Zjeraaar meld zich!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Zjeraaar

Zjeraaar meld zich!

Bericht door Zjeraaar » 11 jan 2010, 20:09

Dag dames en heren, ik ben nieuw op dit forum en stel me daarom even voor!
Gerard is de naam, hallo en aangenaam! 22 lentes jong, woonachtig in het gezellig midden-brabant en al jaaaren en jaren gek van auto`s en motoren.

Mijn auto historie is nog niet zo indrukwekkend helaas, door een klein budget en andere prioriteiten heb ik het nog niet verder geschopt dan de onderstaande bolides:

Mijn eerste autotje, de Golf 2 op m`n 18e over kocht van m`n tante, een 1.3 met 4-bak en maarliefst 40kw (jajah, bijna 55 pk :bag: )
Een ontzettende schijtbak, maar tegelijk ook de meest geweldige auto ever.. maar dat is iedereen z`n eerste autotje natuurlijk ;)
Afbeelding

Toen ik vanuit school stage moest gaan lopen en verder moest reizen wilde ik een beetje een fatsoenlijke auto die nét even wat comfortabeler was, toen heb ik onderstaande Audi A4 uit 1997 gekocht. Voor mijn kleine budget was dit de meest fatsoenlijke auto die ik kon kopen en ik ben er dik tevreden over. Veel power heeft hij met z`n 1.6 en (ooit) 100pk niet, maar lopen doet hij nog steeds prima. Er staat nu 240.000km op (bij 1.7 ton gekocht) en hij start nog elke ochtend vrolijk :mrgreen:

Met m`n moederke d`rbij :D
Afbeelding

Nu is de vraag natuurlijk.. hoe kan een echte motorhead overleven zonder PK`s onder z`n stoel... om aan die behoefte te voldoen heb ik een andere hobby die ik sinds m`n 18e al beoefen, en dat is motoren. Ik rijd al sinds m`n 18e (begonnen op een Kawasaki ZXR400) en ik ben nog elke dag blij dat ik m`n rijbewijs gehaald heb. Op dit moment ben ik in het bezit van een Honda VTR 1000f, een dikke V-twin met 115 pk en 101nm koppel.. en dat is met 192 kilo zo`n 0.57 pk per kilo (of 570 pk per ton) .. beat that ferrari :wink:

Doing what it does best:
Afbeelding
Afbeelding

Waarom heb ik me aangemeld? Omdat ik, naast mijn liefde voor motoren, die ik ventileer op motor-forum.nl, ook helemaal weg ben van auto`s en alles wat er mee te maken heeft. Ik lees al even mee en heb me nu aangemeld omdat ik langzaam aan op zoek ga naar een vervanger voor mijn Audi A4, die gaat na 250.000km met eervol pensioen. Ik ben op zoek naar een diesel (ik rijd vanaf maart 2300km per maand) en hij moet wat pit hebben. Ik heb zelf natuurlijk al wat rondgekeken en er zijn genoeg kandidaten. Zo is daar de Seat Leon (of Golf 4) TDI met 130 of 150 pk, of de Alfa Romeo 156 met 16v diesel met 140 pk.. Ik ga daar nog een gedailleerd topicje over openen maar advies hierover is natuurlijk altijd welkom!

Dat was `m weer! Ik ga me heir en daar in de discussie mengen dus wellicht tot typs :forum:

Xave30

Re: Zjeraaar meld zich!

Bericht door Xave30 » 11 jan 2010, 20:25

Welkom hier Gerard

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2010, 21:04

Welkom op DF,leuke intro :thumbup:

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 11 jan 2010, 21:23

hele leuke motor, me vader rijd ook zo´n ding geweldig als dat ding om 7 uur sochtends gestart word. heerlijke roffel zit daar in. wil in februari ook mijn motor rijbewijs halen en zit ook aan een firstorm te denken.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 jan 2010, 22:01

Gave nick..
Moest eerst ff kijken wat er nou stond, maar toen ik vervolgens je voorstel topic las had ik zoiets van, oh jaahhh...

Verder een hartelijk welkom zjeraaar..... :D

Roy

Bericht door Roy » 11 jan 2010, 22:26

Welkom hier Gerard!

Motor liefhebbers zijn altijd welkom hier. Bezoek ook het motorgedeelte dus eens.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Firestorm is een leuk motortje trouwens. Broer van mijn vriendin rijd een VTR SP2, dus ik ken ze wel ;)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 jan 2010, 22:58

Jaaaa Gerard stark wark zo'n dikke V-Twin 8) en welkom nog!

Elke keer als die maffe MF'er van CERT zn VTR1000 met Mivv dempers start klinkt dat zoooooo overweldigend (H)
2 cylinder, heerlijke machine!

Enneh, mooi Audi ook :)

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 11 jan 2010, 23:43

Bedankt voor de reactie`s allemaal!

De VTR is inderdaad een geweldige motor, de dikke roffel van de V-twin is elke keer weer een feest, zéker nu ik er een setje open Laser dempers op heb zitten :mrgreen:
Ik ga zeker een topicje openen in het motoren gedeelte, altijd leuk om over andere liefhebbers te lezen.

Ik ga weer wat verder lezen, vooral leuk om de grotere topics uit te pluizen, het circuit gedeelte trekt me ook enorm omdat ik met de motor een paar keer op zandvoort, assen en de nurburgring gereden heb.. het lijkt me geweldig om nog `n keer een circuitauto te hebben :love: Mgoed.. andere prioriteiten nu, dus ik houd het nog maar even bij het lezen van andermans verhalen ;)

m@rco

Bericht door m@rco » 12 jan 2010, 08:23

Uiteraard welkom hier.

Mocht je info willen over een seat leon topsport tdi 150 pk mijn broertje rijdt er op dit moment eentje. Ik weet wel wat aandachtspunten van deze auto's.
Deze Leon komt van het voorjaar (voor vertrek naar afghanistan) ook te koop heb ik van hem begrepen.
Dus mocht je dan geinteresseerd zijn pb maar even foto's over het net versturen is een kleine moeite uiteraard.

Gr. Marco

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 12 jan 2010, 17:39

m@rco schreef:Uiteraard welkom hier.

Mocht je info willen over een seat leon topsport tdi 150 pk mijn broertje rijdt er op dit moment eentje. Ik weet wel wat aandachtspunten van deze auto's.
Deze Leon komt van het voorjaar (voor vertrek naar afghanistan) ook te koop heb ik van hem begrepen.
Dus mocht je dan geinteresseerd zijn pb maar even foto's over het net versturen is een kleine moeite uiteraard.

Gr. Marco
Hey Marco,

Dankjewel! Uiteraard heb ik interesse in informatie over de Seat Leon topsport TDI, dat is een van de meest reele kandidaten voor mijn volgende auto. Ik heb ook zeker interesse in de auto van je broer. Stuur me de gegevens (km stand, bouwjaar, richtprijs e.d.) en wat foto`s toe als je wil dan weten we waar we het over hebben, wellicht word het wat! Ik heb je mijn email gePBt, ik zie het wel verschijnen :D

Qua algemene vragen, ik zoek een sportieve diesel waarmee ik handig 2400 km per maand kan rijden. Verbruik is niet extreem belangrijk omdat ik die kosten vergoed krijg, het gaat me om de duurzaamheid, kan ik 30k per jaar met zo`n auto rijden en er na 3 jaar nog geen spijt van hebben? Verder een praktische vraag, ik ben vrij lang (2 meter 4 to be exact ;)) en vraag me daarom af of ik wel genoeg ruimte heb ik een toch wat kleinere auto.. wat is jou indruk? Alvast bedankt!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 jan 2010, 19:59

Als Peter van den Berg bij mij in die Peugeot 106 sport paste pas jij zat in een Seat Leon ;)

Peter is ook 2 meter :lol:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 19 jan 2010, 18:35

En toen zat ik nog achterin ook :twisted:

Plaats reactie