.vdcnederland.nl/index.php?po ... gorie_id=1
- Stéphane
Dit is nog eens een hele goede tip! Dat wist ik niet. Bedankt, Mark.Het enige dat je nog dient te doen is het aanvragen van een tijdelijke ontheffing BPM voor het stukje dat je nog in Nederland rijdt. Dit is gratis en kun je doen op de website van de belastingdienst.
- wim breman

Eerst een tripje naar Zwitserland plannen en dan eventueel met de nieuwe aanschaf over de weg terug.
- Tom van H.
Ongeacht de leeftijdsgrens heb je hierbij niets aan een EURO-1 formulier aangezien het een Japanse auto betreft. De vrijstelling van de 10% importheffing krijg je alleen bij auto's die in de EU gemaakt zijn en dus weer terug-geïmporteerd worden (geldt niet vanuit amerika helaas). Volgens mij betaal je voor een 78'er sowieso niet meer de normale 10% invoer+19%btw, maar alleen 6%btw, dus in 2 opzichten niet van toepassingwim breman schreef:Het betreft een Mitsubishi Starion van '78, geen idee of je dat als een klassieker moet zien.

-
De exacte details zal ik voor je moeten navragen, maar wij reden op een tijdelijk (export) Zwitsers kenteken terug naar Nederland. Dit is samen met de verkopende partij geregeld op het postkantoor aldaar.Mark 320iS schreef:Ja, dat kan met behulp van een 5 daags tijdelijk kenteken. Dit zijn eigenlijk Duitse platen en zijn bedoeld voor het vervoeren van een auto door Europa die geen kenteken meer heeft. Als je de platen besteld worden ze naar je verzonden en zijn ze nog 4 dagen geldig, de kosten zijn EUR 200 incl verzekering. Een 21 daags kenteken is ook mogelijk, maar is duurder.wim breman schreef:Ik ben van plan een auto uit Zwitserland te halen, is het mogelijk de auto zelf over de weg naar Nederland te rijden en wat komt daar allemaal bij kijken.
Wim.
Het enige dat je nog dient te doen is het aanvragen van een tijdelijke ontheffing BPM voor het stukje dat je nog in Nederland rijdt. Dit is gratis en kun je doen op de website van de belastingdienst.
In Nederland kun je gewoon een afspraak maken bij de RDW voor de import, stelt niets voor. Je moet alleen zorgen dat je de zwitserse papieren erbij hebt en een CVO voorzover dat voorhanden is voor jouw auto.
Ik heb dit zelf 2 maanden geleden ook gedaan maar dan uit België.
Kijk even op onderstaande site:
http://www.vdcnederland.nl/index.php?po ... gorie_id=1
Wij hadden ons er zelf van te voren niet goed genoeg in verdiept, en hebben later ook nog BTW moeten overdragen over de waarde van de auto.
- wim breman
Pffffffffffff. jaartal omgedraait, die Starion is natuurlijk van '87 en niet van '78....................... 

- Sjoerd MP BMW
Belachelijke prijs! Als je ze zelf haalt bij de Verkehrsamt betaal je nog geen € 100,-Mark 320iS schreef: Ja, dat kan met behulp van een 5 daags tijdelijk kenteken. Dit zijn eigenlijk Duitse platen en zijn bedoeld voor het vervoeren van een auto door Europa die geen kenteken meer heeft. Als je de platen besteld worden ze naar je verzonden en zijn ze nog 4 dagen geldig, de kosten zijn EUR 200 incl verzekering