Voorstellen + 147 GTA of e39 M5? = Geworden: M3!
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Voorstellen + 147 GTA of e39 M5? = Geworden: M3!
Hoi, ik ben Jeffrey, 22 jaar. Al sinds jong af aan autogek. Rij nu een Alfa Romeo 147 GTA en reed hiervoor een MG ZR 160.
Zit gelijk met een vraag:
Ik zit erg te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik heb mezelf voor de keuze gesteld om of voor een supercharger te kiezen voor mijn huidige auto, of een e39 M5 aan te schaffen.
De M5 is niet zo extreem duur in aanschaf, maar hoe zit het met onderhoudskosten?
Zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik toch besluit voor de M5 te gaan kijken? Wat is bijv. een degelijke km-stand, zwakke plekken etc...
Moeilijke beslissing...
B.v.d
Zit gelijk met een vraag:
Ik zit erg te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik heb mezelf voor de keuze gesteld om of voor een supercharger te kiezen voor mijn huidige auto, of een e39 M5 aan te schaffen.
De M5 is niet zo extreem duur in aanschaf, maar hoe zit het met onderhoudskosten?
Zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik toch besluit voor de M5 te gaan kijken? Wat is bijv. een degelijke km-stand, zwakke plekken etc...
Moeilijke beslissing...
B.v.d
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 13 mar 2011, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Voorstellen
Welkom hier Jeffrey
- Tristan
Hoi Jeffrey, welkom.
Kan Madeno Racing niks voor je betekenen? Zij hebben immers veel ervaring met Alfa's, N/A tuning en compressors. Neem me te herinneren dat zij voor de GTA een 300pk pakket hadden zonder S/C. Zij leveren ook een S/C voor de Alfa 6-cilinders.
Kan Madeno Racing niks voor je betekenen? Zij hebben immers veel ervaring met Alfa's, N/A tuning en compressors. Neem me te herinneren dat zij voor de GTA een 300pk pakket hadden zonder S/C. Zij leveren ook een S/C voor de Alfa 6-cilinders.
- BamiesGTA
Madeno racing heb ik al goede ervaringen mee. Maar vind de performance-paketten die zij leveren erg duur. 10k voor nog geen 300pk. Voor 7k heb ik 320pk d.m.v een supercharger.
Aan de andere kant: Het zal mij in totaal zo'n 15k gaan kosten om mijn GTA te verbouwen. Dit ga ik er zoiezo niet meer uit halen als ik hem verkoop, maar zelfs niet een beetje gok ik... Wat dat betreft is een M5 een stukje waarde-vaster en ik heb een complete M5 voor de ombouwprijs van mijn GTA...
Denk dus wel dat het de M5 word. Moet enkel nog kijken hoeveel de all-risk zal worden, dit is ook een hekelpunt...
Maar mocht het een M5 worden heb ik in totaal ruim 20k te besteden...
Heeft iemand voor mij wat aanschaftips en wat een schappelijke prijs is en een ''lage'' kilometerstand?
Aan de andere kant: Het zal mij in totaal zo'n 15k gaan kosten om mijn GTA te verbouwen. Dit ga ik er zoiezo niet meer uit halen als ik hem verkoop, maar zelfs niet een beetje gok ik... Wat dat betreft is een M5 een stukje waarde-vaster en ik heb een complete M5 voor de ombouwprijs van mijn GTA...
Denk dus wel dat het de M5 word. Moet enkel nog kijken hoeveel de all-risk zal worden, dit is ook een hekelpunt...
Maar mocht het een M5 worden heb ik in totaal ruim 20k te besteden...
Heeft iemand voor mij wat aanschaftips en wat een schappelijke prijs is en een ''lage'' kilometerstand?
-
Re: Voorstellen + 147 GTA of e39 M5?
Welkom,
persoonlijk vind ik het een makkelijke keuze... e39 M5, veel meer fun! Bovendien gaan jouw onderhoudskosten ook omhoog (waarschijnlijk) met een supercharger erop... En, niet te vergeten, alles wat je nu investeert in de alfa, verlies je als het ware.
persoonlijk vind ik het een makkelijke keuze... e39 M5, veel meer fun! Bovendien gaan jouw onderhoudskosten ook omhoog (waarschijnlijk) met een supercharger erop... En, niet te vergeten, alles wat je nu investeert in de alfa, verlies je als het ware.
- 2000USA
Welkom!
Hoewel een echte Alfist, zou ik denk ik ook voor de BMW gaan. 300-320 pk op de voorwielen is toch lastig te handelen, zelfs als er een mooi diff op zit.
De Alfa V6 is natuurlijk wel een pareltje, en het totaalpakketje een monsterlijke auto.
Maar, met een M5 zit je al standaard op 400pk, met de optie om die ook nog te kietelen (580 oid? met S/C?), waarbij het dan ook beter op het asfalt te brengen is. Natuurlijk wel een totaal andere auto.
Voor beide auto's is wat te zeggen, succes met de keuze!
Hoewel een echte Alfist, zou ik denk ik ook voor de BMW gaan. 300-320 pk op de voorwielen is toch lastig te handelen, zelfs als er een mooi diff op zit.
De Alfa V6 is natuurlijk wel een pareltje, en het totaalpakketje een monsterlijke auto.
Maar, met een M5 zit je al standaard op 400pk, met de optie om die ook nog te kietelen (580 oid? met S/C?), waarbij het dan ook beter op het asfalt te brengen is. Natuurlijk wel een totaal andere auto.
Voor beide auto's is wat te zeggen, succes met de keuze!
- Jelmer850i
Welkom!
M5 natuurlijk!, zie PB
M5 natuurlijk!, zie PB
- Robertdj
De e39 M5 natuurlijk, een tijdloos model. In goede conditie lijkt een M5 mij ook veel waardevaster.
@2000USA
Eerder iets van 380pk
@2000USA
Eerder iets van 380pk
- 2000USA
In originele staat wellicht, na wat jaartjes gebruikt te zijn.Robertdj schreef:De e39 M5 natuurlijk, een tijdloos model. In goede conditie lijkt een M5 mij ook veel waardevaster.
@2000USA
Eerder iets van 380pk
Ik doelde meer op het aanstaande (?) project van Paul; KLIK
- Robertdj
Niet eens, ook nieuw haalden ze de 400 niet. Leuk project trouwens2000USA schreef:In originele staat wellicht, na wat jaartjes gebruikt te zijn.Robertdj schreef:De e39 M5 natuurlijk, een tijdloos model. In goede conditie lijkt een M5 mij ook veel waardevaster.
@2000USA
Eerder iets van 380pk
Ik doelde meer op het aanstaande (?) project van Paul; KLIK

-
Denk je ook aan de verzekeringskosten? Zullen toch niet misselijk zijn om op je 22ste een M5 te rijden....
- BamiesGTA
WA+ valt hij mee. All-Risk is al een probleem, maar komt goed. De wegenbelasting is duurder 

- Jelmer850i
Geef mij het adres van de verzekeraar......BamiesGTA schreef:WA+ valt hij mee. All-Risk is al een probleem, maar komt goed. De wegenbelasting is duurder
Bel ze eers maar eens, merk je dat je van de koude kermis thuis komt......
-
Ik ben 20 jaar... Peugeot 206 gti kon ik WA+ maar bij een enkele verzekeren voor een achterlijk bedrag voor zo een auto. Daarom heb ik nu een tweede motor
. M5 zal kunnen... voor een nog veel belachelijker bedrag 

- BamiesGTA
Zoals ik al zei is all-risk een probleem bij de meeste verzekeraars.Jelmer850i schreef:Geef mij het adres van de verzekeraar......BamiesGTA schreef:WA+ valt hij mee. All-Risk is al een probleem, maar komt goed. De wegenbelasting is duurder
Wa+ incl. inzittenden, rechtsbijstand en al die meuk kwam ik op €90 uit..
- Robertdj
Bij welke verzekeraar?BamiesGTA schreef:Zoals ik al zei is all-risk een probleem bij de meeste verzekeraars.Jelmer850i schreef:Geef mij het adres van de verzekeraar......BamiesGTA schreef:WA+ valt hij mee. All-Risk is al een probleem, maar komt goed. De wegenbelasting is duurder
Wa+ incl. inzittenden, rechtsbijstand en al die meuk kwam ik op €90 uit..
- BamiesGTA
verzekersnel.nl
- Robertdj
Zullen wel standaard voorwaarden zijn, maar ik vind het toch wel apart...Dekking Alle van buitenkomende onheilen
Uitsluitingen Schade ontstaan indien de bestuurder onder invloed was van alcoholhoudende drank of drugs, door
weersinvloeden, herstel technische gebreken, schade aan banden, slijtage, materiaalmoeheid,
waardevermindering, onvoldoende onderhoud, constructiefouten, overbelasting, inbeslagneming,
breuk-, motor- en machineschade, tanken van verkeerde brandstof, gebruik verkeerde oliën
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Denk dat ze daarmee hagel bedoelen....Robertdj schreef:Zullen wel standaard voorwaarden zijn, maar ik vind het toch wel apart...Dekking Alle van buitenkomende onheilen
Uitsluitingen Schade ontstaan indien de bestuurder onder invloed was van alcoholhoudende drank of drugs, door
weersinvloeden, herstel technische gebreken, schade aan banden, slijtage, materiaalmoeheid,
waardevermindering, onvoldoende onderhoud, constructiefouten, overbelasting, inbeslagneming,
breuk-, motor- en machineschade, tanken van verkeerde brandstof, gebruik verkeerde oliën
Zijn een x aantal jaren geleden heel wat auto's op total gegaan..
-
90 euro? Ik geloof je best hoor, daar niet van... maar ik vind het wel apart omdat je onder de 24 jaar oud nog in de risicogroep zit en omdat ik weet hoeveel moeite ik heb gehad met de 206 gti toentertijd.
- Robertdj
Hagel wordt wel vergoed. Het gaat trouwens om de voorwaarden van WA+ beperkt casco.
- BamiesGTA
Yep, mijn excuses..
@Roy: Ligt antuurlijk aan de verzekeraar. Ik heb mijn GTA (3.2 V6, nieuwwaarde 44000 euro) ruim een jaar geleden all-risk verzekerd voor €110 bij DSB. Maarja, toen ging de nieuwe polis in en werd mij verteld dat in sommige gevallen (had het eerste jaar korting..) de premie met enkele procenten omhoog kon gaan...Toen betaalde ik ineens €160
Paar % meer maar
Verzekersnel doet hem voor 125 all risk... Met 1 jaar schadevrij.
@Roy: Ligt antuurlijk aan de verzekeraar. Ik heb mijn GTA (3.2 V6, nieuwwaarde 44000 euro) ruim een jaar geleden all-risk verzekerd voor €110 bij DSB. Maarja, toen ging de nieuwe polis in en werd mij verteld dat in sommige gevallen (had het eerste jaar korting..) de premie met enkele procenten omhoog kon gaan...Toen betaalde ik ineens €160

Paar % meer maar

- Mike S.
- Auto: M135i
Ik weet niet of je daadwerkelijk contact met hun hebt opgenomen?BamiesGTA schreef:Yep, mijn excuses..
@Roy: Ligt antuurlijk aan de verzekeraar. Ik heb mijn GTA (3.2 V6, nieuwwaarde 44000 euro) ruim een jaar geleden all-risk verzekerd voor €110 bij DSB. Maarja, toen ging de nieuwe polis in en werd mij verteld dat in sommige gevallen (had het eerste jaar korting..) de premie met enkele procenten omhoog kon gaan...Toen betaalde ik ineens €160![]()
Paar % meer maar![]()
Want die berekeningen via internet zijn allemaal hardstikke mooi maar zodra je er voor gaat bellen dan wijzen ze je direkt af

Dat zijn mijn ervaringen tenminste.
Ik was 24 toen ik een E46 M3 moest verzekeren en juist de goedkope verzekeraars wilde het risico niet nemen ( heb nooit schade gehad trouwens ) .
Die dure verzekeraars waren wel mogelijk maar om nou 150-200 euro per maand te gaan betalen vond ik ook weer een beetje overdreven.
Ben daarna Via via bij een tussenpersoon gekomen die mij aan een "goedkope" Allrisk verzekering heeft geholpen met goede voorwaarden
-
Dit heb ik ook meegemaakt. Wat Mike zegt, beter bellen om wat reele quotes te kunnen vergelijken.Mike Spanjersbergh schreef:
Ik weet niet of je daadwerkelijk contact met hun hebt opgenomen?
Want die berekeningen via internet zijn allemaal hardstikke mooi maar zodra je er voor gaat bellen dan wijzen ze je direkt af
Dat zijn mijn ervaringen tenminste.
Ik was 24 toen ik een E46 M3 moest verzekeren en juist de goedkope verzekeraars wilde het risico niet nemen ( heb nooit schade gehad trouwens ) .
Die dure verzekeraars waren wel mogelijk maar om nou 150-200 euro per maand te gaan betalen vond ik ook weer een beetje overdreven.
Ben daarna Via via bij een tussenpersoon gekomen die mij aan een "goedkope" Allrisk verzekering heeft geholpen met goede voorwaarden
- BamiesGTA
Ik verblijf momenteel in de anus van de wereld, dus bellen is hier een hel
Heb wel een mailtje gestuurd en kreeg de volgende premie:
-WA: €68,-
-WA+ Beperkt Casco: €81,-
-All-Risk: Niet mogelijk omdat de auto bijna 10 jaar oud is (Ging om een '99) en niet mogelijk op basis van de nieuwwaarde.
Het gaat hier om verzekersnel.nl

Heb wel een mailtje gestuurd en kreeg de volgende premie:
-WA: €68,-
-WA+ Beperkt Casco: €81,-
-All-Risk: Niet mogelijk omdat de auto bijna 10 jaar oud is (Ging om een '99) en niet mogelijk op basis van de nieuwwaarde.
Het gaat hier om verzekersnel.nl