Geschorste auto verzekeren
- Downforce Hans
Geschorste auto verzekeren
Ik kreeg gisteren een brief van de RDW dat uit een controle was gebleken dat mijn alpine niet verzekerd is.
Die wagen staat al 11 jaar geschorst in een garage onder een berg kartonnen dozen en heb niet in de gaten gehad dat ondanks je niet met een auto rijd of kan rijden omdat hij een machanisch defect heeft je toch verzekerd moet zijn.
Ik heb er ook verder helemaal niet bij stil gestaan dat die auto verzekerd moest zijn.
Ben je dit inderdaad verplicht en zijn hier speciale verzekeringen voor?
Grtz,Hans
Die wagen staat al 11 jaar geschorst in een garage onder een berg kartonnen dozen en heb niet in de gaten gehad dat ondanks je niet met een auto rijd of kan rijden omdat hij een machanisch defect heeft je toch verzekerd moet zijn.
Ik heb er ook verder helemaal niet bij stil gestaan dat die auto verzekerd moest zijn.
Ben je dit inderdaad verplicht en zijn hier speciale verzekeringen voor?
Grtz,Hans
- Mari Oh Oh!
Re: Geschorste auto verzekeren
Nee, een geschorste auto hoef je niet te verzekeren, maar heb je de schorsing wel op tijd verlengd? Anders is ie namelijk niet meer geschorst en moet ie wel verzekerd worden.
-
OnlineFabian
+1, dat moet het bijna wel zijn.....Mari Oh Oh! schreef:Nee, een geschorste auto hoef je niet te verzekeren, maar heb je de schorsing wel op tijd verlengd? Anders is ie namelijk niet meer geschorst en moet ie wel verzekerd worden.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Wat dat betreft schijnt het ook wel een zooitje te zijn bij het RDW. Dus ondanks dat je hem geschorst hebt sturen soms ze toch zo'n brief...
- Martin van der Zwaard
Ik denk inderdaad dat je schorsing niet meer geldig is want anders stuurt de RDW je geen brieven over verzekering etc.
- Downforce Hans
Hij zal denk ik niet meer als geschorst aangemeld staan denk ik.
Ik heb hem nooit verlengd omdat ik toch niet met de auto rijd.
Op hun eigen site heb ik net gelezen dat inderdaad een geschorste auto niet verzekerd hoeft te zijn.
Ik ga wel ff belle
Ik heb hem nooit verlengd omdat ik toch niet met de auto rijd.
Op hun eigen site heb ik net gelezen dat inderdaad een geschorste auto niet verzekerd hoeft te zijn.
Ik ga wel ff belle
- Martin van der Zwaard
Opnieuw schorsen dus en jaarlijks verlengen. Dan ben je van het gezeur af.
-
Luco
Ik heb trouwens de geschorste auto's wel verzekerd als extra inboedel/materialen.
Dit ivm als er wat gebeurd, dan ben je alles kwijt
Dit ivm als er wat gebeurd, dan ben je alles kwijt
- Downforce Hans
Ja, elk jaar opnieuw schorsen.
Doordat ik nooit een brief kreeg heb ik daar nooit bij stilgestaan.
Ik heb net gebeld en zij (rwd) wisten me te vertellen dat ik in 2000 het laatst geschorst had.
Vanaf dit jaar mag de rdw hier op controleren en worden er eventueel boetes opgelegd.
Grtz,Hans
Doordat ik nooit een brief kreeg heb ik daar nooit bij stilgestaan.
Ik heb net gebeld en zij (rwd) wisten me te vertellen dat ik in 2000 het laatst geschorst had.
Vanaf dit jaar mag de rdw hier op controleren en worden er eventueel boetes opgelegd.
Grtz,Hans
-
steve smith
Dan ben je ook al 3 jaar weer APK-plichtig dus dan kom je goed weg als je nog geen prenten hebt liggen!
- Barend
- Auto: F20 m135i
Meteen een mooie reden om de Alpine op te knappen toch? 
- Downforce Hans
Ik heb nog geen prent gehad, ik was die wagen al bijna vergeten als ik die brief van de rdw niet had gehad......steve smith schreef:Dan ben je ook al 3 jaar weer APK-plichtig dus dan kom je goed weg als je nog geen prenten hebt liggen!
- Downforce Hans
Dat is het inderdaad , maar ik heb geen tijd (althans, weinig)Barend schreef:Meteen een mooie reden om de Alpine op te knappen toch?
- Barend
- Auto: F20 m135i
Kan me er iets van voorstellen.. Zonde eigenlijk he! Ach, hij loopt niet weg natuurlijk, dus dat zal later misschien nog wel een keer komen!Downforce Hans schreef:Dat is het inderdaad , maar ik heb geen tijd (althans, weinig)Barend schreef:Meteen een mooie reden om de Alpine op te knappen toch?