buiten de vervoerskosten en keuringskosten e.d. krijg je vaak ook te maken met.
--BTW 19%
--BPM per 1 januari 2010 verlaagd van 40% naar 27,4%. Op alle auto's nieuw en gebruikt is dan CO2 toeslag van toepassing.
--Co2 slurptax
--invoerrechten 10%
maar er zijn uitzonderingen en of bijzondere gevallen.
bv Amerika.
nu las ik al ergens:
dus ff rekenen wat het beste voor je uitkomt, de oude of nwe regeling, zuinige auto's de nwe dacht ik en slurpers de oude regeling5. CO2- of slurptax (voor Nederland). Nog steeds extra interessant voor geel kenteken auto's van voor 1 februari 2008
Voor voertuig, nieuw en gebruikt dient er na 1 januari 2010 naast BPM ook CO2 toeslag betaald te worden. ( Geldt niet voor grijs kenteken voertuigen).
Het CO2 gehalte en de toeslag is bekend bij de fabrikant en kunt u vinden op de sites van de verschillende merkimporteurs.
Auto's van voor 1 februari 2008 waren gevrijwaard van CO2 belasting. Indien de nieuwe regeling nadelig uitvalt dan kunnen wij de kenteken aangifte verzorgen middels een historische aangifte. U betaald dan geen CO2 belasting, maar wel BPM op basis van 40% minus de afschrijving.
Op alle auto's vanaf (dus ook die uit de VS) vanaf 1 februari 2008 is de CO2 regeling van toepassing. Voor auto's van voor 1/2/2008 betaald u geen CO2 tax indien we de aangifte voor u verzorgen op basis van de historische aangifte.
Van niet officieel geleverde auto's uit Amerika hebben wij populaire modellen laten testen, om op de reële CO2 waarde uit te komen.


Uitzonderingen op de BPM
In een beperkt aantal gevallen hoeft u geen BPM te betalen bij het importeren van een voertuig:
Uw voertuig is 20 jaar of ouder
Voor auto's ouder dan 30 jaar geld bij invoer vanuit een niet EU land:
--BPM geen
--Invoerrechten 6%
bij bv deze mensen (ken ze verder niet) kun je ook wat meet te weten komen via de website bv
http://www.sclnl.nl/nl/automotive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier bv de slurptax regelingen
http://www.sclnl.nl/nieuwe-bpm-regeling-2010.html" onclick="window.open(this.href);return false;