Hi-speed versus full lock

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Hi-speed versus full lock

Bericht door Walter » 29 jan 2010, 11:56

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Hugo Bos » 29 jan 2010, 20:44

Hogere snelheid is sneller reageren en de kans op een spin, tankslapper of crash lijkt me groter. Full lock driften vind ikzelf ook veel mooier en leuker om te doen, maar een drift met >80kmph, daar gaat je hart toch wel even wat sneller van kloppen.

HSR
Berichten: 5299
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door HSR » 29 jan 2010, 20:57

Als ik de verhalen moet geloven driften de meeste DF'ers alleen maar 3de versnelling full lock >120km/h. Ook in de sneeuw !!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Downforce Hans » 29 jan 2010, 20:59

hugo schreef:Als ik de verhalen moet geloven driften de meeste DF'ers alleen maar 3de versnelling full lock >120km/h. Ook in de sneeuw !!
Ja, jij bent 1 van de weinigen die hopeloos achterblijft wat dat beteft.......... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Sjef » 30 jan 2010, 12:03

Walter schreef:Ik las laatst waarop drifters in wedstrijden worden beoordeeld. Eentje daarvan was de entry-speed, hoe hoger, hoe meer punten.

Ik dacht eigenlijk dat je juist "full-lock" moest zien te krijgen. Ik probeer zelf altijd zo schuin mogelijk te gaan in ieder geval. Maar dan ga je juist minder hard.

Hoe zit dat nou? Is een hogere snelheid leuker? Beter? Knapper? Of juist meer uitslag? Of is dat je persoonlijke smaak?
Het 1 is verbonden met het ander he. Als je harder aankomt moet je ook meer inremmen of dwars zetten om de vaart eruit te halen om de bocht driftend wel te halen. Het is gewoon een extra graadmeter om de beoordeling van het driften goed te doen. Is zowieso iets lastigs want iedereen rijdt met andere autos en afstellingen dus vind het vaak nogal subjectief beoordeeld. Een hele dikke auto met veel pks, brede banden en grote stuuruitslag krijgt als snel een hogere beoordeling omdat het erg snel/dwars en spectaculair oogt.

Online
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1089
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Jeroen » 30 jan 2010, 13:26

Bij driftwedstrijden geldt: hoe harder hoe beter. Dus vandaar die hoge entry speed. Trek je aan je hydraulische handrem en zet je de auto megadwars voor een bocht, dan zul je vervolgens veel snelheid verliezen, dus hoe harder je er in komt, hoe beter.

Overigens vind ik, hoe dwarser hoe mooier, maar anderen vinden het juist mooi om een hoge snelheid te rijden met een kleine sliphoek. En dat is ook absoluut moeilijk om te doen.

Madness
Berichten: 264
Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
Locatie: Zwolle

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Madness » 31 jan 2010, 20:37

Het is een combinatie van alleen he....

Je kan in een kwalificatie max 100punten krijgen, deze worden verdeeld over 4 catagorien.

30 - Hoek
30 - Snelheid
30 - Lijnen
10 - Show/Impact

Het licht ook erg aan het parcour waar gereden word, je kan nog wel de beste ''race-lijn'' rijden, maar als er een muur langs het circuit staat zal de jury in de rijders briefing aangeven waar ze naar op zoek zijn en dat zal waarschijnlijk het scrapen van de muur zijn waardoor je lijn totaal anders zou zijn als de ''ideale'' lijn.

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Walter » 31 jan 2010, 20:48

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Madness
Berichten: 264
Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
Locatie: Zwolle

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Madness » 31 jan 2010, 20:51

Tja, als jij spektakel maakt door op het randje te rijden en het hele circuit wit te zetten met rook ;)

Je snelheid moet je er wel weer uithalen ja, maar je ziet ook steeds meer dat ze met een speedgun je entry-speed meten, hoe harder je gaat hoe eerder je de entry natuurlijk in kan zetten ;)
Je snelheid kan je er uithalen met je handrem, maar je zou ook met links kunnen bij remmen en je poot op het gas houden en zo dus de baan vol te zetten met rook :mrgreen:

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Walter » 31 jan 2010, 20:56

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Madness
Berichten: 264
Lid geworden op: 27 okt 2009, 12:31
Locatie: Zwolle

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Madness » 31 jan 2010, 21:16

Kwestie van persoonlijke voorkeur ook denk ik, je zou hem als je terug moet van de 3 naar de 2 ook kunnen afremmen met je handrem zoals je eerder aangeeft, Denk dat dat het makkelijkst is als je moet terug schakelen....

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Walter » 14 feb 2010, 13:21

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Knot » 14 feb 2010, 13:51

Hey, het gaat over driften en ik heb dit topic helemaal gemist.. hoe ken da???

Persoonlijk vind ik op iets hogere snelheid driften makkelijker. Ik vertel dat mensen ook altijd die in 2 met veel power proberen te driften. Maak je iets meer snelheid zodat alles vloeiender gaat verloop het mijn inziens gemakkelijker en is er meer controle "mogelijk". Zie het als leren fietsen, met 3km/u val je constant (bijna) om en met 10km/u gaat het beter door de middelpuntvliegendekracht.

Die handrem was Paul nooit fan van heb ik t nog wel met m over gehad, maar hij heeft t een tijd terug toch ook in de touring gebouwd omdat je anders de auto niet zo vroeg in een drift kan trekken.. kost hem anders punten als hij het op the old fashioned way zou blijven doen.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Sjef » 14 feb 2010, 18:21

Is idd jammer dat er makkelijk gescoord kan worden met de handrem. Persoonlijk waardeer ik ook meer het flickend inremmen voor de bocht dan weer eens een snok aan de stok. Is toch een stuk moeilijker en getuige van meer lef.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Topfuel » 17 feb 2010, 18:19

Aan de ene kant ben ik het daar mee eens, aan de andere kant is het kwa spectakel wel gaver als er met hydro handrem word gedrift. Entry speed kan omhoog en het ziet er véél agressiever uit! Is gewoon enorm gaaf om te zien dat een auto met 160 dwars word gesmeten als een idioot, kan niet zonder goeie handrem lijkt me...

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Hi-speed versus full lock

Bericht door Sjef » 17 feb 2010, 23:01

Kan idd niet anders maar het ging mij puur ff om de techniek.
Grappig dat paul het ook eigenlijk niet leuk vindt, ken er nog een paar die aardig meedoen die eigenlijk in het begin de handrem verafschuwden :)
Het blijft een showsport dus het publiek krijgt wat het wil.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten