Ervaringen met Semi slicks
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10
Ervaringen met Semi slicks
Welke semi slicks bevallen jullie goed ? Heb zelf wel aardig wat ervaging met volle race banden, alleen semi's ben ik nog niet echt in thuis. En ik wil wel graag met 2 soorten compound rijden, harder voor en zachter achter want mijn ervaring is dat met een te zachte compound op de aandrijvende kant je banden gaan smeren als een gek en ze binnen no time op zijn.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Ervaringen met Semi slicks
Ik heb ervaring met Toyo R888s op mijn Elise. Daar ben ik erg goed over te spreken. Mede vanwege het lage gewicht weinig last van smeren. Slijtage valt ook heel erg mee. Wel kun je heel goed merken als er nog geen warmte in de band zit. Regen gaat redelijk en dan bedoel ik ook niet meer dan redelijk. Je hebt van de R888s verschillende compounds (medium/soft/supersoft = G/GG/GGG) waarbij de laatste bedoeld zijn als regenband.
Naar wat ik heb horen vertellen doen ze het iets beter dan de Yokohama A048s op de Elises en Exiges. Ik heb geen ervaring met Michelin Pilot Sport Cup en Pirelli P-Zero Corsa.
Naar wat ik heb horen vertellen doen ze het iets beter dan de Yokohama A048s op de Elises en Exiges. Ik heb geen ervaring met Michelin Pilot Sport Cup en Pirelli P-Zero Corsa.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Ervaringen met Semi slicks
Ik heb alleen ervaring met de R888 als semi slick en is mij in alle opzichten meegevallen (in vergelijking met de straatbanden). Het geluid en slijtage, wat als grote nadelen worden ervaren, vallen mij juist reuze mee. De grip in nat gaat opzich wel, maar hangt sterk af van de temperatuur. Zonder temperatuur erin/koudere weersomstandigheden geeft de auto gewoon niet de feel die je wilt, maar dat moet ook niet de insteek van de band zijn denk ik
.
Maar wat is de insteek van de band en waarom geen echte slick? Semi's zijn geweldig voor mensen die straat gewend zijn, maar de meeste die ook op slicks rijden vinden het verschil tov straat vaak te klein.
(voor mij is de R888 het geld dubbel dwars waard en ik koop zodra deze helemaal af is weer de volgende
).

Maar wat is de insteek van de band en waarom geen echte slick? Semi's zijn geweldig voor mensen die straat gewend zijn, maar de meeste die ook op slicks rijden vinden het verschil tov straat vaak te klein.
(voor mij is de R888 het geld dubbel dwars waard en ik koop zodra deze helemaal af is weer de volgende

- jos_br
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Ervaringen met Semi slicks
Ik heb met de R888 ook gewoon op straat gereden en baalde eigenlijk na de overstap naar de straatbanden (Conti sportcontact3) wel van het verschil in handling.....Kasteel schreef:Ik heb alleen ervaring met de R888 als semi slick en is mij in alle opzichten meegevallen (in vergelijking met de straatbanden). Het geluid en slijtage, wat als grote nadelen worden ervaren, vallen mij juist reuze mee. De grip in nat gaat opzich wel, maar hangt sterk af van de temperatuur. Zonder temperatuur erin/koudere weersomstandigheden geeft de auto gewoon niet de feel die je wilt, maar dat moet ook niet de insteek van de band zijn denk ik.
Maar wat is de insteek van de band en waarom geen echte slick? Semi's zijn geweldig voor mensen die straat gewend zijn, maar de meeste die ook op slicks rijden vinden het verschil tov straat vaak te klein.
(voor mij is de R888 het geld dubbel dwars waard en ik koop zodra deze helemaal af is weer de volgende).
Jos.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Ervaringen met Semi slicks
Ik wil die R888 straks ook onder mn MG ZR leggen 

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Ervaringen met Semi slicks
Ik heb inmiddels zo'n 10.000km op de straat gereden met Michelin Pilot Sport Cups.
In de regen vind ik het moeilijk inschatten waar de grens ligt. Aan een stoplicht zet de achterkant flinke stappen opzij zelfs als je beheerst (maar wel vlot) probeert op te trekken in de zeikende regen. In bochtenwerk doen ze het (eenmaal warmgereden) eigenlijk best wel goed zolang je maar niet in staand water komt aangezien dat dodelijk kan zijn. Ik heb in november op kleine Engelse binnenwegen gereden die kletsnat waren en bedekt waren met gevallen bladeren. Ondanks het geringe profiel op mijn banden ging dat vrij goed.
De slijtage vond ik ook wel meevallen. Ik heb 10.000km gereden op een setje achterbanden. Trackdays doe ik niet aan een smeren komen die banden niet toe op de straat (althans niet zoals ik ermee rijd).
Het grootste nadeel voor mij is dat de zijwangen werkelijk glashard zijn. Enig comfort op korte oneffenheden zoals slecht gelegde klinkers en door boomwortels omhoog gedrukt asfalt hoef je niet te verwachten.
In de regen vind ik het moeilijk inschatten waar de grens ligt. Aan een stoplicht zet de achterkant flinke stappen opzij zelfs als je beheerst (maar wel vlot) probeert op te trekken in de zeikende regen. In bochtenwerk doen ze het (eenmaal warmgereden) eigenlijk best wel goed zolang je maar niet in staand water komt aangezien dat dodelijk kan zijn. Ik heb in november op kleine Engelse binnenwegen gereden die kletsnat waren en bedekt waren met gevallen bladeren. Ondanks het geringe profiel op mijn banden ging dat vrij goed.
De slijtage vond ik ook wel meevallen. Ik heb 10.000km gereden op een setje achterbanden. Trackdays doe ik niet aan een smeren komen die banden niet toe op de straat (althans niet zoals ik ermee rijd).
Het grootste nadeel voor mij is dat de zijwangen werkelijk glashard zijn. Enig comfort op korte oneffenheden zoals slecht gelegde klinkers en door boomwortels omhoog gedrukt asfalt hoef je niet te verwachten.
- Ferdi
- Berichten: 3091
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Ervaringen met Semi slicks
Hier ook erg goede ervaring met de Toyo R888, heb ze ook onder een vrij lichte auto zitten en na 2 trackdays, rondje Nürburgring en een 1500 straatkilometers valt de slijtage mij nog reuze mee
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Ervaringen met Semi slicks
Same here hoorjos_br schreef:Ik heb met de R888 ook gewoon op straat gereden en baalde eigenlijk na de overstap naar de straatbanden (Conti sportcontact3) wel van het verschil in handling.....Kasteel schreef:Ik heb alleen ervaring met de R888 als semi slick en is mij in alle opzichten meegevallen (in vergelijking met de straatbanden). Het geluid en slijtage, wat als grote nadelen worden ervaren, vallen mij juist reuze mee. De grip in nat gaat opzich wel, maar hangt sterk af van de temperatuur. Zonder temperatuur erin/koudere weersomstandigheden geeft de auto gewoon niet de feel die je wilt, maar dat moet ook niet de insteek van de band zijn denk ik.
Maar wat is de insteek van de band en waarom geen echte slick? Semi's zijn geweldig voor mensen die straat gewend zijn, maar de meeste die ook op slicks rijden vinden het verschil tov straat vaak te klein.
(voor mij is de R888 het geld dubbel dwars waard en ik koop zodra deze helemaal af is weer de volgende).
Jos.


- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Ervaringen met Semi slicks
Anders de toyo R1R ook lekker zacht en prima voor op straat, schijnt wel beter te werken, deze band onder een lichte auto.. (een witte ofzo..
)

- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Ervaringen met Semi slicks
Ik rij op trackdays vaak met Yokohama A048. Echt super banden, enorm veel grip, harde wang en super voorspelbaar gedrag.
Ik raad af om er mee in de regen te gaan rijden. Opdrogende baan gaat wel, maar een goed natte baan kan voor problemen zorgen.
Voordeel van semi's is dat je ermee naar je trackday kan rijden op de openbare weg, maar kijk dan dus uit als het gaat regenen.
Ik raad af om er mee in de regen te gaan rijden. Opdrogende baan gaat wel, maar een goed natte baan kan voor problemen zorgen.
Voordeel van semi's is dat je ermee naar je trackday kan rijden op de openbare weg, maar kijk dan dus uit als het gaat regenen.
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
- Locatie: Hengelo
Re: Ervaringen met Semi slicks
Marcel (civic coupe), Marco (de ring golf) rijden met Kumho V70a heb je ook in verschillende compounds (soft, medium en hard) Marcel rijd dacht ik met rondom hard, Marco met verschillende compounds.
Zelf rij ik met de R1R (civic), al is dat geen echte semi, en ik heb verder ook geen vergelijkingsmateriaal. Bevalt iig voorlopig goed (rondje of 40 ring, en de nodige straat KM's).
Zelf rij ik met de R1R (civic), al is dat geen echte semi, en ik heb verder ook geen vergelijkingsmateriaal. Bevalt iig voorlopig goed (rondje of 40 ring, en de nodige straat KM's).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Herr Erik en 8 gasten