Leonneke met Leon Cupra 333
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 okt 2009, 23:14
Leonneke met Leon Cupra 333
Hallo allemaal:
Mijn echte naam is Leon van Meijel. Ik woon in Brabant. Ik ben 45 jaren jong. Ik heb al een beetje rond gekeken op dit forum. Zie hier al enkele bekende namen staan.
Via Niall, van S.O., kreeg ik het advies lid te worden van deze club. Ik ga mijn auto eventjes introduceren ............ schrik niet, jullie weten al meer ...
Het was van origine een Cupra 310 L.E. Totdat ik, na enkele weken rondrijden, toch wel hele grote vraagtekens begon te zetten bij het geclaimde vermogen en het geclaimde koppel. Ik had geen zin in allerlei moeilijke toestanden en besloot direct wat hard-ware te veranderen. Hierna met de auto naar Jeroen Dik.
En jawel hoor, dit was de allereerste Cupra 310 LE die helemaal niet getuned was of in elk geval BAGGER getuned was.
Op mijn verzoek werd de auto afgeregeld op 333 peekaa en rond de 420 Nm... Vond ik leuk voor de vervangende deur-stickers.
Tja, toen ben ik een topic gestart op S.O. Ik heb aardig wat 310 bezitters 'ziek' gemaakt. Gelukkig hebben een aantal van hen inmiddels nieuwe software van ABT.
Mijn software is overigens vergoed ......
Ik heb tal van aanpassingen gedaan aan de auto. Hij is bijna naar m'n zin. Er komt nog een andere Intake Kit in, een HP Fuel pump en met een beetje geluk een gemodificeerde turbo. Dan weer naar Jee Dee en tunen richting 370 - 380 peekaa. Daarna stop ik met tunen.
Ik heb soms wat vragen, waar ik op S.O. niet verder mee kom. Ik heb begrepen dat hier de echte doorgewinterde tuners huizen, die verstand van zaken hebben.
Binnenkort zal ik fotookes gaan plaatsen. Groetjes Leonneke
Mijn echte naam is Leon van Meijel. Ik woon in Brabant. Ik ben 45 jaren jong. Ik heb al een beetje rond gekeken op dit forum. Zie hier al enkele bekende namen staan.
Via Niall, van S.O., kreeg ik het advies lid te worden van deze club. Ik ga mijn auto eventjes introduceren ............ schrik niet, jullie weten al meer ...
Het was van origine een Cupra 310 L.E. Totdat ik, na enkele weken rondrijden, toch wel hele grote vraagtekens begon te zetten bij het geclaimde vermogen en het geclaimde koppel. Ik had geen zin in allerlei moeilijke toestanden en besloot direct wat hard-ware te veranderen. Hierna met de auto naar Jeroen Dik.
En jawel hoor, dit was de allereerste Cupra 310 LE die helemaal niet getuned was of in elk geval BAGGER getuned was.
Op mijn verzoek werd de auto afgeregeld op 333 peekaa en rond de 420 Nm... Vond ik leuk voor de vervangende deur-stickers.
Tja, toen ben ik een topic gestart op S.O. Ik heb aardig wat 310 bezitters 'ziek' gemaakt. Gelukkig hebben een aantal van hen inmiddels nieuwe software van ABT.
Mijn software is overigens vergoed ......
Ik heb tal van aanpassingen gedaan aan de auto. Hij is bijna naar m'n zin. Er komt nog een andere Intake Kit in, een HP Fuel pump en met een beetje geluk een gemodificeerde turbo. Dan weer naar Jee Dee en tunen richting 370 - 380 peekaa. Daarna stop ik met tunen.
Ik heb soms wat vragen, waar ik op S.O. niet verder mee kom. Ik heb begrepen dat hier de echte doorgewinterde tuners huizen, die verstand van zaken hebben.
Binnenkort zal ik fotookes gaan plaatsen. Groetjes Leonneke
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom! Ben zeer benieuwd naar de foto's! 8)
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom, en inderdaad een bekende naam van het S-O forum.
En hier geld inderdaad de "verplichting" foto's!!
En hier geld inderdaad de "verplichting" foto's!!

-
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Lekker hoor, ben benieuwd of dat allemaal nog lekker rijdt met zoveel vermogen op de voorwielen.
Welkom hier!
Welkom hier!

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom!
370/380 op de voorwielen????? Dat is toch niet meer te doen? Ik heb wel eens met een VdV Leon gereden met 340pk, dat was op nat wegdek, dan
kan je niet veel beginnen, heel veel wheelspin. Weet echter niet hoe het op droog is, maar han me voorstellen dat zoveel vermogen overkill gaat worden
of zie ik dat nu verkeerd??
370/380 op de voorwielen????? Dat is toch niet meer te doen? Ik heb wel eens met een VdV Leon gereden met 340pk, dat was op nat wegdek, dan
kan je niet veel beginnen, heel veel wheelspin. Weet echter niet hoe het op droog is, maar han me voorstellen dat zoveel vermogen overkill gaat worden
of zie ik dat nu verkeerd??
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Mark Nauta schreef:Welkom!
370/380 op de voorwielen????? Dat is toch niet meer te doen? Ik heb wel eens met een VdV Leon gereden met 340pk, dat was op nat wegdek, dan
kan je niet veel beginnen, heel veel wheelspin. Weet echter niet hoe het op droog is, maar han me voorstellen dat zoveel vermogen overkill gaat worden
of zie ik dat nu verkeerd??
Mark, hij wil 370 op de krukas vermoed ik en hij heeft al een sper.
Gaat dan best goed hoor

Ook welkom hier Leonneke

Gelukkig geen bmw rijder, die zijn hier al genoeg


- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Hey, welkom. 

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
@Mark: JD (Jeroen Dik) doet er bij dit soort vermogens een Powercontroller bij. Deze kun je op verschillende settings zetten zoals: wet, dry of race. Zodoende zorgt het systeem dat er altijd tractie is en nooit teveel pk's op het wegdek wordt gezet. JD reed zelf met een Golf V GTI met 500+pk en was 1 van de snelste tijdens de Time-Attack. Geeft wel aan hoe goed het systeem werkt.Mark Nauta schreef:Welkom!
370/380 op de voorwielen????? Dat is toch niet meer te doen? Ik heb wel eens met een VdV Leon gereden met 340pk, dat was op nat wegdek, dan
kan je niet veel beginnen, heel veel wheelspin. Weet echter niet hoe het op droog is, maar han me voorstellen dat zoveel vermogen overkill gaat worden
of zie ik dat nu verkeerd??
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 okt 2009, 23:14
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Hallo allemaal. Leuke reacties en natuurlijk had ik een paar reacties verwacht ............
Zoveel vermogen op de voorwielen is normaal gesproken niet echt lekker rijden, zeg maar gerust. Maar, hier en daar wat aanpassingen en je hebt een GELEID projectiel... Ik noem de belangrijkste:Bilstein Btk 12 onderstel. Whiteline Anti Lift Kit. Whiteline verstelbare achterstabi. Quaife sperdiff.
En jawel, dan kun je het vermogen heel netjes op de weg zetten. Uiteraard kun je ook om problemen vragen door het gaspedaal ineens naar beneden te drukken.
De Quaife diff is de meest belangrijke component in dit geheel. Continue tractie. Tja, hij gaat eigenlijk best wel rap vooruit

Zoveel vermogen op de voorwielen is normaal gesproken niet echt lekker rijden, zeg maar gerust. Maar, hier en daar wat aanpassingen en je hebt een GELEID projectiel... Ik noem de belangrijkste:Bilstein Btk 12 onderstel. Whiteline Anti Lift Kit. Whiteline verstelbare achterstabi. Quaife sperdiff.
En jawel, dan kun je het vermogen heel netjes op de weg zetten. Uiteraard kun je ook om problemen vragen door het gaspedaal ineens naar beneden te drukken.
De Quaife diff is de meest belangrijke component in dit geheel. Continue tractie. Tja, hij gaat eigenlijk best wel rap vooruit



- JP
- Berichten: 34341
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom, en hoort zeer goed aan
who needs RWD......

who needs RWD......

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom Leon.
Mark, herinner jij je Henry Hemmes nog
Ook een 360PK of 370PK Leon. Was toen met die Rintrip in 2008. Vergeet dat nooit weer.
Ben benieuwd naar de foto's Leon!
Mark, herinner jij je Henry Hemmes nog

Ook een 360PK of 370PK Leon. Was toen met die Rintrip in 2008. Vergeet dat nooit weer.
Ben benieuwd naar de foto's Leon!
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Leonneke schreef:Hallo allemaal. Leuke reacties en natuurlijk had ik een paar reacties verwacht ............
Zoveel vermogen op de voorwielen is normaal gesproken niet echt lekker rijden, zeg maar gerust. Maar, hier en daar wat aanpassingen en je hebt een GELEID projectiel... Ik noem de belangrijkste:Bilstein Btk 12 onderstel. Whiteline Anti Lift Kit. Whiteline verstelbare achterstabi. Quaife sperdiff.
En jawel, dan kun je het vermogen heel netjes op de weg zetten. Uiteraard kun je ook om problemen vragen door het gaspedaal ineens naar beneden te drukken.
De Quaife diff is de meest belangrijke component in dit geheel. Continue tractie. Tja, hij gaat eigenlijk best wel rap vooruit![]()
![]()
Schrijf je ff in voor de trackday op 20 februari

- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Hoi Leon,
nog bedankt voor de koffie gisteren
, aangaande jouw vragen over welke remmen, wegligging enz. ben je hier op het juiste forum.
En foto's van je kanon zullen het wel goed doen.
nog bedankt voor de koffie gisteren

En foto's van je kanon zullen het wel goed doen.
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Jammer dat die golf niet meer leeft..Tristan schreef:@Mark: JD (Jeroen Dik) doet er bij dit soort vermogens een Powercontroller bij. Deze kun je op verschillende settings zetten zoals: wet, dry of race. Zodoende zorgt het systeem dat er altijd tractie is en nooit teveel pk's op het wegdek wordt gezet. JD reed zelf met een Golf V GTI met 500+pk en was 1 van de snelste tijdens de Time-Attack. Geeft wel aan hoe goed het systeem werkt.Mark Nauta schreef:Welkom!
370/380 op de voorwielen????? Dat is toch niet meer te doen? Ik heb wel eens met een VdV Leon gereden met 340pk, dat was op nat wegdek, dan
kan je niet veel beginnen, heel veel wheelspin. Weet echter niet hoe het op droog is, maar han me voorstellen dat zoveel vermogen overkill gaat worden
of zie ik dat nu verkeerd??

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Die liep ook erg hard ja!frank de jonge schreef:Welkom Leon.
Mark, herinner jij je Henry Hemmes nog
Ook een 360PK of 370PK Leon. Was toen met die Rintrip in 2008. Vergeet dat nooit weer.
Ben benieuwd naar de foto's Leon!
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom Leon. Als je zo heet moet je natuurlijk ook wel Seat rijden
Mooie kar 


- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
HAAAA leonneke!
laat nou eens fotoos zien van die car van je!
Trouwens heb jij ook een andere dump-valve????Ik(chrisseat op SO) twijfel nog....
laat nou eens fotoos zien van die car van je!
Trouwens heb jij ook een andere dump-valve????Ik(chrisseat op SO) twijfel nog....
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Welkom.....
Ik las eerst Lonneke en dacht.....heeee nog een hertje
Ik las eerst Lonneke en dacht.....heeee nog een hertje

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 okt 2009, 23:14
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Ik heb nu de OEM D revision. Heb ook gereden met de Forge DV inclusief adjustable BOV. Volgende week ga ik flenzen laten maken om er een Synapse BOV op te zetten.atomchris schreef:HAAAA leonneke! laat nou eens fotoos zien van die car van je! Trouwens heb jij ook een andere dump-valve????Ik(chrisseat op SO) twijfel nog....
Kleine update; Inmiddels bij J.D. geweest. Fuel pump ugrade. BDM Intake kit ( zelf gemonteerd ) .... Resultaat is verbluffend.
360 peekaa en een megastrak koppelverloop rond de 450 Nm ................. Holy Moses wat een kanon is het geworden. Jawel, blijft handelbaar. Met nat wegdek wielspin in de vierde en heel af en toe zelfs in de VIJFDE versnelling. Bij droog wegdek echt een enorme brok 'gedoseerd' geweld. Heerlijk .... In de eerste 3 versnellingen kun je natuurlijk niet plankgas het pedaal tegen de vloer aandrukken. Dat maakt het rijden nou juist FUN !!!!!!!!!! Sperdiff heeft het redelijk druk de laatste tijd.
De auto heeft nu het maximaal haalbare bereikt met de standaard turbo ( kkk04 tfsi turbo ) ..... We kregen 380 peekaa tijdens de meting en een koppel van 462 Nm ....
Maar dan met een zeer, zeer grillig verloop. Dat wilde ik absoluut niet. Gewoon een mooie strakke curve, zoals De Dokter dat zo mooi kan .....
Komende jaar blijf ik met deze set-up rijden. Genoeg vermogen. Top nog niet gereden hier in Nederland, maar vermoedelijk zo rond de 265 - 270 km .....
Middengebied is enorm opgetrokken door de Fuel upgrade .... Nergens geen dip, nergens geen 'killing' attack ....
Fotookes worden geschoten bij GOED weer .... Pro foto shoot. Komen echt ook op dit forum te staan. Leonneke.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Leuk 360pk op de voorwielen..
ben benieuwd hoe dat rijd.. ik had mijn handen al vol met 240pk in de Mini
Maarre.. dat blok is dat hetzelfde blok als in de Audi S3, Golf R en Cupra R, nee toch? Is toch het oude Golf GTI V blok? Sterk blokkie
Lol@duifjes

Maarre.. dat blok is dat hetzelfde blok als in de Audi S3, Golf R en Cupra R, nee toch? Is toch het oude Golf GTI V blok? Sterk blokkie

Lol@duifjes

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Hetzelfde blok als de S3/Golf Edition. Weet je dat de Golf R juist het 'oude' blok heeft (Golf V) en niet als basis de Golf VI GTI blok.
VW kon deze beter tunen.
Mbt de topsnelheid van 270 km/u, volgens mij zit je met de eindreductie van je versnellingsbak die te kort is. Mijn Leon liep bij 260 km/u bijna de toerenbegrenser in. Weet niet in hoeverre de Cupra een andere verhouding heeft.

Mbt de topsnelheid van 270 km/u, volgens mij zit je met de eindreductie van je versnellingsbak die te kort is. Mijn Leon liep bij 260 km/u bijna de toerenbegrenser in. Weet niet in hoeverre de Cupra een andere verhouding heeft.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
duifjes.com schreef:Welkom.....
Ik las eerst Lonneke en dacht.....heeee nog een hertje


Welkom Leonneke! Ben wel erg benieuwd naar de foto's van je auto!
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
Tristan schreef:Hetzelfde blok als de S3/Golf Edition. Weet je dat de Golf R juist het 'oude' blok heeft (Golf V) en niet als basis de Golf VI GTI blok.VW kon deze beter tunen.
Klopt helemaal.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2009, 21:24
Re: Leonneke met Leon Cupra 333
He leonneke, wanneer zien we wat van je fotoshoot.
groeten Mister Knallie
groeten Mister Knallie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten