Kitcars

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
kitcarcollection

Kitcars

Bericht door kitcarcollection » 13 dec 2009, 02:35

Hallo, ik ben Bas en verzamel kitcars. Ik heb er nogal wat, allemaal namaak uit engeland dus maar wel voor op de openbare weg.
Ik verkoop de meeste kitcars ook via mn website maar wil dat hier niet commercieel als sluikreclame doen.

Ik rijd af en toe met een Mclaren M6 en ben bezig met afbouwen van een Lola T70 MK3b, beiden met kenteken. De T70 moet in 2010 klaar zijn om naar de 24uurs racce van lemans te gaan.

Racen doe ik in de CCRC via oa de DNRT met een MK indy met bike motor, Verreweg de goedkoopste (niet commerciele) race klasse
ook dat is hobby. Het kost minder dan karten en is dus iedereen aan te bevelen.
Hier een foto van mij in de Indy.
Afbeelding

De Mclaren
Afbeelding
De T70
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kitcarcollection op 13 dec 2009, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Re: Kitcars

Bericht door GTRene » 13 dec 2009, 04:33

mooi man :thumbup: vooral die Lola T70 :df:

welkom, ben tegenwoordig erg geintresseerd in de Ford GT40 replica van een goede makelij en minimaal 500<>580pk en met een RVS of alu of goed verzinkt chassis, dus bv een CAV of RCR of SPF of ERA? als ie maar goed is en een modern onderstel heeft maar klasieke looks en ow LHD graag en op een oud nr dus jaren 60 maar nieuw gebouwd :wink:

In amerika staan er regelmatig wat te koop...maja gedoe met hier krijgen en betalingen, maar zal er ooit wel van komen als het gunstig blijft...maja moet ik wel eerst men Hartge verkopen :mrgreen: mar het lonkt wel zo'n ding...

Jorik

Bericht door Jorik » 13 dec 2009, 06:58

Welkom!

Wat is die Lola enorm gaaf! Heb je daar wat meer info over en meer foto's van?

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2009, 10:40

Welkom op DF ! Andere topic heb ik vanaf de startpost opgeschoond. Ging helemaal de verkeerde kant op. :wink:

kitcarcollection

Bericht door kitcarcollection » 13 dec 2009, 13:36

ja Rico , ik kwam wat onhandig binnen op het forum. Ik weet nu hoe het hier werkt en als mijn berichten op reclame lijken pas ze dan maar aan.Mijn handel is mijn hobby en zonder handel geen hobby maar ik wil me hier niet als handelaar profileren maar als autohobbyist zoals de rest ..

Wat betreft de GT40, ik heb een paar gehad van KVA w.o .de longtail, de beste van het origineel maar chassis is niet te vergelijken met CAV of bv Southern GT, MDA(inmiddels ook failliet) of Tornado. Een goede gt40 is kostbaar. Als je er een gaat bouwen met v8, bedenk dan dat het kenteken meer kost dan de auto bouwen, met de nieuwe co2 regelingen bij nieuwe auto's etc. Gebruikt kopen op oldtimerpapieren is de beste optie

Mijn Lola mk3b is van GTD op oldtimerkenteken, zeer zeldzaam, slechts enkelen gebouwd. Het chassis is van een CAV gt40 met uiteraard een v8.
Schitterend chassis, onafhankelijk rondom met pusrods etc
In de USA wordt de t70 coupe nog nagebouwd door RCR met een monococque chassis. Niet mijn keuze gezien de kwetsbaarheid in vergelijk met een spaceframe waar je makkelijk in kunt lassen en slijpen in geval van schade. Een monococque is meestal in 1 klap volledig afgeschreven..

De Mclaren is overigens van Tornado, gebouwd in 1994.

op verzoek nog n foto van de t70
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 13 dec 2009, 14:27

Zelf bouwen begin ik voorlopig niet aan, bovendien geen ruimte voor, dus dat zou dan een kant klare worden liefst met Stainles Steel chassis.

neem aan dat die Lola als ie het chassis heeft van de GT40 CAV ook een RVS chassis is? of is het al een oudere (weet niet wanneer CAV met RVS chassis begonnen is)

dat type McLaren doe me niet veel, je hebt trouwens ook nog dat rondere type daarvan?, hou meer van ronde vormen ;-) maar wel strak gelijnd.

trouwens zoals bij de Sueprformance hebben ze bv de roush? motor met 550pk ofzo, maar is dat nu een oude opgedofte motor of toch nieuw...je kan ze namelijk nieuw op oud nr kopen, dus bv 1965...dat zou best interessant zijn.

kitcarcollection

Bericht door kitcarcollection » 13 dec 2009, 14:49

nieuw op oud nummer gaat niet meer op. Een voormalig nederlands importeur heeft daar problemen mee gekregen.
In engeland kon je ze nog wel eens op "age related bouwjaar" krijgen adhv de gebruikte componenten. Ook dat lukt niet meer.

Ik heb een stalen spaceframe (gelukkig)
Een RVS buizen chassis wil je ECHT NIET en al helemaal geen wielophanging van RVS! Dat scheurt onder torsie.
Geef mij maar staal. RVS is alleen bruikbaar voor afwerkingsdelen die geen krachten te verwerken krijgen.
De monococques van CAV waren vaak wel RVS inderdaad.
De monococque in de usa is van Aluminium , vergelijkbaar met een Elise, Als geheel is het sterk maar o zo kwetsbaar en onherstelbaar bij schade..

Een uitlaat van RVS is al discutabel al is het wel mooi.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 dec 2009, 15:27

Welkom hier Bas!

Ziet erg erg gaaf uit, dat speelgoed dat je daar hebt. Vooral je Lola ziet er echt onwijs gaaf uit!! Misschien leuk om met wat verhalen en foto's
de bouw van je auto hier verder te vermelden, denk dat daar we animo voor is.

Veel plezier op het forum en tot ziens op een meeting!

Groeten,

Mark

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 dec 2009, 15:34

Welkom hier.

RJay

Bericht door RJay » 13 dec 2009, 18:07

Zo, mooi spul hoor :thumbup:
Zelf ook van plan ooit eens een mooie kitcar te maken.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 13 dec 2009, 18:33

Welkom Bas met een supercoole hobby!!! :df: 8)

Luuk

Bericht door Luuk » 15 dec 2009, 13:47

Welkom Bas! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 dec 2009, 13:47

Welkom! Gave hobby!

Joy

Bericht door Joy » 15 dec 2009, 19:08

Welkom, leuke set auto's heb je zo bij elkaar.

Dit ligt dan ook in je straatje ?

http://www.autoweek.nl/video/1584/Blits ... lo-replica" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 15 dec 2009, 21:25

Welkom Bas...

Leuke hobby heb je :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 dec 2009, 21:44

Wow :shock:

Welkom, leuke hobby.

kitcarcollection

Bericht door kitcarcollection » 19 dec 2009, 01:39

Joy schreef:Welkom, leuke set auto's heb je zo bij elkaar.

Dit ligt dan ook in je straatje ?

http://www.autoweek.nl/video/1584/Blits ... lo-replica" onclick="window.open(this.href);return false;
ben niet zo van de lambo en ferrari replica's, zeker niet op pontiac en toyota basis.

Waarom dan wel een lola t70 coupe, , nou , dat zit onderhuids en in de historie en vind er maar eens een uberhaupt ergens

De lotus-7 replica's en aanverwanten zijn geweldig. No nonsense auto's, voor weinig geld met prestaties van de duurst denkbare auto's voor de kosten van een 2e hands volkswagen.

Dat is zo'n beetje grofweg waarom ik in de kitcars ben beland. Bovendien kan je er elke techniek in kwijt, ongelimiteerd en de pk-gewicht verhouding verdrievoudigt met de keuze van een kitcar en als echte autofreak ben je dan wel snel verkocht. Het zijn wel auto's waar je enigzins kennis van zaken voor moet hebben anders wordt het alsnog een dure hobby.
.

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 19 dec 2009, 20:47

Hey Bas, welkom hier :)

harm b

Bericht door harm b » 20 dec 2009, 22:32

hey Bas

jij ook hier

dat werd eigenlijk ook wel tijd

volgens mij moet je toch nog wel ff doorwerken om de t70 klaar te krijgen voor le mans
ik heb de UVA nu bijna klaar voor het kenteken
nog een verse koppeling erin ,wat vloeistofjes en het rechter spatbord en dan mag le mans beginnen dacht ik.

veel plezier hier

Niels Boer

Bericht door Niels Boer » 20 dec 2009, 22:52

Erg vetjes !! Kitcars zijn gaaf.

Roy

Bericht door Roy » 21 dec 2009, 15:17

Kitcars kunnen zeer gaaf zijn. Wat ik echter zo "droevig" vind vaak, zijn die kitcars zonder motorische aanpassingen. Net bij de dealer even een Autoweek doorgebladerd en daar zag je een artikel over een man met een Lamborghini Diablo kitcar met als auto de (natuurlijk) Pontiac Fiero. Ga je dus de stats van die "Lambo" bekijken, trekt ie in 6 seconden naar de 100 met een topsnelheid van 167 km/h ofzo. :hammer:

Richard R.

Bericht door Richard R. » 24 dec 2009, 12:41

Hoi Bas,

nog een kitcarrijder hier! :D Welkom!

kitcarcollection

Bericht door kitcarcollection » 06 mar 2011, 01:44

de kitcarhobby en handel heeft dermate vormen aangenomen dat ik een huis in mn garage heb gebouwd.
Een normaal mens koopt eerst een huis. Ik eerst een bedrijfshal met woonbestemming, 50 kitcars ingezet al wonend in mn kantoor, en toen pas een bouwaanvraag voor een huis bij de gemeente ingediend.
Naast een lieve vriendin die vriendin is, ben ik wel (informeel) getrouwd met de kitcars.

De verzameling kitcars varieert nogal en is onder de kitcarcollection op het net te vinden. Ik ondersteun ook mensen die dit soort auto's bouwen en heb ook diverse nieuwe kits hier.

Ik was overigens ooit software programmeur maar door deze compleet uit de hand gelopen hobby (=beroep) ben ik daarin niet meer aktief.

Ik heb er ooit een club voor opgericht in 2001 (kcc, kitcarclub) die momenteel erg groot is geworden maar ik ben daar niet meer aktief ivm tijdgebrek. Ze hebben ook een forum maar puur op kitcars gericht. Wel lekker technisch en er heerst een laag poetsclubgehalte en hoog-technisch. Dat dan weer wel..

Driving fun is lekker algemeen en van alles wat, dus kan hier ook wel uit de voeten, vandaar dat ik af en toe eens wat op het forum knal hier.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2011, 03:24

50? :shocking:
damn...wat veel, ik zag een tijdje terug je advertenties al op mobile.de met die rocket of hoe heet die open snelle fun car :D
wellicht een keer een kleine meeting bij jou houden, kitcars kieken :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2011, 08:49

Die Rocket heet inderdaad Rocket: http://www.driving-fun.com/1081/home/te ... -geld.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

...en een kijkje bij Bas is zeker de moeite waard als je van kitcars houdt, want er staat veel moois tussen.

Plaats reactie