Moet het ff kwijt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maarten Godschalk

Moet het ff kwijt...

Bericht door Maarten Godschalk » 05 jan 2010, 22:58

Een uur geleden kwam ik terug van werkzaamheden en reed ik, zoals wel vaker, een stukje om omdat het lekker rustig op de weg is. Ik reed op de Boelelaan in Amsterdam Buitenveldert waar ik voor rood licht kwam te staan. Een tram stak de weg over, maar dat werd niet opgemerkt door een snorscooter die in dezelfde richting als ik op het fietspad reed. Die vent knalt er vol op met zo'n 30-40 km/h, head first. Blijft bewusteloos zitten, z'n benen half onder de tram en zijn lichaam klem tussen de scooter en de tram. Ik ren uit mijn auto terwijl de held op sokken in de auto naast me wegrijdt. Voel de pols van die gozer (die was aanwezig) en bel meteen 112. Ambulance wordt op weg gestuurd. Ging allemaal vet snel. Tramchauffeur er bij, omstanders kwamen er bij (de eerste 30 sec was ik de enige omstander/getuige. Ambulance arriveert, die gast wordt losgemaakt. Nog steeds buiten kennis. Eenmaal op de brancard (van top tot teen met planken en spalken gestabiliseert) wordt hij opeens vet paniekerig, moet worden vastgehouden door ambulancepersoneel etc.. Echt heel onwerkelijk.
Heb bij de politie en iemand van het GVB een verklaring afgelegd, met trillende handen. Nu zit ik thuis en heb ik iets van, WTF is me overkomen. Echt onwerkelijk, dit wens je niemand toe..

MartijnGizmo

Re: Moet het ff kwijt...

Bericht door MartijnGizmo » 05 jan 2010, 23:00

Dat soort dingen zijn idd nooit leuk. Fijn dat je het iig hier ff van je af kan schrijven... :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jan 2010, 23:02

Kan me voorstellen dat zoiets wel heftig is. Klasse dat je je er niet afzijdig van hebt gehouden! sterkte met het verwerken wat je hebt gezien, iets wat in de wereld dagelijkse kost is op heel veel plekken in de wereld. Probeer te relativeren is mijn advies en er niet teveel bij te na te denken zeg maar...
Laatst gewijzigd door Metchu op 05 jan 2010, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 05 jan 2010, 23:02

Goed gehandeld lijkt me. Er zijn veel mensen die niet doen in zo'n situatie, top!

Nu sterkte met de gevolgen, gaat je niet in de koude kleren zitten.

RVV

Bericht door RVV » 05 jan 2010, 23:03

Sterkte ermee.

Slachtofferhulp mischien ?

Joy

Bericht door Joy » 05 jan 2010, 23:04

Goed gehandeld. Meer kun je ook niet doen. Hopelijk komt het slachtoffer er weer bovenop, dat is alles wat je kunt hopen.

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 05 jan 2010, 23:06

Ik denk niet dat ik slachtofferhulp nodig zal hebben, maar weet ook niet of ik vannacht lekker slaap.. Het blijft toch op je netvlies staan. Maargoed, die kerel komt er wel bovenop en besides, het was z'n eigen schuld.. :?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 jan 2010, 23:07

Sja, wat een rare om ff een tram te koppen zeg :stom:

Wel top dat je geholpen hebt :clap:

EG

Bericht door EG » 05 jan 2010, 23:14

Je bedoelt zeker met de kruising met de Buitenveldertselaan?

Al die kruisingen van de Buitenveldertsebaan en Beneluxbaan (Amstelveen) zijn echt ongelofelijk gevaarlijk, door de jaren heen zijn daar echt veel ongelukken gebeurt...

Maarja geloof me die gast heeft echt een engeltje op zijn schouder, hij kon ook onder de tram komen (wat ook is gebeurt in het verleden)... En dat zou veel minder leuke dingen op je netvlies toveren...

Just curious, kwam je vanaf de VU ziekenhuis/Amstelveenseweg kant, of vanaf de Novotel/Rai kant ?

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 05 jan 2010, 23:15

EG schreef:Je bedoelt zeker met de kruising met de Buitenveldertselaan?

Al die kruisingen van de Buitenveldertsebaan en Beneluxbaan (Amstelveen) zijn echt ongelofelijk gevaarlijk, door de jaren heen zijn daar echt veel ongelukken gebeurt...

Maarja geloof me die gast heeft echt een engeltje op zijn schouder, hij kon ook onder de tram komen (wat ook is gebeurt in het verleden)... En dat zou veel minder leuke dingen op je netvlies toveren...
Nee de Boelelaan, waar lijn 16 (rijdt daar sinds een paar jaar) naar z'n eindpunt gaat.
Maar de kruisingen in A'veen zijn inderdaad ook vrij gevaarlijk.

Tom

Bericht door Tom » 05 jan 2010, 23:17

Dan is het toch onbegrijpelijk dat ambulancebroeders uitgescholden worden als ze hun werk doen...... :protest:

Sterkte iig....

EG

Bericht door EG » 05 jan 2010, 23:18

Maarten Godschalk schreef:

Nee de Boelelaan, waar lijn 16 (rijdt daar sinds een paar jaar) naar z'n eindpunt gaat.
Oh je bedoelt gewoon voor het VU ziekenhuis zeg maar, waar de trams vanaf de Amstelveenseweg komen, en dan schuin (vanaf de Amstelveenseweg gezien) naar links rijden de Gustav Mahlerlaan in (ja dat stuk heet ook zo).

Linkie:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 01134&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 05 jan 2010, 23:19

EG schreef:
Maarten Godschalk schreef:

Oh je bedoelt gewoon voor het VU ziekenhuis zeg maar, waar de trams vanaf de Amstelveenseweg komen, en dan schuin (vanaf de Amstelveenseweg gezien) naar links rijden de Gustav Mahlerlaan in (ja dat stuk heet ook zo).

Linkie:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 01134&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt ja.Je bent aardig op de hoogte ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2010, 23:30

goed gehandeld Maarten :clap:

en ja...die sommige scooterlui :sealed: afijn niet prettig natuurlijk, en denk dat jij slachtofferhulp niet nodig hebt, als je een beetje kan relativeren leer je er wel mee leven. :thumbup:

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 05 jan 2010, 23:32

Thanks voor reacties trouwens, doet me goed :)

Luuk

Bericht door Luuk » 05 jan 2010, 23:35

Jeetje, bizar Maarten! Goed dat je gelijk tot actie over bent gegaan :thumbup: , en niet wegrijden of weet ik 't...

Mja lijkt mij ook dat je dan thuis zit en zit... WTF! :nah:

allen

Bericht door allen » 05 jan 2010, 23:37

:thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 jan 2010, 08:11

Wow, bizar idd! Goed gehandeld, dat wel! :thumbup:

frankv

Bericht door frankv » 06 jan 2010, 08:26

goed dat je zo hebt gereageerd, het is in werkelijkheid inderdaad veel ingrijpender dan als je het op tv of foto's ziet, het grijpt je in werkelijkheid veel meer aan

de keren dat ik het heb meegemaakt blijven me nog altijd bij, niet op een vervelende manier, maar ze zitten nog wel opgeslagen merk ik als ik je bericht lees

Knot

Bericht door Knot » 06 jan 2010, 09:45

Goed dat je meteen in actie komt, zou iedereen moeten doen, top!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 jan 2010, 10:46

Goed gedaan! Inderdaad niet afwachten tot iemand anders wat doen maar zelf meteen in actie komen. Paniek zal wel komen doordat de man eerst buiten bewustzijn was en plotseling weer bij bewustzijn te komen. Als je dan op een brancard ligt kan dat wat paniek veroorzaken.

Verder niet te veel over nadenken meer, want jij kon er niets aan doen en nu kun je er toch niets meer aan veranderen. Morgen weer een nieuwe dag :thumbup:

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 06 jan 2010, 10:54

Wel top dat je gestopt bent Maarten.
Er zijn inderdaad een hoop mensen die zoiets hebben van, ach iemand anders stopt wel.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 06 jan 2010, 12:30

Super Maarten.....

Denk dat de beste man je daar ook wel dankbaar voor is !
En inderdaad, dit beeld blijf je nog wel even een tijdje in je hoofd houden.
Meestal ga je je daarna pas realiseren hoe het ook had kunnen aflopen....en dat zijn pas de minder prettige beelden !

Nogmaals respect, niet langs de lijn blijven staan of je hoofd omdraaien, maar vanuit een reflex gewoon helpen !
Er zijn een heleboel mensen die, als je het aan ze vraagt, gelijk zeggen dat ze zouden helpen, maar op het "moment supreme" verstijven ze....

Jij niet, en dat zegt wel iets over hoe je in elkaar steekt !

Net als Paul, die als "stoere man" overkomt, maar wel het water induikt om een hondje op de kant te halen.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 jan 2010, 12:49

Super gehandeld Maarten!! In zo'n moment moet je je inderdaad geen moment bedenken en direct te hulp schieten.

Bizar dat het gewoon een halve minuut (op zo'n moment echt lang!!) moet duren voordat er andere mensen ingrijpen. Ik heb hetzelf ook van 2 kanten
meegemaakt. Dat ik ging helpen en eigenlijk niemand anders kwam assisteren, maar ook de andere kant van het verhaal. Dat ik een ongeval had
en dat geen van de achteropkomende auto's/bestuurders te hulp is geschoten. Was samen met Steven enkele jaren terug. Niemand op de weg deed
wat, enige die kwam was een boer die het op enkele honderden meters afstand had gezien wat er gebeurd was.

Je hebt erg goed gehandeld en nu is het gewoon een kwestie van oplsaan en vergeten. Tuurlijk blijft het je altijd bij, maar er is jouzelf niets overkomen
en ook de man op de scooter zal er vast en zeker goed vanaf komen. Je trillende handen is gewoon een pure adrenaline-reactie. Succes en sterkte,
maar til er niet te zwaar aan. Je hebt gewoon goed gedaan!!!

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 06 jan 2010, 14:14

Maarten Godschalk schreef:Ik denk niet dat ik slachtofferhulp nodig zal hebben, maar weet ook niet of ik vannacht lekker slaap.. Het blijft toch op je netvlies staan. Maargoed, die kerel komt er wel bovenop en besides, het was z'n eigen schuld.. :?
Goed gehandeld Maarten, zorg ervoor dat je er over kan praten met iemand. En als het toch door je hoofd blijft spoken moet je zeker niet schromen om slachtofferhulp aan te vragen :idea:

Ik heb zelf afgelopen maandag een redelijk ingrijpende uitruk gehad. En wij krijgen gelijk erna al een soort van slachtofferhulp, en ik heb die nacht ook nauwelijks geslapen.

http://www.districthonselersdijk.nl/ind ... 0&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie