Iemand bekend met Smilease?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hans J.
Auto: X5 M F85

Iemand bekend met Smilease?

Bericht door Hans J. » 11 jan 2010, 21:35

Hallo,

Vraag: mijn zus is van plan haar 206 op te ruimen en een auto te leasen via dit gebeuren:

http://www.smilease.nl

Kent iemand dit bedrijf, ervaringen, etc? Ik heb altijd het idee dat er ergens een addertje onder het gras zit...

Alvast bedankt!

Gr. Hans

Kasteel

Re: Iemand bekend met Smilease?

Bericht door Kasteel » 11 jan 2010, 21:40

Volgens mij hoort het (in)direct bij Autolease Midden Nederland, middelgrote leasemaatschappij die veel samenwerkt met VW Audi de Waal. Volgens mij wel gewoon een eerlijke partij i.i.g.
Ben alleen niet zo'n voorstander van dergelijke constructie, niet het gevoel dat het financieel de beste optie is. Het schaal voordeel weegt in mijn ogen niet op tegen de extra mensen die er van eten. Operational lease is voor een onderneming handig, omdat je een hoop werk uitbesteed, maar operational voor prive zou ik niet snel doen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 jan 2010, 09:30

Kasteel schreef: Operational lease is voor een onderneming handig, omdat je een hoop werk uitbesteed, maar operational voor prive zou ik niet snel doen.
ik werk zelf bij een leasemaatschappij en ben het hier ook volledig mee eens! B2B is leasing een mooi product zodat de onderneming bezig kan zijn met de corebusiness en niet met wagenparkbeheer maar prive zie ik weinig voordeel...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jan 2010, 10:04

Leuke naam: :D :) :( :o :shock: :? :bag:

Roel

Bericht door Roel » 12 jan 2010, 15:48

Kasteel schreef:Volgens mij hoort het (in)direct bij Autolease Midden Nederland, middelgrote leasemaatschappij die veel samenwerkt met VW Audi de Waal. Volgens mij wel gewoon een eerlijke partij i.i.g.
Ben alleen niet zo'n voorstander van dergelijke constructie, niet het gevoel dat het financieel de beste optie is. Het schaal voordeel weegt in mijn ogen niet op tegen de extra mensen die er van eten. Operational lease is voor een onderneming handig, omdat je een hoop werk uitbesteed, maar operational voor prive zou ik niet snel doen.
Hoort idd bij Autolease Midden Nederland, is onderdeel van de Waal Autogroep (VW en Audi).

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 12 jan 2010, 18:40

Thanks voor de reacties! 't is geen schimmig bedrijf in elk geval

Harrie

Bericht door Harrie » 12 jan 2010, 19:43

Ik proef uit het bericht dat het een privat lease is. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je aan privat lease zou doen. Is tenslotte een extra partij die aan je wil verdienen.

lowietje_79

Bericht door lowietje_79 » 05 mar 2010, 11:21

Weet iemand hoe dat zit met de uitspraak: Smilease richt zich alleen op de volgende gebieden.
Ik kom uit de randstad, dus dan kan het niet??

Ik krijg van mijn baas geen leaseauto, maar ik rij bijna 24000 km per jaar zakelijk en in een 11 jaar oude auto.
Denken jullie dat dit dan een optie is voor mij??

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 mar 2010, 11:30

Lease klinkt inderdaad sjieker dan een lening. Je kan misschien ook een gesprek aangaan met je bank wat voor een rentepercentage ze bieden op een lening voor een auto.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 17 mar 2010, 08:41

Prive zou mijn voorkeur sterk uitgaan naar lenen (Of financial lease ;-)) ipv lease!

Plaats reactie