Onderdelen bestellen uit de USA

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
VLA

Onderdelen bestellen uit de USA

Bericht door VLA » 29 jan 2010, 14:12

Ik bestel regelmatig onderdelen uit de USA voor mijn auto. Scheelt een hoop met de prijzen hierzo. Nou heb ik vorig jaar een koppeling besteld twv 300 euro, en moest daar uiteindelijk iets van 50 a 60 euro invoerrechten over betalen destijds. nu is deze stuk, en het bedrijf uit de USA heeft me een nieuwe gestuurd. Deze heeft op de bon clutch warranty replacement gezet als omschrijving, met de waarde 31 euro (verzendkosten).

Bij het afleveren van het pakketje, kreeg ik een UPS bon erbij, en moest ik opeens 38,50 euro betalen, terwijl de waarde van het pakketje op 31 euro staat ??

Op de bon staat :

omschrijving van de kosten : niet belastbaar
omzetbelasting : 28,50
voorschot provisie : 10,00
totaal : 38,50

Weet iemand hoe ze aan die bedragen komen dan ? Ik dacht dat ze altijd een percentage over de waarde van het pakketje + verzendkosten pakten, en daarover weer 19 % btw ? Bij al mijn vorige aankopen deden ze dit wel namelijk.

Stéphane

Re: Onderdelen bestellen uit de USA

Bericht door Stéphane » 29 jan 2010, 14:14

Blijkbaar hebben ze er een waarde aan toegekend van €200 of iets in die richting en daar BTW over berekend, omdat heel veel mensen proberen de waarde omlaag te brengen om BTW te ontlopen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 jan 2010, 19:01

Idd die truucs met warrenty etc die gaan tegenwoordig niet zo makkelijk meer op aangezien iedereen dat probeert. Ze zijn ook niet gek bij de douane natuurlijk. Maw al jou voorgangers hebben het waarschijnlijk voor je verneukt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 jan 2010, 19:21

Mijn ervaring is wel dat je bij spul uit Azië eerder mazzel hebt dan bij spul uit de VS.

Plaats reactie