Voor de mensen die mijn nog niet kennen zal ik mij even kort voorstellen. Ik ben Martijn Lakerveld en inmiddels alweer 31 jaar oud... De afgelopen twee jaar heb met mijn Golf TDI meegedaan aan Time Attack. De hoogste klassering die ik met deze auto heb behaald is een eerste plaats in de Semi-Pro street en ook een eerste plaats in de kwalificatie in de Pro Street klasse. Beide snelste tijden zijn gereden in de regen. Tijdens de finale van de Pro-Street heb ik op een droge baan een zesde tijd gereden met een tijd van 02:06.075.
De Golf TDI is mijn prive auto en wordt ook gewoon dagelijks gebruikt (totaal zo'n 40.000km per jaar). Het is een Golf 4 uit 2002 met standard 90pk. Door een aantal aanpassingen heeft de Golf nu zo'n 230pk en 470nm
Mijn Golf zal niet meer gebruikt gaan worden voor Time Attack. Het risico van schade (ik heb geen andere auto) en het rijden zonder rolkooi (met het ongeluk van Jeroen Dik op Assen in mijn achterhoofd) hebben wij besloten om dit jaar een andere auto te gaan bouwen voor TA.
De basis voor dit project is een voormalige Seat Ibiza TDI Cupra cup auto. Motorisch zal deze auto weer worden aangepast door Van Vught Tuning uit Lutjegast
welke tevens ook deels eigenaar is van deze auto. Omdat de Seat behoorlijk gehavend is zal deze optisch ook aangepast worden,
De Seat heeft een 1.9 TDI (motorcode ASZ) onder de motorkap liggen welke standaard 130pk levert. Door andere software had deze auto in de cup rond de 160/170pk. Het doel is om rond de 300pk en 500nm uit te komen.
Hieronder een aantal foto's van de bouw van de auto.
Zo zag de auto er standaard uit..