Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastingen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastingen

Bericht door GTRene » 18 jan 2010, 19:48

Zoals de titel al doet vermelden, welke kosten moet je buiten de vervoerskosten rekening mee houden, en dan met name uit een niet EU land.

buiten de vervoerskosten en keuringskosten e.d. krijg je vaak ook te maken met.

--BTW 19%
--BPM per 1 januari 2010 verlaagd van 40% naar 27,4%. Op alle auto's nieuw en gebruikt is dan CO2 toeslag van toepassing.
--Co2 slurptax
--invoerrechten 10%

maar er zijn uitzonderingen en of bijzondere gevallen.

bv Amerika.

nu las ik al ergens:
5. CO2- of slurptax (voor Nederland). Nog steeds extra interessant voor geel kenteken auto's van voor 1 februari 2008

Voor voertuig, nieuw en gebruikt dient er na 1 januari 2010 naast BPM ook CO2 toeslag betaald te worden. ( Geldt niet voor grijs kenteken voertuigen).
Het CO2 gehalte en de toeslag is bekend bij de fabrikant en kunt u vinden op de sites van de verschillende merkimporteurs.
Auto's van voor 1 februari 2008 waren gevrijwaard van CO2 belasting. Indien de nieuwe regeling nadelig uitvalt dan kunnen wij de kenteken aangifte verzorgen middels een historische aangifte. U betaald dan geen CO2 belasting, maar wel BPM op basis van 40% minus de afschrijving.
Op alle auto's vanaf (dus ook die uit de VS) vanaf 1 februari 2008 is de CO2 regeling van toepassing. Voor auto's van voor 1/2/2008 betaald u geen CO2 tax indien we de aangifte voor u verzorgen op basis van de historische aangifte.
Van niet officieel geleverde auto's uit Amerika hebben wij populaire modellen laten testen, om op de reële CO2 waarde uit te komen.
dus ff rekenen wat het beste voor je uitkomt, de oude of nwe regeling, zuinige auto's de nwe dacht ik en slurpers de oude regeling :df: :mrgreen:
Uitzonderingen op de BPM
In een beperkt aantal gevallen hoeft u geen BPM te betalen bij het importeren van een voertuig:

Uw voertuig is 20 jaar of ouder

Voor auto's ouder dan 30 jaar geld bij invoer vanuit een niet EU land:

--BPM geen
--Invoerrechten 6%

bij bv deze mensen (ken ze verder niet) kun je ook wat meet te weten komen via de website bv

http://www.sclnl.nl/nl/automotive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hier bv de slurptax regelingen

http://www.sclnl.nl/nieuwe-bpm-regeling-2010.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastingen

Bericht door GTRene » 18 jan 2010, 19:51

Nu de moeilijke vragen waar erg weinig info over te vinden is.
en dan met name van buiten een EU land in mijn plaatje uit Amerika.

bijvoorbeeld een Ford GT40 Replica.

bij een oldtimer (ouder dan 30 jaar)
hoef je geen BPM te betalen en "slechts" 6% BTW thats all

nu zijn sommige oude auto's best leuk/interessant maar ook wel wat gedateerd...

echter sommige zijn"nieuw" gebouwd met ook wat oude delen zoals de motor bv uit 1966 maar ook op schijnbaar een oud chassisnr bv ook uit 1966.

en in bepaalde staten in de US staan ze op een bv 1966 kenteken.

Mijn vraag, hoe zouden ze dat jaar overnemen bij de invoertax ? dus dan 6% ipv 10% ? en dus verder ook geen kosten aan wat dan ook? omdat ze het als een ouder dan 30 jaar auto aannemen?

of zeggen ze ja hallo...blok is wel oud en op oud chassis plaatje maar is bv gebouwd in 2007...
maja wat dan? tis een Replica dus BPM? of valt ie in een bepaalde regeling? kitcar ofzo?

immers stel, ook al heb je een oude motor en op oud chassisplaatje maar moet wel dik betalen...dan kun je er net zo goed een nieuwe bv LS7 motor in gooien in de states...als het hier niet wat uitmaakt.

Echter in bepaalde staten in de US mag zo'n auto als oldtimer door het leven met die 2 kenmerken (motor en plaatje uit bv 1966)

wie weet meer :mrgreen: handig om te delen draadje, ook al zijn er meer....maar dit is ook met de nwe regelingen.

Luco

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastingen

Bericht door Luco » 18 jan 2010, 19:53

volgens mij zijn btw en invoerrechten 2 verschillende dingen die jij nu door elkaar haalt als ik het zo lees.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastingen

Bericht door GTRene » 18 jan 2010, 20:33

luco hornsveld schreef:volgens mij zijn btw en invoerrechten 2 verschillende dingen die jij nu door elkaar haalt als ik het zo lees.
ja lijkt wat te veel van het goede, echter in via link als je daar op de link die daarin staat drukt komt het ook zo naar voren...
omdat je in een land buiten EU nog btw verschuldigd bent

http://www.sclnl.nl/nl/automotive/handi ... erika.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
necrosis
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2010, 06:13

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door necrosis » 10 sep 2010, 07:18

Hoi Rene. Ik zit in eenzelfde traject en ben aan het kijken naar een Backdraft of Superformance Cobra. Ik zit met exact dezelfde vraag als jij. Vooral of de wagen op oldtimer kenteken kan worden ingevoerd. Ik heb wel achterhaald dat het in duitslad mogelijk moet zijn een oldtimer kenteken te verkrijgen, maar in Nederland heb ik geen idee? Zie deze link op mobile.de

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=5

Ik quote:

Bitte nehmen Sie
kontakt auf mit uns um weitere Informationen und Bilder zu bekommen. TÜV Abnahme und Historische (H) Zulassung möglich gegen Aufpreis.

Heb jij nog meer informatie kunenn achterhalen betreffende deze kwestie?

Luco

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Luco » 10 sep 2010, 07:29

Is toch niet zo moeilijk, volgens mij MOET de rdw uitgaan van kentekengegevens, dus als daar op staat 1966 is het 6%.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door wjn » 10 sep 2010, 07:37

RDW e.d. gaan uit van de datum van eerste toelating. Dus is een auto in 1966 verkocht, maar in 1967 voor het eerst op kenteken gezet, geldt ie als een '67 er.

De VIN / het chassisnr is gekoppeld aan het kenteken, dat is de bepalende factor. Ook al zit er een motor uit 2010 in, dat maakt niet uit.

Verder zie ik door de (milieu)bomen het bos niet meer, er zijn een aantal specialisten die je goed met import/invoeren kunnen helpen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door GTRene » 10 sep 2010, 10:44

necrosis schreef:Hoi Rene. Ik zit in eenzelfde traject en ben aan het kijken naar een Backdraft of Superformance Cobra. Ik zit met exact dezelfde vraag als jij. Vooral of de wagen op oldtimer kenteken kan worden ingevoerd. Ik heb wel achterhaald dat het in duitslad mogelijk moet zijn een oldtimer kenteken te verkrijgen, maar in Nederland heb ik geen idee? Zie deze link op mobile.de

Ik quote:

Bitte nehmen Sie
kontakt auf mit uns um weitere Informationen und Bilder zu bekommen. TÜV Abnahme und Historische (H) Zulassung möglich gegen Aufpreis.

Heb jij nog meer informatie kunenn achterhalen betreffende deze kwestie?
Ja een beetje...
Ik was ja wezen kijken bij een Backdraft (CAV) GT40 hier in NL die ze uit de USA hebben gehaald.
Ding was gebouwd in 2009 ofzo? en dus splinternieuw maar der zat ook een typeplaatje bij van 1966...voor hen was het een gok wat de douane er mee deed.

Ze hadden mazzel, hij mocht op dat oude plaatje het land in en dus slechts 6% btw
om meer zeker te zijn dat ze geen hoge belasting moesten betalen qua BPM hebben ze de auto met succes laten keuren in DLD voor die H Zulassung die er dus nu bijzit...

Echter dan is het nog niet zeker bij aangifte BPM of je dan niks bij hoeft te dokken...zei zijn ook niet gek, het is dus een Russische roulette :?
Ik vroeg er namelijk naar bij die GT40 verkoper, zij wisten dat ook niet...het kan als ze het zo overnemen die H-zulassung...maar het hoeft niet.
Je snapt wel dat dat een enorm groot verschil kan maken.
Dus op die belangrijkste vraag kan ik je gen antwoordt geven...tis een gokje, maar die H-zulassung moet je sowieso nemen voor je de auto koopt, dus bij de prijs
in nemen! dan maak je zeker kans.

RS

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 10 sep 2010, 16:55

Had al ergens anders een draadje opgezet, maar dat liep niet zo hard. Zal de boel wel boven water halen en hier neerplempen. Ben gediplomeerd douane-declarant, dus kan hier wel iets bijdragen denk ik. Wilde sowieso nog zelfs iets uit Japan halen, dus laten we kijken of we met een stel gelijkgestemden wat verder kunnen komen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Tristan » 10 sep 2010, 17:01

Werk je bij een Douane-agent, Erik?

Wij importeren soms wat auto's voor de handel of voor klanten/relaties. Wij verzorgen dan het gehele traject van aankoop tot afleveren op kenteken. Momenteel hebben we 2 Porsche Boxsters in Rotterdam staan. In het verleden Infiniti, Ford F250 en F350's, Dodge RAM SRT-10 etc. geimporteerd. Wij hebben zelf een kantoor in Houston die daar de lokale zaken regelt, zodat we een waterdicht systeem hebben. Dit doen we niet op grote schaal, maar meer voor erbij.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door GTRene » 10 sep 2010, 17:06

das wel mooi Erik, altijd prettig als je iets meer zekerheid krijgt/hebt omternt dat soort zaken...

lees nu men eigen neergeplemte zaken :bag: was ik alweer vergeten nu pas herinner ik het me weer.

na 20 jaar al BPM vrij en na 30 jaar vanuit buiten EU ook BPM vrij maar alleen nog 6% invoer rechten.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door FreudeamFahren » 11 sep 2010, 07:28

Klein puntje op de i: als je een auto van buiten de EU importeert, ben je BTW (19%) en Invoerrechten (10%) kwijt. Als de auto ouder is dan 30 jaar, vervallen de Invoerrechten en is het lage BTW tarief (6%) van toepassing. Dat laatste heeft onder vuur gelegen of is zelfs veranderd, maar dat kan ik op dit moment nergens terug vinden.

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 11 sep 2010, 18:03

Tristan schreef:Werk je bij een Douane-agent, Erik?

Wij importeren soms wat auto's voor de handel of voor klanten/relaties. Wij verzorgen dan het gehele traject van aankoop tot afleveren op kenteken. Momenteel hebben we 2 Porsche Boxsters in Rotterdam staan. In het verleden Infiniti, Ford F250 en F350's, Dodge RAM SRT-10 etc. geimporteerd. Wij hebben zelf een kantoor in Houston die daar de lokale zaken regelt, zodat we een waterdicht systeem hebben. Dit doen we niet op grote schaal, maar meer voor erbij.
Tristan, werk niet voor een douane-agent, maar voor een grote distributeur van chemische producten. We importeren veel uit diverse non-EU landen, waarbij ook met regelmaat pharmaceutische materialen en accijnsproducten bij zitten. Omdat binnen het bedrijf niemand echt voldoende kennis had, ben ik dit jaar een declaranten-diploma gaan halen. Kan de wetgeving nu redelijk doorgronden en kom een aardig eind, maar een paar auto-specifieke zaken heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Roel » 11 sep 2010, 18:08

Houd ook rekening met het volgende;

Quote vanaf Automotive Online klik
Sinds 16 augustus is het verplicht om bij een kentekenaanvraag voor een importauto, kentekenbewijzen Deel 1 en 2 te overleggen. Deze nieuwe maatregel van het RDW – in lijn met Europese regelgeving – betekent een grote strop voor de import van klassieke auto's, vindt oldtimervereniging Fehac.

“Van veel oldtimer-voertuigen binnen de EU zijn in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren gegaan", aldus secretartis Willem Posthumus Meyjes.

De nieuwe wetgeving vereist dat bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig uit een andere EU-lidstaat, het volledige buitenlandse kentekenbewijs wordt overlegd. Zonder Deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen, als Deel 2 ontbreekt moet er door de voertuigeigenaar toestemming worden gevraagd bij de autoriteiten van het betreffende EU-land.

Klap in het gezicht
De RDW maakt geen uitzonderingen voor schadevoertuigen en historische auto’s. “Deze regeling is een aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor wij ons al 35 jaar inzetten”, zegt Posthumus Meyjes. "Deze maatregel is een klap in het gezicht voor mensen die hebben geïnvesteerd in de restauratie van een klassieker, in het vertrouwen dat het voertuig zonder originele documenten op kenteken zou kunnen worden gezet."

RDW is inmiddels in gesprek met belanghebbenden, waaronder de Fehac, en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over een mogelijke oplossing.

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 11 sep 2010, 18:08

Importeren: Douanewaarde & Invoerrechten

Douanewaarde: Waarde waarover de invoerrechten worden berekend. Deze is overeenkomstig met de CIF-waarde (Cost Insurance & Freight) tot aan het eerste punt van binnenkomst van de gemeenschap. Hij is als volgt opgebouwd:

- Factuurprijs van de auto (EXW)
- Kosten vervoer naar haven
- Kosten THC laadhaven
- Zeevrachtkosten tot punt binnenkomst Europese Unie
- Verzekeringskosten tot punt binnenkomst Europese Unie

= Douanewaarde

Betalingskorting en creditbedragen die betrekking hebben op de zending mag je aftrekken voor de douanewaarde.

Methodes om de douanewaarde te berekenen:

1. Transactiewaarde van de ingevoerde goederen
2. Transactiewaarde van identieke goederen
3. Transactiewaarde van soortgelijke goederen
4. Terugrekenmethode
5. Berekende waarde methode
6. Methode met redelijke middelen

(Douanewaarde + invoerrechten) x 19 % BTW = Te betalen bedrag aan de douane.

Invoerrechten:

Invoerrechten worden bepaald aan de hand van de douanewaarde, gekoppeld aan de EU Taric code van een product (10 cijfers). Op http://www.douane.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je de Gecombineerde Nomenclatuur terugvinden (centrale EU statistieknummerlijst tot 8 cijfers). Auto’s beginnen bij 8703 en lopen tot 87039090. Standaard is het invoerrecht-percentage op dit moment 10 % voor Nederland. = verordening R1031-2008.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 894:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt vermindering of kwijtschelding van invoerrechten hebben als de auto uit een land komt waarmee een regeling preferentieel handelsverkeer of tariefspreferentie hebben. Daarvoor moet je een Certificaat van Oorsprong (CVO) kunnen overleggen. Bekendste zijn EUR-1 & Form A.

Op http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false; kun je via een combinatie van het statistieknummer en het oorsprongsland het invoerrechtpercentage berekenen. Via http://eur-lex.europa.eu/nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; kun je alle verordeningen & vereisten nalezen voor eventuele tariefspreferentie.

Auto’s uit communautaire vs niet-communautaire landen:

Voor auto’s afkomstig uit landen binnen de Europese Unie hoeven geen invoerrechten te worden betaald, omdat ze reeds als “communautaire” (lees: Europese) goederen worden aangemerkt. Niet communautaire landen: Zwitserland, Ijsland, Noorwegen, Liechtenstein (EVA-landen) en verder alle landen buiten de EU.

Om een auto uit deze niet-communautaire landen te kunnen importeren naar NL, zul je in NL de auto “in het vrije verkeer”moeten brengen (douaneregeling) door middel van een aangifte IM-A. Hierbij zul je de invoerrechten en BTW af moeten rekenen. Hiervoor zul je een BTW-nummer moeten hebben om de IM-A aangifte te kunnen doen. Ben je een particulier, zal een inklaringsbedrijf jou (direct) fiscaal moeten vertegenwoordigen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door GTRene » 11 sep 2010, 18:19

zow wat zwaar...

dus sta je niet ingeschreven als particulier moet je het laten doen (das ook wel weer makkelijk :mrgreen: )

en de prijs van btw en inklaringskosten is alles bij elkaar? dus factuur auto en inschepen enz enz tot aan douane? en daar wordt dan dat percentage over berekent?

en bpm blijft apart toch daarvan en dus komt later neem ik aan? gewone afschrijving ala uit DLD halen ofzow?

best ingewikkelde materie :nerd:

Gebruikersavatar
necrosis
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2010, 06:13

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door necrosis » 11 sep 2010, 18:48

GTRene schreef:
necrosis schreef:Hoi Rene. Ik zit in eenzelfde traject en ben aan het kijken naar een Backdraft of Superformance Cobra. Ik zit met exact dezelfde vraag als jij. Vooral of de wagen op oldtimer kenteken kan worden ingevoerd. Ik heb wel achterhaald dat het in duitslad mogelijk moet zijn een oldtimer kenteken te verkrijgen, maar in Nederland heb ik geen idee? Zie deze link op mobile.de

Ik quote:

Bitte nehmen Sie
kontakt auf mit uns um weitere Informationen und Bilder zu bekommen. TÜV Abnahme und Historische (H) Zulassung möglich gegen Aufpreis.

Heb jij nog meer informatie kunenn achterhalen betreffende deze kwestie?
Ja een beetje...
Ik was ja wezen kijken bij een Backdraft (CAV) GT40 hier in NL die ze uit de USA hebben gehaald.
Ding was gebouwd in 2009 ofzo? en dus splinternieuw maar der zat ook een typeplaatje bij van 1966...voor hen was het een gok wat de douane er mee deed.

Ze hadden mazzel, hij mocht op dat oude plaatje het land in en dus slechts 6% btw
om meer zeker te zijn dat ze geen hoge belasting moesten betalen qua BPM hebben ze de auto met succes laten keuren in DLD voor die H Zulassung die er dus nu bijzit...

Echter dan is het nog niet zeker bij aangifte BPM of je dan niks bij hoeft te dokken...zei zijn ook niet gek, het is dus een Russische roulette :?
Ik vroeg er namelijk naar bij die GT40 verkoper, zij wisten dat ook niet...het kan als ze het zo overnemen die H-zulassung...maar het hoeft niet.
Je snapt wel dat dat een enorm groot verschil kan maken.
Dus op die belangrijkste vraag kan ik je gen antwoordt geven...tis een gokje, maar die H-zulassung moet je sowieso nemen voor je de auto koopt, dus bij de prijs
in nemen! dan maak je zeker kans.

RS
Dank voor je reactie (iedereen trouwens voor de nuttige informatie!)

Wat stond er op het registratiepapier (kentenken), 1966? Was deze GT40 nieuw, of in de USA al op oldtimer kenteken gezet?

Het is voor mij bepalend of ik hem kan betalen of niet :) Dus voor mij is die oldtimer toelating van het grootste belang. Het moet mogelijk zijn, want ik heb al meerdere superformance cobra's gezien (ook te koop) met een oldtimer kenteken. De materie is echter zo ontzettend ingewikkeld gemaakt (met opzet zodat ze alle kanten op kunnen), dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Ook de douane site en de RDW site geven TOTAAL GEEN duidelijkheid.

Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 11 sep 2010, 19:20

GTRene schreef:zow wat zwaar...

dus sta je niet ingeschreven als particulier moet je het laten doen (das ook wel weer makkelijk :mrgreen: )

en de prijs van btw en inklaringskosten is alles bij elkaar? dus factuur auto en inschepen enz enz tot aan douane? en daar wordt dan dat percentage over berekent?

en bpm blijft apart toch daarvan en dus komt later neem ik aan? gewone afschrijving ala uit DLD halen ofzow?

best ingewikkelde materie :nerd:
Hallo Rene,

Het is inderdaad vrij gewikkeld. Voor een "normaal" product werkt die berekening ongeveer zo. Wat is nog niet begrijp, is wanneer catalogusprijzen nu een rol spelen en hoe men de BPM berekent. Want die komt er nog bovenop. Maar hoe dat plaatje er dan exact uitziet, heb ik nog niet helder;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door GTRene » 11 sep 2010, 19:24

necrosis schreef:Dank voor je reactie (iedereen trouwens voor de nuttige informatie!)

Wat stond er op het registratiepapier (kentenken), 1966? Was deze GT40 nieuw, of in de USA al op oldtimer kenteken gezet?

Het is voor mij bepalend of ik hem kan betalen of niet :) Dus voor mij is die oldtimer toelating van het grootste belang. Het moet mogelijk zijn, want ik heb al meerdere superformance cobra's gezien (ook te koop) met een oldtimer kenteken. De materie is echter zo ontzettend ingewikkeld gemaakt (met opzet zodat ze alle kanten op kunnen), dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Ook de douane site en de RDW site geven TOTAAL GEEN duidelijkheid.
het gaat om deze...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

denk dat er nog heel wat van de prijs af kan :wink: ...magoed kijk maar eens.

deze Backdraft (CAV basis) stond als 1966 in de US geregistreerd (maar is nieuw gebouwd) en heeft een H-kenzeichen nu in DLD dus wellicht (maar niks is zeker) kan je hem ook hier als 1966 op kenteken laten zetten bij de juiste weg van RDW :mrgreen:

voordeel RVS monocoque...cool.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43146
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Arthur » 12 sep 2010, 11:16

Pfff, Rene. Vervuil dit draadje nu eens niet met die supercars van je :mrgreen: Moet wel overzichtelijk blijven.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door GTRene » 12 sep 2010, 11:57

Arthur schreef:Pfff, Rene. Vervuil dit draadje nu eens niet met die supercars van je :mrgreen: Moet wel overzichtelijk blijven.
ik gooi der ook niet veel in, dit ging om een rechtstreeks antwoord in dit draadje en dus over het onderwerp zoals je had kunnen weten heer Arthur :wink:
het aanschouwen van zal je ff verblind hebben, dus neem het je niet kwalijk :wink:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Ravin ///M » 12 sep 2010, 18:49

Fak Rene, je hebt wel smaak :shock: .

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34356
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door JP » 23 jan 2011, 11:41

Wie o wie ? Heb 2 weken geleden iets in Amerika besteld. Dit is volgens track&trace nu al in de regio.
Out of Foreign Customs, January 22, 2011, 12:01 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, January 21, 2011, 9:02 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, January 17, 2011, 4:34 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, January 17, 2011, 4:33 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, January 12, 2011, 1:37 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)

...maar hoe gaat dat nu met invoerrechten en het betalen hiervan (waarde pakket $800)?
Moet dat bij aflevering aan de koerier, of krijg ik eerst nog een rekening van de douane?? :please:

Thanx alvast

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Harrie » 23 jan 2011, 11:56

Ligt eraan via welke maatschappij het wordt afgeleverd.

Ik heb via TNT al eens meegemaakt dat ik een rekening vooraf kreeg, maar ook afrekenen aan de postbode.

Via Fedex krijg ik een rekening achteraf.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: Import draadje BTW, BPM, Co2, invoertax af 2010 belastin

Bericht door Remmie » 23 jan 2011, 12:29

@JP:
Via TNT meestal afrekenen aan de deur.
Waarde pakket + verzendkosten waar je belasting over moet betalen.
+ iets van 13 euro ofzo aan douane kosten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast