Hallo hallo, Erik stelt zich voor. (met foto)
- ErikMartijn
Hallo hallo, Erik stelt zich voor. (met foto)
Goeiedag mensen van het forum, ik ben Erik. Ik ben 19 jaar oud en heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs.
Ik woon in Leeuwarden en studeer op het moment bedrijfskunde in Groningen.
Ik heb helaas zelf nog geen auto, maar die komt er hopelijk snel. Ik moet het dus maar doen met de auto's van mijn ouders,
een SAAB 9-3 2.0 turbo uit 2001 en een... (ik durf het bijna niet te zeggen) Toyota avensis 1.8 wagon.
Ik heb een sterke voorkeur voor achterwielaandrijving 8) dus ik word niet echt blij van de rijeigenschappen van bovenstaande voertuigen.
Ooh, en ik moet jullie ook nog vertellen dat ik eigenlijk wel een beetje een BMW fan ben. (alsof die hier nog niet genoeg zijn).
De groeten,
Erik.
Ik woon in Leeuwarden en studeer op het moment bedrijfskunde in Groningen.
Ik heb helaas zelf nog geen auto, maar die komt er hopelijk snel. Ik moet het dus maar doen met de auto's van mijn ouders,
een SAAB 9-3 2.0 turbo uit 2001 en een... (ik durf het bijna niet te zeggen) Toyota avensis 1.8 wagon.
Ik heb een sterke voorkeur voor achterwielaandrijving 8) dus ik word niet echt blij van de rijeigenschappen van bovenstaande voertuigen.
Ooh, en ik moet jullie ook nog vertellen dat ik eigenlijk wel een beetje een BMW fan ben. (alsof die hier nog niet genoeg zijn).
De groeten,
Erik.
Laatst gewijzigd door ErikMartijn op 09 jan 2010, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Hallo hallo, Erik stelt zich voor.
Welkom Erik
Ik hoop voor je dat je die studie aan de RUG doet en niet op de Hanze

Ik hoop voor je dat je die studie aan de RUG doet en niet op de Hanze

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Niels schreef: Ik hoop voor je dat je die studie aan de RUG doet en niet op de Hanze
Hij zegt studeren, dus dat kan enkel de RuG zijn.
Edit: Uiteraard nog een welkom aan deze mede Groninger!
- Niels
- Auto: Prius+
Ach ik heb mensen meegemaakt die vonden dat ze studeerden aan het VWO dus wat dat betreft... 

- frank de jonge
-
Welkom, en een Saab 9-3 2.0 turbo mag dan misschien FWD zijn, om nou te zeggen dat je er niet blij van wordt.. Ben geen Saab-fanaat maar lijkt me een leuke wagen.
- ErikMartijn
Het is een hele mooie auto en ook best snel, maar niet echt sportief. Je krijgt op de limiet alleen maar onderstuur, of je moet het echt forceren. Ook helt hijMaarten Godschalk schreef:Welkom, en een Saab 9-3 2.0 turbo mag dan misschien FWD zijn, om nou te zeggen dat je er niet blij van wordt.. Ben geen Saab-fanaat maar lijkt me een leuke wagen.
nogal wat over in de bochten.
Op zich vind ik SAAB een heel mooi merk, ik ben ook al een aantal keren bij de fabriek en het museum geweest in Trollhattan.
- ErikMartijn
Re: Hallo hallo, Erik stelt zich voor. (met foto)
Omdat de SAAB nogal wat overhelt zat ik te denken aan een dikkere stabilisatorstang voor. Krijgt de auto hierdoor ook meer last van onderstuur? of zit ik nu verkeerd te denken. Er komen waarschijnlijk ook nog wat 9-3 Aero wielen op.
-
Welkom hier Erik.
- Tim Kloes
De achteras van die 9-3 is uitgerust met een stabi ín de as en een dunnere stabi aan de onderzijde van de as. Je kan simpelweg een tweede stang daar tegenaan schroeven als je langere bouten gebruikt. Die dunnere stabilisatorstang zit standaard op elke 900/9-3 van het n900 type wat jij hebt. Staan er genoeg van op de sloop. Ze zitten ook op Astra's GSI 2.0-16 maar die vind je amper op de sloop (mijn Astra heeft zo'n extra stabi van een Saab 900).ErikMartijn schreef:Omdat de SAAB nogal wat overhelt zat ik te denken aan een dikkere stabilisatorstang voor. Krijgt de auto hierdoor ook meer last van onderstuur? of zit ik nu verkeerd te denken. Er komen waarschijnlijk ook nog wat 9-3 Aero wielen op.
In USA zijn via internet ook dikkere stabi's te koop bij een bekende Saab tuner. Eibach maakt ook stangen, maar zeldzaam & duur.
Voor stabi lekker zo laten. Auto zal minder overhellen en minder onderstuur hebben.
De upgrade in kwestie kostte mij destijds 15 euro.. Koopje voor wat je er voor terug krijgt.
- ErikMartijn
Die dikkere stabi van die bekende USA tuner lijkt me een hele goede optie, dan is er tenminste geen visueel verschil, we willen hem namelijk wel
zo origineel mogelijk houden. Niet dat je zo vaak onder de auto kijkt, maar toch. Top idee, bedankt.
zo origineel mogelijk houden. Niet dat je zo vaak onder de auto kijkt, maar toch. Top idee, bedankt.

- Tim Kloes
Ik zou voor die 15 euro niet moeilijk doen en gewoon een tweede 12 mm stangetje er tegen aan schroeven
Het is echt onzichtbaar.

-
- Auto: M3P, 130i
BS!Jurjen schreef:Niels schreef: Ik hoop voor je dat je die studie aan de RUG doet en niet op de Hanze
Edit: Uiteraard nog een welkom aan deze mede Groninger!
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
- Erik dB
Dat woordenboek is dan vast geschreven door een HBO-erindobesar schreef:BS!Jurjen schreef:Niels schreef: Ik hoop voor je dat je die studie aan de RUG doet en niet op de Hanze
Edit: Uiteraard nog een welkom aan deze mede Groninger!stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool

- ErikMartijn
Nou, ik studeer dus aan de RuG hoor, alleen ben ik van plan om er mee te stoppen en een andere studie te gaan volgen.
Ik zit er aan te denken om in Zweden International Management te gaan studeren.
HBO'ers mogen wat ze aan het doen zijn daar ook best studeren noemen hoor
Ik zit er aan te denken om in Zweden International Management te gaan studeren.
HBO'ers mogen wat ze aan het doen zijn daar ook best studeren noemen hoor

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ja, op de cursus leren ze het blijkbaar verkeerd aan.Erik dB schreef: Dat woordenboek is dan vast geschreven door een HBO-er

- Erik dB
Waar in Zweden wil je gaan studeren? Ik heb zelf een half jaartje een Erasmus exchange gedaan in Uppsala --> helemaal geweldig! (na 4.5jr Economie/Corporate Finance in Grunn)
- ErikMartijn
Op de Jönköping International Business School, een onderdeel van Jönköping University.
Het beviel jou goed dus? Mij lijkt het in ieder geval erg leuk, al is drie jaar wel wat langer.
Het beviel jou goed dus? Mij lijkt het in ieder geval erg leuk, al is drie jaar wel wat langer.